• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

02/20 1397

ام بی ای نیوز:
 خرید کالای ایرانی به عنوان استراتژی حمایت از تولید و اشتغال داخلی موضوع تبلیغات شهری و نماهای بصری پایتخت قرارگرفته است.
تبیلغات محیطی طی سالهای اخیر بستر مناسبی برای نمایش تبلیغات فرهنگی شده است و جایگاهی که قبلاً منحصراً در موضوعات تجاری کارکرد داشت به رسانه ای گویا و اثرگذار حتی برای فرهنگ سازی برخی امور اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی و... تبدیل شده است و با توجه به قدرت نفوذ و تاثیر گذاری این شکل از رسانه های تبلیغاتی، به ابزارغیر قابل انکار درصنعت تبلیغات از بعد شکل دهی و متاثر ساختن افکار عمومی تبدیل شده است.
سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ابتدا با طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر قدم در راهی گذاشت و بیلبوردهای سطح شهر تهران با زبانی نرم تر با مخاطبان سخن گفتند و البته بهتر دیده شدند.
در کنار تبلیغات تجاری که در جای جای پایتخت توسط بیلبوردها نمایش داده میشود، شهروندان شاهد بخش مهمی هستند که بیشتر جنبه ی فرهنگ سازی درابعاد عمیق اجتماع در موضوعات لطیفی نظیر تابلوهای نقاشی و استقبال از بهار و حتی پیامهای پزشکی و بهداشتی و اخلاقی و اجتماعی هستند.
البته به اعتقاد کارشناسان حوزه ی روابط عمومی و تبلیغات که در زمینه ی اثر بخشی جنبه های مختلف تبلیغ فعالیت دارند، تبلیغات محیطی در شرایط فعلی کشور ما یکی از تاثیر گذارترین و با نفوذترین رسانه هایی است که در برخی موارد تبلیغات شناخته شده است.
بسیاری از افرادی که به هر دلیلی امکان و شرایط رصد کردن رسانه های مختلف چاپی و دیجیتال و حتی تلویزیون و رادیو را ندارند به دلیل تردد در مناطق مختلف شهر با پیامهای این رسانه های ساکت اما تاثیر گذار برخورد داشته و درجریان موضوعات مختلف قرار می گیرند. 
این روزها سازمان زیباسازی در راستای اهداف حمایت از کالای ایرانی و تولید و اشتغال داخلی که در بحث اقتصادی و معیشت و فرهنگ جامع تاثیر گذاراست، اقدام به برپایی کمپینی در سطح شهر تهران نموده است که با درج پیام های بصری و کلامی مخاطبان را به این اقدام ملی ترغیب و تشویق میکند.
دکتر ضرغامی مدیر عامل سازمان زیباسازی، با تاکید براینکه این اقدام کاری پسندیده تنها با یک هدف آنهم حمایت از کالای ایرانی است گفت: در تمام مراحل طراحی و گرافیک و محتوای پیامها سعی برآن بوده هم از زبان کارگر و هم از زبان مصرف کننده سخن گفته شود و در نهایت منافع هر دو مدنظر قرار داشته است.

این طرح در 447 بیلبورد در سطح شهر تهران در راستای حمایت از تولید و اشتغال و کالای ایرانی توسط شهرداری به اجرا درآمده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است و کار انتخاب طرح ها و ساماندهی محتوای پیام ها نیز طیق روال گذشته در کارگاه هایی که با این هدف برپا شده بود و انتخاب آثار برتر هنرمندان دراین حوزه که گویا تر و نافذتر بوده در کنار پیامهایی که درقالب عبارت ها آورده شده بود انجام گرفت.
او همچنین بر نقش بیلبوردهای شهر در فرهنگ سازی تاکید کرده و افزود: درکنار پیامهای فرهنگی که در مناسبتهای مختلف اکران می شد طی سالهای اخیر از رسانه محیطی برای انتقال مفاهیم و موضوعات فرهنگی، اجتماعی دیگری استفاده شده است و این به دلیل نقشی است که این رسانه میتواند در فرهنگ سازی موضوعات مختلف اجتماعی و اخلاقی داشته باشد و از این ظرفیت به شکل بهتری استفاده شود.
نگاهی که دراین کمپین وجود دارد برمبنای رونق کسب و کارهایی است که ضمن ایجاد اشتغال، برتولید محصولات با کیفیت ملی تاثیرمی گذارد و به نظرمی رسید یادآوری و بازگویی چنین موضوعاتی به شهروندان درقالب کمپین های محیطی سطح شهر، ایجاد دغدغه و تلنگری است در جهت جذب مشتریان بیشتر کالای داخلی.

mbanews.ir - مريم غضنفري
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود