• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

04/14 1399


ام بی ای نیوز:
هنوز تا سفر تجاری در فضا راهی طولانی پیش رو داریم اما ساکنان زمین پیش تر با ويژگی های ظاهری آن اشنا شده اند. حالا دیگر می توان بو و رایحه فضا را استشمام کرد.

به گزارش سی ان ان، در سال ۲۰۰۸ میلادی، ناسا در راستای آموزش فضا نوردان، شیمیدان و پایه گذار یک شرکت تولید کننده عطر ها، اسانس ها و رایحه های طبیعی به نام «Omega Ingredients»، استیو پیرس، را به تقلید از بو ها و رایحه های فضای خارج از جو زمین دعوت کرد. بازآفرینی رایحه این دنیای جدید چهار سال زمان برد و از آن لحظه تاکنون جهت آماده سازی نسل جدید فضانوردان برای سفر های آتی مورد استفاده قرار گرفته است.

با این وجود، آن دسته از علاقمندان به فضا که آموزش ندیده اند دیگر نیاز نیست که بیش از این انتظار بکشند. از این پس می توانید توسط یک بطری عطر موسوم به «Eau de Space»، چنین رایحه ای را استشمام کنید. در نتیجه این فرصت را از دست ندهید.

تنها مساله ای که سازندگان «Eau de Space» را از عرضه آن در همه جای کره زمین باز می داشت محدودیت منابع بود، هر چند مشخص شد که به راحتی می توان این مشکل را حل کرد. مدیر محصول «Eau de Space»، مت ریچموند، با کمک شرکت Kickstarter (حامی استارتاپ ها و ایده های خلاقانه)، کمپینی را در راستای تولید انبوه این عطر راه اندازی کرد و البته چندان جای تعجب نیست که هدف از انجام این کار جذب یک هزار و ۹۶۹ دلار سرمایه بوده است.


در زمان انتشار این خبر، شرکت پشتوانه محکمی به ارزش ۵۷ هزار و ۳۹۵ دلار دارد. این در حالی است که ۴۷ روز تا تاریخ انقضای کمپین جذب سرمایه باقی مانده است.

به گفته ریچموند، شما تا این جا پیش رفته اید و احتمالا از صمیم قلب می خواهید متوجه شوید که فضای خارج از جو زمین واقعا چه بویی می دهد. بازآفرینی و تولید عمده این عطر کار سختی است. فراموش نکنید که چهار سال زمان برده است تا محققان به فرمول درست و موفقیت آمیزی دست پیدا کنند. فضانوردان این رایحه را ترکیبی از بوی «باروت، استیک کبابی و تمشک» می دانند. بنابراین اگر آنقدر خوش شانس باشید که علاقه به رایحه های دودی و همچنین شیرین در شما موج بزند، «Eau de Space» شاید همان عطر عالی و درجه یکی باشد که همیشه به دنبال آن بوده اید.

این برند علاوه بر این که عطر فوق را در دسترس عموم مردم قرار می دهد، امیدوار است که «Eau de Space» جوانان را بیش از پیش متوجه علاقه خود به «علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات» (STEM) کند.




mbanews.ir- مرضیه فروتن

www.designtaxi.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود