• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

03/23 1396

ام بی ای نیوز:
 در ماه رمضان شاهد تبلیغات ویژه برندهای مختلف برای این ماه هستیم که دراینجا به تبلیغات محصول جدید سان کوئیک میپردازیم، آب آلبالوی سان کوئیک یک محصول جدید است که در ماه رمضان امسال با تبلیغات که توسط آژانس آویده طراحی و اجرا شده بود معرفی شد.

آقای حسین داریان مدیرعامل و موسس آژانس برندینگ آویده در خصوص اهداف کمپینی که این آژانس برای معرفی این محصول جدید سان کوئیک طراحی کرد بیان کرد: "دراواخر سال 1395 برند CO-RO دانمارک (سان کوئیک) به ما اطلاع دادند که در نظر دارند کمپین ویژه ای برای ماه رمضان اجرا کنند. واحد مارکتینگ سان کوئیک بریفی برای ما فرستادند که می خواهند محصول آب آلبالوی سان کوئیک را به بازار ایران معرفی کنند. همزمانی معرفی این محصولی با ماه رمضان و همچنین همزمانی آن با فصلی که باغ های آلبالو پرازمیوه هستند نشان از هوشمندی و وقت شناسی برند داشت. 

ازآنجا که مردم ایران به طور سنتی درماه رمضان از چای گرم برای افطار و برای رفع عطش هم در بسیاری موارد از آب میوه استفاده می کنند، این زمان فرصت مناسبی برای معرفی و ایجاد تصویر ذهنی موثر خریداران نهایی بود. خصوصاً که درهفته اول ماه رمضان به دلیل عادت نکردن بدن به شرایط جدید و همچنین گرمای هوا، نیاز به نوشیدنی شیرین و خنک در زمان افطار بیشتر از زمان های دیگر است. بنابراین رسیدن به فروش بالاتر محصول در هفته های اولیه بیش از زمان های دیگر می توانست هدف باشد. ضمن آنکه سان کوئیک را بیشتر با آب پرتقال می شناختند و یک محصول جدید قرار بود به بازار ایران عرضه شود. در این کمپین ایده پردازی کار از آژانس ما در خواست شد که در اواخر بهمن ماه اتاق فکر جلسات خود را شروع کرد و ما به کانسپت های اولیه ای رسیدیم، واحد مارکتینگ برند تاکید داشتند که ما ازماه و هر آنچه که بتواند فضای معنوی را القا کند در این ایده پردازی استفاده کنیم. هر چند بسیاری از همکاران تبلیغاتی و دوستان ایده پرداز معتقد بودند از ماه خیلی استفاده شده است و ممکن است تکراری باشد. اما استفاده از ماه را کامل حذف نکردیم تا بتوانیم با توجه به نهادینه شدن این المان در کشورمان و معنویت ماه مبارک را با این المان ها بهتر نشان دهیم و به درخواست برند هم توجه لازم را کرده باشیم.
محصول جدید برای مردم ایران شناخته شده است. اول از همه برند سان تاپ و سان کوئیک سالها قبل در ایران حضور داشتند و این حضور درذهن مردم ایران هنوز باقی است. همچنین همه ما می دانیم که مادران ما در فصل آلبالو، شربت هایی را تهیه و در آشپزخانه ها نگهداری می کردند که با آمدن عزیزترین مهمان ها درتابستان های گرم،با شربت آلبالو این پذیرایی انجام می شد. حالا معرفی محصول در این بازه زمانی از طرف برند سان کوئیک می تواند مفهوم درستی داشته باشد و سبد محصول برند را از آب پرتقال به سمت محصولات جدیدی چون آب آلبالو ببرد و نوشیدنی آب آلبالو هم به مردم معرفی شود.

وی در خصوص مدیاهای اجرای این کمپین گفت: "کمپین علاوه بر BTL قرار بود بر روی مدیاهای دیگر هم اجرایی شود. از لیبل های تخفیف 10% در فروشگاه ها و استند های فروشگاهی و همچنین پوسترهای همگون با کمپین، طراحی و چاپ شد. همچنین فعالیت های ترفیعی نظیر سمپلینگ و غیره نیز توسط تیم مارکتینگ با هویت همسان کمپین در مراکز خرید بزرگ برنامه ریزی و اجرا شد. البته برند درابتدا طرحی از فانوس و تبلیغات مشابه در کشورهای عربی را نیز در اختیار ما قرارداد که به دلیل ناهمگونی آن با ذهنیت مردم ما، فقط به صورت مطالعاتی آنها را بررسی کردیم تا به ایده نهایی برسیم. برند با توجه به آشنایی مردم با پرتقال سان کوئیک مایل بود در گوشه ای از کار از محصول پرتقال هم استفاده کنیم. المان هایی نظیر اسپلش، پرتقال، بطری پرتقال و لیوان های پرتقال هم باز پیشنهاد برند بود که در ایده ها استفاده شود.

همچنین دراین کمپین بودجه ای هم به تبلیغات مطبوعاتی اختصاص یافت و تبلیغات در رسانه های مکتوب هم در استراتژی کاری برند مورد توجه قرار گرفت که همزمان با تبلیغات BTL بتوانیم از این نوع تبلیغات هم استفاده کنیم. تبلیغات مطبوعاتی همزمان با کمپین و ساخت تیزر متناسب با آن هم در دستور کار واحد مارکتینگ قرار داشت."

داریان در مورد شکل گرفتن ایده این تبلیغات گفت: "چالش ها و محدودیت هایی که با آن روبرو بودیم به این شکل بود:
- چالش اصلی همزمانی احتمالی این ایده پردازی با تبلیغات سایر برندها به مناسبت ماه رمضان و استفاده عموم برندها و طراحان از المان های مشابه با کانسپت ماه و ماه رمضان بود.
- ایجاد تصویر ذهنی از لانچ محصولی جدید ازسان کوئیک که قبلا در بازار نبود. 
- برقراری ارتباط بین آب آلبالو، باغ آلبالو، ماه خرداد و فصل رسیدن آلبالوها و لانچ محصول جدید نیز از نکات مهم کار بود.
نظربه آنکه آب آلبالو از نوشیدنی های رایج ماه رمضان نیست و باید این حس را در مردم ایجاد می کردیم.

ایده های گوناگونی مطرح شد. شاید ما بیش از 10 مورد ایده پردازی را در جلسات متعدد با همکاران ایده پرداز شکل بخشیدیم. ازتکنولوژی های جدید و ایده هایی که با ماکت استفاده می شود تا ایده هایی که ازساعت سحری و افطار و محصول که پر و خالی می شود تا حوض نوستالوژیک آبی رنگ مادر بزرگ و ماهی های آن و همچنین دستی پر از آلبالو تا دانه های تسبیح و غیره ایده هایی بود که هریک می توانست خلاقانه و متفاوت باشد.

در سال ۹۶ بر اساس ضرورت ها و بالابردن توان گروه ایده پردازی، جناب سیف هاشمی به تیم برنامه ریزی و ایده پردازی دعوت شدند تا هدایت ادامه ی کار را به عهده گیرند و ما توانستیم با یک کار منسجم و فشرده به خلاقیت های متفاوت و خوبی دست پیدا کنیم. ابتدا به کپی کار فکرکردیم. در میهمانی به واژه هایی چون مهمانی خدا، عشق الهی، تسبیح، ماه، آسمان و نمایی از مساجد، دعا رسیدیم، در کپی با رمضان آمدیم، به زمان افطار، هنگام سحر، تشنگی، ربنای استاد شجریان، پرهیز ازخوردن و آشامیدن، پرشدن شیشه های شربت آلبالو روی مدیا ها، گواریی، ترشی آب آلبالو، قرمزی، شادابی، قدمت، کیفیت، ضیافت، ماه ، آسمان، سحر، مساجد، نماز، نور، آلبالوی زیبا، گوشواره های آلبالویی، باغ آلبالو که هریک راهی به سوی رسیدن به خلاقیت های مورد انتظار بود."
او درمورد پروسه اجرای اضافه کرد: "درمرحله بعد مخاطبین محصول مورد شناسایی قرارگرفتند و اینکه جامعه ی هدف برند کدامین بخش هستند؟ دراین حین این نکته هم مورد نظر قرار گرفت و خواسته شدکه ازشعار با یک شیشه آب آلبالو شما می توانید 40 لیوان آب آلبالو داشته باشید را هم استفاده کنید. همچنین قیمت محصول را که می توانست قشرهای مختلف جامعه را پوشش دهد. در مخاطبین به والدین رسیدیم که خریداران نهایی محصول هستند. مخاطبین اصلی مردم روزه دار، ساکنین مناطق گرم و برگزاری کنندگان مراسم افطاری بودند که می توانست این محصول هدف تکمیلی آنها برای سفره افطار باشد. از کلید واژه ها شروع کردیم تا به کانسپت ها برسیم. کانسپت هایی که تکراری و تقلیدی نباشند. همچنین بومی باشند. این بود که اتاق فکر مجموعه توانست به طرح ایده ها و چگونگی اجرای آن برسد.

وی درباره انتخاب ماه رمضان برای معرفی محصول جدید این کمپانی بیان کرد: "قرار بود در ماه خرداد محصول آلبالو به بازار عرضه شود. آمدن محصول جدید از یک برند سابقه دار و قدیمی در این فصل و اینکه برند نشان دهد به اعتقادات مذهبی مردم باور دارد و به آنها و به فرهنگ و رسومشان علاقه دارد می تواند دلیلی بر معرفی این محصول در این زمان باشد و اینکه محصول مراحل دریافت مجوزها را طی کرده بود و مردم می توانستند با اطمینان محصولات بسته بندی را از یک کارخانه معتبر خریداری و تهیه کنند. کسانی که به دید و بازدید می روند یا هدیه ای می برند نیز بسته بندی های دوتایی پک شده می توانست در گسترش محصول نقش بسزایی داشته باشد. 

کمپین هم نشینی زیبای یک شاخه آلبالو و ماه کاملی پشت میوه های آلبالو که در نهایت تبدیل به هلال ماه رمضان می شود. یکی از ایده ها شد به همراه چندین ایده ی دیگر که هریک از آنها ظرفیت بزرگی برای این کمپین مناسبتی باشد. این ایده بیش از سایر ایده ها مورد توجه قرار گرفت. آسمان صاف و پرستاره شب های ملکوتی بر فراز یک باغ آلبالو حس و حال صمیمانه ای را ایجاد می کرد. همین شد که آب آلبالوی تازه وارد در کنار آب پرتقال پیش کسوت درماه مبارک رمضان با این شعار و تصویر به خریداران معرفی شد."

و همچنین در خصوص بازاریابی ای محصول اظهار داشت: "بازاریابی کار قطعا درحیطه کاری ما نبود و نیست بازاریابی و تعیین استراتژی های فروش معمولاً توسط تیم مارکتینگ انجام می شود و وظیفه آژانس های خلاق، ایجاد تصویر ذهنی مثبت درخریداران نهایی است. این می تواند درقالب کمپین های مختلف صورت پذیرد. کاری که ما انجام دادیم فراهم کردن قوی ترین تیم های ایده پردازی بود که بتوانند معرفی محصول را به خوبی و زیر پوستی انجام دهند تا تیم های فروش با چیدمان و عرضه درست بتوانند به اهداف کلان برند یابند.

وی همینطور در خصوص مدت اجرای تبلیغات اضافه کرد: "مدیاهای مختلفی برای این کمپین توسط تیم مارکتینگ درنظرگرفته شد که تبلیغات محیطی دربازه زمانی ازمهمترین بخش های کاربود. تعدادی بیلبورد درمکان های پررفت وآمد تهران و شهرستانهای اهواز، شیرازو ... در نظرگرفته شد که اکران شد. درتهران هم دربزرگراه همت بیلبورد توانیر با ستاره هایی در شب که می درخشند، کار شد که جلوه بصری بهتری به کارایده پردازی داد. 

کمپین ماه رمضان سان کوئیک 
سفارش دهنده: شرکت کروو دانمارک در ایران
مدیر سفارشات: واحد مارکتینگ سان کوئیک ایران 
ایده پرداز و مجری ایده ها: آژانس برندینگ آویده
مدیر کمپین: حسین داریان 
مدیر پروژه: مریم امیری
برنامه ریزی استراتژیک و هدایت اتاق فکر: شهرام سیف هاشمی
مدیر خلاقیت: شهرام ملک زاده 
مدیر هنری: ناصر قلی زاده
گروه خلاقیت: رومینا میرزایی، نیما داریان، ناصر قلی زاده، شهرام ملک زاده، محمد خسروی

mbanews.ir- ندا عزيزي
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود