اسلاید شو


07/10 1398


ام بی ای نیوز:
مک‌دونالد که تا کنون برگر گیاهی را به شکل محدود در دو کشور عرضه می‌کرد، تست برگر جدید گیاهی‌ای را در آمریکای شمالی آغاز کرده است.

این برگر جدید که مثل تمام محصولات برند اسم دارد، با حروف اول تشکیل‌دهنده‌های ساندویچش نام‌گذاری شده است (PTL)؛ گیاه (Plant)، کاهو (Lettuce) و گوجه‌فرنگی (Tomato). PTL را شرکت بیاندمیت با فرمولی خاص تهیه کرده است. مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی این محصول پروتئین نخود، روغن کانولا، آب چغندر و... است.

ارزش سهام مکدونالد پس از اعلام خبر معرفی محصول گیاهی جدیدش ۱۰٪ افزایش پیدا کرده است.

برگرکینگ رقیب اصلی مکدونالد هم برگر گیاهی دیگری را که محصول شرکت دیگری‌ست به مخاطبانش عرضه کرده است.



محصول مکدونالد قرار نیست گیاه‌خواران را تحت‌تاثیر قرار دهد، بلکه هدفش دوستداران گوشت است که می‌خواهند تغذیه‌ی سالمی داشته باشند؛ کسانی که دغدغه‌ی محیط زیست را نیز دارند. تحقیقات نشان می‌دهد ۶۱٪ گوشت‌خواران در آمریکا گاهی غذای گیاهی یا وگن سفارش می‌دهند.

کی‌اف‌سی هم به تازگی ناگت‌های مرغ گیاهی‌‌اش را که محصول شرکت بیاندمیت است، در رستورانی در آتلانتا تست کرد.



تیم‌هورتون و دانکن‌برندز هم دو برند دیگری هستند که محصولات گیاهی شرکت بیاندمیت را به مشتریان‌شان می‌فروشند.

اخبار گرم‌شدن کره‌ی زمین باعث شده مردم و عمدتا گیاه‌خواران مصرف گوشت را یکی از عوامل تاثیر‌گذار بر گرمایش زمین بدانند و به این ترتیب برندهای غذایی به این فکر بیفتند که محصولاتی مطابق با جریانات اجتماعی این روزها تولید کنند. باید دید که این روند تا کی ادامه پیدا می‌کند.


نازنین کی‌نژاد

www.apnews.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود