• slide1
  • slide2
  • slide3
  • slide4
  • slide5
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

03/26 1399


ام بی ای نیوز:
مجتمع تجاری سانا در روزهای کرونایی اقدامات متفاوتی را اجرا
یی کرده است. این مجتمع فعالیتی را نیز در حوزه مسئولیت اجتماعی با کانسپت "هم صدای قهرمانان سلامتی" برگزار کرد. با ساحل فرازمند مشاورارشد مارکتینگ و تبلیغات سانا به گفتگو نشسته‌ایم تا درباره جزییات اقدامات این مجتمع بیشتر بدانیم.



سانا در مواجهه با کرونا چه اقداماتی را اجرایی کرده است؟

با اینکه سانا مجتمع تجاری محلی است اما با این حال از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا در ایران با کاهش مراجعه کنندگان روبرو شد. قسمتی از این کاهش به دلیل توقف فعالیت واحدهای تجاری فعال مانند باشگاه، آرایشگاه و... در مجتمع بود. برهمین اساس بسیاری از واحدهای صنفی مجتمع با مشکل روبرو شدند و نیاز به کمک داشتند. سانا تمهیداتی را برای برندها درنظر گرفت و در محاسبه مبالغ دریافتی مانند شارژ و... با آنها همکاری شایانی راداشت. فعالیت‌های سانا به همین کار محدود نشده و ما کمپینی را در ایام نوروز با کانسپت "تغییر سبک زندگی با سانا" اجرا کردیم. برای این کمپین، ویدیوهای آموزشی با نظارت کارشناسان، مختص روزهای نوروز تهیه شد. ویدیوهایی با موضوعات؛ پیشنهادات فیلم و سریال، سفره آرایی نوروز و.. که همگی در فضای مجتمع تهیه شدند. در این کمپین به مخاطبان گفتیم: چه بخواهیم چه نخواهیم کرونا آمده و باید با آن سازش کنیم و مراقب خودمان باشیم. با اجرای چنین عملکردهایی سانا را به زمانی رساندیم که با مجوز دولت باز شد. حال حفظ سلامت مراجعه کنندگان و افراد فعال در واحدهای تجاری اهمیت پیدا کرد. برای حفظ سلامت، دستگاه‌های مجهزی در طبقات که بدون دخالت دست مایع ضدعفونی را در اختیار افراد قرار می‌داد، نصب شد. تمامی افراد فعال در مجتمع بخصوص آنهایی که سرویس غذا به مراجعه کنندگان ارائه می‌کنند، تست کرونا دادند. چنین افرادی حین سرویس دهی از ماسک و شیلد هم استفاده می‌کنند. فضای فودکروت نیز تغییر کرده و فاصله صندلی‌ها به دلیل حفظ سلامت بیشتر شده است. علاوه براین شروع به آموزش افراد فعال در واحدهای تجاری، برندها و مراجعه کنندگان کردیم. در تلاش هستیم با آموزش به افراد بگویم: شرایط ورود به فودکروت و استفاده از آن تغییر کرده و آنها نیز باید برای حفظ سلامتی همکاری کنند.



درباره فعالیت مسئولیت اجتماعی سانا برایمان بگویید؟

سانا با همراهی 15 برند فعال در این مجتمع به منظور قدردانی از کادردرمانی و به مناسبت روز پرستار هدایایی را برای پرستاران بیمارستان مسیح دانشوری ارسال کرد. هدایا شامل محصولات و کارت‌های هدیه بودند که پرستاران بتوانند به همراه خانواده‌شان خرید کنند. بازخوردهای مثبتی از این اقدام دریافت کردیم در همین راستا از مخاطبان درخواست کردیم که پیام خود را برای کادردرمانی بصورت فایل صوتی تهیه و برای ما ارسال کنند. ما فایل‌ها را در تهیه ویدیوها استفاده کردیم. ویدیوی مورد نظر نزدیک به 40 هزار بار دیده شد. نکته جالب توجه دیگر، استقبال برندهای فعال در سانا از این اقدام بود. چنین اقدامی توسط خانواده سانا اجرا شد و همین موضوع فعالیت را از مابقی فعالیت‌ها متمایز کرده است. به نظرم اجرای فعالیت‌های CSR بصورت جمعی نتایج بهتری را به ارمغان خواهد داشت. به هرحال فعالیت‌های CSR هزینه بر هستند و شاید یک برند به تنهایی نتواند از پس این هزینه‌ها بربیاید.



در ماه رمضان چه کردید؟

سانا برای حفظ سلامت مراجعه کنندگان ساعت کاری را در ماه رمضان،به ساعت 11 تا 18 کاهش داد. در این ماه نیز محتواهای متناسبی تولید و برای مخاطبان منتشر شد. در این محتواها سعی شد، برندهای فعال در مجتمع را به مخاطبان یادآوری کنیم. در این راستا ویدیوی‌های آموزشی با موضوعات ورزش کردن و آشپزی و استفاده غذاهای مناسب در ماه رمضان آمده شد. این محتواها مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.



و نکته پایانی:

رفتار مخاطبان و مصرف کنندگان منطقه به منطقه متفاوت است، مجتمع تجاری سانا در منطقه‌ای از تهران واقع شده که مخاطبان در آن مراقب خود هستند و با شرایط سازگار شده‌اند. وقتی مخاطبان آگاهی دارند، ما نیز تمام شرایط را برای حضور آنها و حفظ سلامتی‌شان فراهم کردیم. برخی به ما انتقاد کردند که چرا از دستگاه تب سنج استفاده نمی‌کنید، ما براساس پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی عمل می‌کنیم. در این پروتکل نسبت به استفاده از تب سنج نظری داشته نشده است. چون تب تنها علامت بیماری نیست و امکان دارد از یک تا چهارده روز بعد بروز کند.

در ادامه باید بگویم: رفتار خرید مخاطبان نیز تغییر کرده و تمایل آنها به خرید اینترنتی بیشتر شده است. همین موضوع تعداد مراجعات را به مرکز کمتر خواهد کرد.

به نظرم مراجعه به مجتمع‌های تجاری با توجه به شرایط بیشتر خواهد شد و مجتمع‌ها نیز وظیفه دارند، اقداماتی را در زمینه فرهنگسازی مخاطبان اجرایی کنند. بنابراین چنین مراکزی با برنامه ریزی درست می‌توانند بینش مخاطبان را نسبت به شرایط شکل دهند. اگر در این زمینه درست عمل شود، مخاطبان بیشتری به مراکز تجاری اعتماد و مراجعه خواهند کرد.


















mbanews.ir- نرگس فرجی

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود