• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

02/9 1397

ام بی ای نیوز:
 به گزارش AdWeek شصت و یک درصد مردم به این دلیل از دنبال کردن یک برند دست برمی‌دارند که محتوایش دیگر به نظرشان جالب و مرتبط با آن‌ها نیست، ۴۵٪ مردم تبلیغات زیاد را علت دنبال‌نکردن برند عنوان می‌کنند و ۲۰٪ مردم هم تولید محتوای خسته‌کننده و تکراری را دلیل می‌دانند. به همین علت کارشناسان شبکه‌های اجتماعی باید معیارهای تعامل برند را بررسی و میزان اثربخشی محتوا را مشخص کنند. 
در این مقاله قصد داریم چند روش بهینه‌سازی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنیم؛ روش‌هایی که بعد از خواندن‌شان ممکن است فکر کنید بسیاره ساده‌اند، اما باید بگوییم خیلی‌ها به کار بردن‌شان را از خاطر برده‌اند: 

یک- تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد مرتبط
موفقیت را چطور تعریف می‌کنید؟ برندها معمولا تاریخچه‌ی عملکردشان را برای اندازه‌گیری موفقیت‌شان در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌برند. با این حال این گزینه همیشه بهترین و بهینه‌ترین فاکتور نیست، آن هم وقتی که رقبا عملکرد بهتری دارند و می‌توانند تعامل بیش‌تری بین مخاطبان هدف شما تولید کنند. 
آیا سرمایه‌ی برگشتی‌تان را به ازای هر ریال خرج‌شده، بهینه‌سازی می‌کنید؟ شما باید بازگشت سرمایه‌تان را در بستری رقابتی بررسی کنید. آیا افزایش هزینه‌های تبلیغات در صنعت شما طبیعی است یا تنها برای شما رخ می‌دهد؟ با پاسخ دادن به این پرسش‌ها می‌توانید هوشمندانه بودجه‌ی مورد نظر را تنظیم کنید. 

دو- شناخت مخاطب
همیشه گفته شده و باز هم باید تکرار شود که شناخت مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد. مخاطب‌تان را بشناسید، علایق و رفتارهایشان را شناسایی کنید. بینش مخاطب به شما کمک می‌کند محتوای شخصی‌شده‌ی مناسبی را برای مخاطب تولید کنید. برای خریداران‌تان پرسونا تعریف کنید و اطمینان حاصل کنید که آن‌ها در نهایت با برندتان تعامل و بازگشت سرمایه‌تان را تضمین خواهند کرد. سه- نوع و زمان انتشار محتوایتان را بدانید
آیا می‌دانید مخاطب‌تان بیش‌تر با چه محتوایی ارتباط برقرار می‌کند؟ بیش‌تر افراد ایده‌های تولید محتوا را از اتاق‌های ایده‌پردازی برای کمپین‌هایشان استخراج می‌کنند. البته باید بگوییم این دور هم جمع شدن برای کار تیمی خوب است اما در عین حال بهترین روش خلق ایده نیست. توجه به فصل، محصول و هشتگ‌ها از عوامل موثر بر تولید محتوا هستند و به این عوامل، متن، نوع رسانه و Call to action مناسب را هم اضافه کنید. 

چهار- کمپین‌هایتان را ارزیابی کنید
شبکه‌های اجتماعی در جریان و تغییر مدام است، پس شما باید همیشه عملکردتان را در این پلت‌فرم‌ها ارزیابی کنید. از تحلیل‌های سنتی دست بردارید و داده‌ها را دانلود کنید. هر قدر بیش‌تر به سمت اتوماتیک کردن کارها پیش بروید، آسان‌تر می‌توانید روی نکاتِ واقعا بااهمیت تمرکز کنید و به مخاطب‌تان ارزش‌های واقعی منتقل کنید. با استفاده از اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های ارزیابی آن‌لاین شبکه‌های اجتماعی هم در وقت‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید و هم این‌که می‌دانید به نتیجه‌ی صحیح دست پیدا می‌کنید. 

مترجم: نازنين کي نژاد
www.socialbakers.com
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود