• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

07/12 1399


ام بی ای نیوز:
وقتی با خود فکر می کنید که تبلیغات مواد غذایی دیگر از این که هست بهتر نمی شود، کسی راهی را پیدا می کند که بتوان در دنیای رقابتی امروز گوی سبقت را از بقیه ربود. در ادامه این سوال به ذهن خطور می کند که آیا تبلیغ محصولی که بدون آن نمی توان زیست، فایده ای دارد یا خیر که فعلا از آن می گذریم.

مک دونالد با رونمایی از یک بیلبورد تبلیغاتی خیابانی در خیابان های پاریس اخیرا توجه مردم را به سوی دیزاین آگهی تبلیغاتی غیر متعارف خود جلب کرد.

حالا این سوال پیش می آید که آیا تاکنون آنقدر گرسنه بوده اید که ایده گاز گرقتن از یک بیلبورد تبلیغاتی به ذهنتان برسد؟



در ادامه مک دونالد، این رستوران فست فود زنجیره ای عظیم که مردم هر چند وقت یک بار به آن احتیاج ندارند اما باز هم هوس خوردن غذایش به سرشان می زند و نیاز به متقاعد ساختن آن ها به شکلی مفید و موثر برای رجوع به شعبه هایش نیست، با دیزاین هوشمندانه و نوآورانه یک سری بیلبورد های تبلیغاتی، مردم را اسیر خود کرده است.

سه بیلبورد لایت باکس خیابانی در سطح شهر پاریس، منقش به تصاویر دو برگر معروف مک دونالد و یک ظرف سیب زمینی سرخ کرده این برند، نصب شده اند. این سه بیلبورد از جنس همان بیلبورد های مستطیلی همیشگی نیستند که بسیاری از ما به آن ها عادت داریم، بلکه این بار کسی یک گاز از آن ها گرفته است.

به تازگی یک آژانس تبلیغاتی با توسل به این ایده، از آن یک بیلبورد برای مک دونالد ساخت که انگار واقعا کسی بیلبورد را گاز زده است.

کل طرح احمقانه است چرا که چه کسی سعی می کند جای گرفتن گاز از یک بیلبورد غذا را به همگان نشان دهد؟ اما در عین حال، موفقیت در زمینه جلب توجه رهگذران نقطه قوت آن به شمار می رود و این دقیقا همان چیزی است که از یک بیلبورد خوب و موثر انتظار می رود.



افراد با چشمی تیزبین در ادامه متوجه خواهند شد که بیلبورد ها فاقد هر نوع برندینگ هستند. گذشته از آن که سیب زمینی های سرخ کرده یک نوع بسته بندی قرمز و زردی مشخصی دارند که نام مک دونالد را به یاد همه افراد می آورد، دیگر هیچ اشاره ای به اسم مک دونالد نشده است. با توجه به اهداف این حرکت تبلیغاتی، می توان نتیجه گرفت که صاحب بیلبورد ها می تواند هر رستوران فست فود دیگری نیز باشد. تصاویری از برگر های تازه و سیب زمینی های سرخ کرده مک دونالد را می توان در این بیلبورد ها یافت.

در مرحله بعدی یک ویدئوی تکمیلی ضمن نمایش این بیلبورد ها به وضوح بیان می کند که این واقعا مک دونالد است. دو کمان طلایی کلاسیک برند دقیقا بعد از تصاویر کارتونی دو برگر و سیب زمینی سرخ کرده در پایان ویدئو ظاهر می شوند.



آژانس تبلیغاتی TBWA پاریس مسئولیت انجام این اقدام تبلیغاتی را پذیرفته است. مقر اصلی آن در نیویورک است اما در همه جای جهان از جمله پاریس حضور فعالی دارد. هدف از ساخت و نمایش این بیلبورد ها نشان دادن فرهنگ نوآوری و قرار دادن برند ها در قلب فرهنگ پاپ می باشد.

آژانس تبلیغاتی TBWA پاریس از سال ۱۹۸۵ میلادی تاکنون با مک دونالد همکاری می کند. از جمله پروژه های مشترک این آژانس با مک دونالد می توان به کمپین های تبلیغاتی «جعبه ای برای به اشتراک گذاری»، «یک پدر خوب بودن» و «تابستان آمریکایی» اشاره کرد.

حالا، این اولین بار نیست که کسی یک گاز از یک آگهی تبلیغاتی خوشمزه می زند. یک شرکت تولید کننده بستنی، ماست یخ زده و دسر میوه ای به نام «Ben & Jerryʼs» نیز چند وقت پیش موفق به تحقق این ایده در شهر اولکند نیوزلند شد. تیمی از یک شرکت سازنده ساعت مچی اسپرت و تجهیزات مختلف به نام «The Phantom Labs» پشت این پروژه بودند.




mbanews.ir-مرضیه فروتن

www.boredpanda.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود