• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

02/11 1397

ام بی ای نیوز: با توجه به نتایج تحقیقی که پنج سال پس از فاجعه "Rana Plaza"، مرگبار ترین حادثه صنعتی ثبت شده در تاریخ، انتشار یافت، برند های لوکس برتر جهان مشتمل بر کریستین دیور، Dolce & Gabbana و شانل از جمله کسب و کار هایی هستند که در زمینه شرایط کار در زنجیره های تامین منابع حد اقل شفافیت را از خود نشان می دهند.

در پی بررسی وضعیت شاخص شفافیت مد امسال این موضوع مشخص شد: در حالی D&G، شانل، Marc Jacobs، ورساچه و Giorgio Armani همگی امتیاز کمتر از 10 درصد از کل امتیازات موجود را به دست آوردند که دیور تقریبا هیچ حرفی درباره محل تولید محصولات خود نمی زند.
گزارش توسط گروه کمپین "Fashion Revolution" منتشر شد. این گروه پس از سقوط آوار مجموعه کارخانه های لباس "Rana Plaza" شکل گرفت که به دنبال آن بیش از 1100 نفر کارگر جان باختند.
گروه فوق شرکت ها را بر اساس نحوه شفاف سازی آن ها درباره محل تولید لباس ها، فرد مسئول شرایط کار در زنجیره های تامین منابع و چگونگی مذاکره با اتحادیه های کارگری رتبه بندی کرد.
برند های انگلیسی با بد ترین عملکرد شامل Matalan، label لباس "Tu" متعلق به Sainsbury وSports Direct، می شوند.

با توجه به نتایج این تحقیق، در حالی شفاف ترین برند ها را آدیداس، ریبوک و پوما به عنوان تولید کنندگان لباس تشکیل می دهند که Marks & Spencer و Asos شرکت های برتر انبسیاری از برند های انگلیسی در این فهرست به شمار خواهند رفت.
به گفته پیتر مک آلیستر، مدیر اجرایی گروه کمپین "Ethical Trading Initiative"، برند های بزرگ متخصص در زمینه تولید انبوه پس از جلب توجه منفی اقدام دلخواه خود را به طور ناگهانی انجام داده بودند.
وی معتقد است که برند های لوکس تاکنون تحت چنین فشاری نبوده اند. در عین حال مدیران و کارمندانEthical Trading Intiative می دانند که حجم زیادی از محصولات این برند ها دقیقا در همان کشور ها و گهگاه دقیقا در کارخانه هایی با وضعیت مشابه با برند های معمولی تولید می شوند.
شانل، D&G، ورساچه، LVMH (مالک Dior) و مارک جاکوبز به درخواست ها برای اظهار نظر در این باره پاسخ ندادند.
به گفته یک سخنگوی Armani، تامین کنندگان شرکت با دقت انتخاب شده اند و برنامه های نظارتی منظم، اجتماعی و زیست محیطی، به طور مداوم برای اطمینان از انطباق کامل با قوانین Armani، اجرا می گردند.
یک سخنگوی Sainsbury’s گفت که همه تامین کنندگان شرکت باید با قوانین آن مطابقت یابند. در ادامه Sainsbury’s تیم های اختصاصی در انگلستان، چین، هند و بنگلادش برای اطمینان از امکان بازدید منظم از ساختمان ها و سایت های خود و تایید عمل به استاندارد های بالا را دارد.
یک سخنگوی Sports Direct نیز از تعهد شرکت به انجام اقدامات تجاری مسئولانه خبر داد.

مترجم: مرضیه فروتن
www.telegraph.co.uk
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود