• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

05/7 1399


ام بی ای نیوز: شرکت روژین فارمد به منظور یادآوری برند سانستول و معرفی محصول به مخاطبان جدید کمپینی را در فضای مجازی در حال اجرا دارد. این کمپین با شعار #قوی_بمانیم توسط آژانس ارتباط تصویر اشاره ایده‌پردازی و اجرا شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این کمپین گفتگویی را با ارغوان اوجانی مدیرتبلیغات شرکت روژین فارمد و تیم اکانت و خلاقیت اشاره (هانیه رضایی مدیر پروژه، امید بلاغتی مدیر خلاقیت، فرهاد بهشتی مدیردیجیتال) داشته‌ایم که در ادامه ‌می‌خوانید.


درباره هدف کمپین برایمان بگویید؟

ارغوان اوجانی: هدف اصلی از اجراء کمپین دیجیتال، استحکام بخشیدن به ارتباط بین مخاطبان دیرینه برندسانستول و یادآوری خاطرات نوستالژیک کودکی تاکنون برای این افراد و نیز برقراری ارتباط با جامعه مخاطبان جدید است ضمن اینکه معرفی محصولات و ویژگی هریک از طریق کمپین‌های جذاب و هدفمند نیز از اهداف سانستول است.


چرا این هدف متمرکز بر سوشال مدیا طراحی شده است؟

ارغوان اوجانی: امروزه، امکان برقراری ارتباطات متنوع در محیط سوشال مدیا و گستره مخاطبان از طیف‌های متعدد جامعه، این فضا را به سکوی ارتباطی مهمی تبدیل کرده است.


گروه مخاطبان این کمپین چه کسانی هستند؟

ارغوان اوجانی: گروه مخاطب ما افرادی هستند که یا ازکودکی همراه سانستول بوده‌اند و درکنار این برند خاطرات خوشی را به خاطر می‌آورند و احتمالا حالا پدران و مادران این نسل هستند که حضور سانستول را درکنار فرزندانشان نیز لازم می‌دانند. و یا گروهی که مفتخریم تا از طریق این کمپین با آنها آشنا شویم و در ادامه مسیر همراهیشان کنیم.


از بازخوردهای کمپین برایمان بگویید؟

ارغوان اوجانی: بازخوردهای کمپین تاکنون، مطابق با انتظار سانستول، مثبت بوده که امیدواریم در آینده نیز شاهد حفظ این روند باشیم.


شرکت روژین فارمدبا چه مسئله‌ای به سراغ اشاره آمد؟

هانیه رضایی مدیر پروزه: شرکت روژین فارمد با محصول سانستول که نامی آشنا برای مادران و پدرانی است که خود درکودکی مصرف کننده این محصول بوده‌اند و اکنون تمایل دارند که فرزندانشان نیز از این محصول استفاده نمایند. این شرکت تصمیم داشت برند سانستول را به مصرف کنندگان قبلی خود یادآوری کند و در جهت افزایش آگاهی مخاطبان جدید اقدام نماید. کانال‌های ارتباطی پیشنهادی، در حوزه دیجیتال و رسانه‌های محیطی بود و با توجه به اینکه در فضای مجازی تاکنون هیچ فعالیتی از سوی برند در ایران صورت نگرفته بود، دیجیتال مارکتینگ به عنوان اصلی ترین اهداف ارتباطی این برند در نظر گرفته شد که منجر به راه اندازی صفحه اینستاگرام و جذب مخاطبان به این صفحه گردید.


از مراحل ایده پردازی کمپین برایمان بگویید؟

امید بلاغتی مدیر خلاقیت : مسیر ایده‌پردازی کمپین #قوی_بمانیم با تکیه بر نتایج تحقیقات برروی مخاطب و برند آغاز شد. نتایج تحقیقات نشان ‌دهنده‌‌ی این بود که مخاطب شاید در برخورد اول برند را به خوبی به یاد نیاورد، اما با کمی راهنمایی ‌برند را به خوبی به یاد خواهد آورد. این راهنمایی برای مخاطب با اشاره به شکل ظاهری محصول و طعمی است که تمام خاطرات کودکی مخاطب را زنده می‌کند. از این رو تاریخچه‌ی حضور برند درخانواده‌های ایرانی پتانسیلی بود که مسیر ایده‌پردازی را به سمت استفاده کردن از حس نوستالژیک و حضور سانستول در تاریخ زندگی خانواده ایرانی سوق داد.


مراحل چگونه به مرحله اجرا درآمد؟

امید بلاغتی مدیر خلاقیت : از سوی دیگر شرایط موجود در کشور و فراگیر شدن ویروس کرونا و ارتباط محصولات سانستول با تقویت سیستم ایمنی بدن، تیم اشاره را به پیوند دادن این وضعیت و اهمیت تاریخی برند سانستول سوق داد و کانسپت قوی بمانیم متولد شد. کانسپتی که از دو جهت معنا داشت. از یک رو اگر تاریخ چند دهه‌ی گذشته‌ی ایران را مرور کنیم، به حوادثی برمی‌خوریم که در عین سختی و مشقت بسیاراما توانسته‌ایم از آن‌ها عبور کنیم و این کانسپت دقیقا با زنده کردن این خاطرات، سعی دارد به مخاطب یادآوری کند که همچون روزهای سخت گذشته با قوی ماندن، می‌تواینم از این شرایط دشوار نیز عبور کنیم.

از جهت دیگر این قوی بمانیم کاملا مرتبط با قوی ماندن سیستم ایمنی بدن است که مولتی ویتامین سانستول با ویتامین‌هایی که در خود دارد نقش خوبی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند.


برای توسعه دادن این کانسپت و ایده ابتدا سراغ نمادها و نشانه‌هایی از دهه‌ی ۵۰ ،۶۰ و ۷۰ شمسی رفتیم که مخاطب ما به خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند و در ادامه با قراردادن محصول در کنار این نشانه‌ها و نمادها سعی در تداعی کردن خاطرات کودکی مادران امروزی را داشته‌ایم.

این کمپین در دو فاز اصلی تداعی حس اعتبار قدمت داشتن و در عین حال امروزی بودن و به روز کردن وجهه‌ی برند طراحی شد. در فاز دوم با نمایش برند درکنار یک خانواده‌ی امروزی، چهره‌ایی به روز از برند به نمایش درآمد.


از نتایج کمپین برایمان بگویید؟

فرهاد بهشتی مدیر دیجیتال : سه هدف کمپین قبل از اجرای کمپین کاملا تعریف شده بودند، از مهم‌ترین اهداف، راه اندازی صفحه و جذب مخاطب برند به صفحه بود که در مدت زمان یک ماه به ۴۰۰۰ دنبال کننده و نرخ تعامل ۱۴ % رسید که عدد بسیار مناسبی از تعامل مخاطبان با برند در فضای مجازی است.


mbanews.ir- نرگس فرجی
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود