• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

04/14 1399


ام بی ای نیوز: در طول دوران شیوع کرونا چه چیزی را باید به یاد داشته باشیم؟

عدم قطعیت و آینده ای مبهم قابل درک است اما با این وجود، این نیز می گذرد.

مهم این است که در بلند مدت همچنان متمرکز باقی بمانید و از فرصت های جدید رشد دوری و خودداری نکنید.

برندسازی بهترین استراتژی بلند مدت در این دوران محسوب می شود. کاهش بیش از حد بودجه در مواقع غیر ضروری در پی عبور از بحران، تاثیر منفی بر روی برند شما خواهد گذاشت. بازاریابان نباید این نکته را فراموش کنند که در بحبوحه یک بحران، می تواند فرصتی وجود داشته باشد.

کریس استفنسون، مدیر منطقه ای استراتژی و برنامه ریزی آژانس رسانه «PHD APAC»، می گوید: «برای بهتر شدن اوضاع آماده باشید. خود را برای کمپین هایی آماده کنید که خوش بینی را منعکس می کنند. برای دسترسی فیزیکی گسترده و ناگهانی در راستای حذب مجدد تقاضا خود را آماده کنید. تمهیدات لازم برای تبلیغات و تخفیف ها و در نتیجه، گرفتن سهمی از فروش هنگام بهبودی و بهتر شدن اوضاع را فراهم کنید. از همه مهم تر این واقعیت را در می یابید که نه فقط تحمل و بقا، بلکه پیشرفت و ترقی در روز هایی که شرایط تغییر کرده، کاری است که همه ما فعلا انجام می دهیم.»


فرصت ها را دریابید

اکنون شرایط برای همه افراد و نه فقط مصرف کنندگان، تغییر کرده است.

در حال حاضر که بیشتر از گذشته، بسیاری از افراد در خانه می مانند، ما شاهد یک نوع رفتار آنلاین جدید هستیم.

در طول دوران شیوع ویروس کرونا، مصرف کنندگان در ساعاتی آنلاین هستند که بازاریابان شاید به آن عادت نداشته باشند. فعالیت و خرید آنلاین می تواند با اندکی تغییر اواسط روز اتفاق بیفتد. در شرایط عادی اواسط روز میزان فعالیت انلاین کم است.

در همین حال حجم فعالیت آنلاین نیز می تواند افزایش یابد زیرا جریان مداوم اخبار داغ وجود دارد.

با کاهش بودجه بازاریابی در یک سری صنایع خاص، رسانه ها ارزان تر خواهند شد. در صورت امکان، سرمایه گذاری بر روی این امر، تاثیرات مثبت واضح و آشکاری بر روی «share-of-voice» (محاسبه آن شامل تعیین سهم شما از تبلیغات در مقایسه با دیگر رقبایتان می شود.)


فرصت های دیجیتال

در حالی که بسیاری از شرکت های تحت تاثیر کرونا بودجه بازاریابی دیجیتال خود را کاهش می دهند، ما شاهد افت قیمت های «سی پی ام» (هزینه به ازای هر بار نمایش آگهی تبلیغاتی) و «سی پی سی» (هزینه به ازای هر بار کلیک) تا مرز ۴۷٪ هستیم که البته هر کدام از آن ها به علت کاهش میزان رقابت اتفاق می افتد. این یک فرصت ایده آل برای برخی بازاریابان به حساب می آید تا با صرف هزینه کمتری نسبت به گذشته، مشتریان جدیدی را به دست آورند.

مصرف کنندگان در مقایسه با گذشته وقت بیشتری را صرف خواندن یا تماشای اخبار می کنند. در شرایط کنونی بازاریابان این فرصت را دارند که از طریق تبلیغات در این وبسایت های محبوب و پر طرفدار، با هزینه ای کمتر از دوران پیش کرونا، توجه تعداد بیشتری از افراد را به سوی خود جلب کنند.


سازگاری با مشتری جدید

برای یک برند، حضور آنلاین هرگز به اندازه امروز مهم نبوده است.

سعی کنید که کار های روزمره خود را مثل همیشه انجام دهید، اما با این وجود، جنبه دیجیتال آن را حفظ کنید.

موقعیت مکانی مخاطبان و جامعه هدف خود را مشخص کنید. در مرحله بعدی با شناخت تغییرات سبک زندگی آن ها، به دقت درباره این موضوع برنامه ریزی کنید که چگونه باید آن ها را هدف قرار دهید.

ماهیت و پیش زمینه عاطفی مخاطبان و جامعه هدف شما چیست؟ آن ها می خواهند چه بشنوند؟ شما چگونه باید با آن ها ارتباط برقرار کنید؟

این موضوع را دست کم نگیرید که ویروس کرونا چگونه مشتریانتان را تغییر داده و بر روی تقاضا هایشان تاثیر گذاشته است.


نتیجه

بدون شک ویورس کرونا رد پایی در تاریخ جهان از خود به جا خواهد گذاشت. سوال این است که چه تغییراتی به وجود خواهند آمد و دنیا پس از غلبه بر ویروس کرونا چه شکلی خواهد شد.

هم اکنون شاهد تاثیرات آن بر روی صنایع مختلف و اقدامات بازاریابی بوده ایم اما بازاریابان چگونه با آثار و عواقب ویروس کرونا خود را وفق می دهند.

نیاز به ارائه راه حل های دیجیتال برای همه صنایع احساس می شود. برگزاری وبینار ها، ظهور سرگرمی های دیجیتال و ویزیت مجازی پزشک نمونه هایی از راه حل هایی به حساب می آیند که با محدود شدن تماس فیزیکی به ذهن خطور می کنند.

حتی در شرایطی که احساس می کنید گرفتار یک روند نزولی شده اید، احتمالا فرصتی برای استفاده وجود خواهد داشت.


mbanews.ir- مرضیه فروتن

www.match2one.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود