• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

10/24 1399


ام بی ای نیوز:
"شرکت نستله ایران (سهامی خاص)" در شب یلدا ۹۹ روایت تصویری “دیوانه‌ام” را به مخاطبانش هدیه کرد. این روایت برگرفته از آلبوم “ایستگاه” است که با حمایت هنری برند به دنیای موسیقی کشور اهدا شده است. “آژانس ارتباط تصویر اشاره” در اجرا و ایده‌پردازی پروژه، مسابقه دیجیتال یلدا و ویدیوی روایت تصویری دیوانه‌ام، برند را همراهی کرده است. گزارش مفصلی از روند طراحی و اجرای این پروژه تهیه شده که در ادامه می‌خوانید
.


هیچ کاری لذت بخش‌تر از خدمت به هنر نیست

"علیرضا سرابچی مدیر کل ارتباطات، سرویس‌های بازاریابی و ارتباط با دولت شرکت نستله ایران” درباره روایت تصویری دیوانه‌ام و پروژه یلدا گفت: ما هر سال در شب یلدا با توجه به سنت و فرهنگ ایرانی تدارک مجازی می‌بینیم و در آن با به اشتراک گذاشتن یک روایت تصویری و قسمتی از سنت و عقاید ایرانیان مخاطبان خود را دعوت می‌کنیم تا از این تدارک لذت برده، با آن همزادپنداری کرده و در مسابقه‌ای بزرگ شرکت کنند. یلدای امسال با عرضه اثری ارزشمند به جامعه، تحت عنوان ” آلبوم ایستگاه” با حضور مهیار علیزاده در مقام آهنگساز، امیدنعمتی در مقام خواننده و نیما جوان در مقام ناشر مصادف شد. اثری که با حمایت هنری و هم‌قدمی شرکت نستله ایران و شرکت نستله واترز ایرانیان با هنرمندان حاضر به مخاطبان اهدا شد. با وقوع این اتفاق مبارک و میمون با خالقان این اثر توافقی صورت گرفت و قرار شد برای قطعه اول این آلبوم با شعری از “احمد امیر خلیلی” شاعر برجسته کشورمان، اقدام به ساخت یک روایت تصویری کنیم. در جلسات متعدد با آژانس ارتباط تصویر اشاره به این نتیجه رسیدیم که مجتبی روحانی داستانی بر اساس این روایت به رشته تحریر درآورده و کارگردان صاحب نام کشورمان محمدمهدی باقری آن را به تصویر بکشد. خوشحالیم نتیجه این همکاری باعث خلق اثر و ویدیوی با درجه الف از آب درآمد. اثری که نتیجه آن به نظرم از تمامی نتایج همکاری‌های ما با آژانس اشاره یک سرو گردن بالاتر است. ویدیو و اثر به شدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و در پنج روز مسابقه توسط کاربران در اینستاگرام وایرال شد.


روایت تصویری دیوانه و آلبوم ایستگاه، دومین همکاری مشترک ما با جامعه هنری ایران است. این همکاری را می‌توان درکنار سایر اقدامات ما که در راستای فعالیت‌های مسئولیت اجتمای درحوزه‌های کیفیت، بومی سازی، اشتغال و جوانان که طی سه دهه حضور در صنعت ایران انجام شده‌اند، قرار داد. اثر ایستگاه پس از همکاری با استاد فردین خلعتبری به جامعه ارائه شده و ما در آن توانستیم در کنار سه هنرمند جوان بیاستیم تا انعکاسی از این آلبوم را در روایت تصویری دیوانه‌ام مصادف با یلدا، به دوستداران موسیقی سرزمین ایران تقدیم کنیم.


سرابچی درباره حمایت برندها از آثار هنری گفت: به نظرم باید دنیایی را تصور کنیم که در آن ۲۰ بنگاه اقتصادی تصمیم بگیرند، درکنار هنرمندانی بایستند که به امر مهم موسیقی می‌پردازند. دنیایی که در آن با چنین همکاری هر سال ۲۰ تا ۳۰ و در یک دهه ۲۰۰ تا ۳۰۰ اثر درخشان به جامعه اهدا می‌شود. همکاری و حمایتی که علاوه بر ایجاد دلگرمی در جامعه، باعث زایش هنر و اطمینان میان قشری که می‌توانستند بسیار تاثیرگذار باشند، می‌شود. قشری که کار مقدسی را در پیش گرفته‌اند و کارشان تلطیف روح و تامین خوراکی‌ست که حال ما را در هر شرایطی ؛ خوب می‌کند. به نظرم هیچ فعالیتی لذت بخش‌تر از خدمت به هنر نیست. خصوصا در سرزمینی آمیخته باهنر که سابقه ۵هزار ساله دارد.

در ادامه باید بگویم: بهتر است، به اقدامات مسئولیت اجتماعی برند نگاه انتفاعی نداشته باشیم. مخاطبان به خوب متوجه خواهند شد که برند با چه هدفی در این روزهای سخت به حمایت از هنر کشور برخواسته است. چنین اقداماتی احترام برای برند و نزدیکی بیشتر با مخاطبان را به همراه خواهد داشت.

سرابچی درباره مسابقه شب یلدا گفت: ما در مسابقه شب یلدا از مخاطبان دعوت کردیم که روایت تصویری دیوانه را از طریق به اشتراک گذاری با یکدیگر هدیه دهند و از دوستانشان برای دیدن این روایت تصویری دعوت و در قرعه کشی ما شرکت کنند.

مخاطبان با طی این پروسه می‌توانستند پس از قرعه کشی هدیه شب یلدای ما را که شامل ۲۰ جایزه یک میلیونی کارت هدیه به همراه یک آلبوم امضا شده توسط مهیارعلیزاده و امیدنعمتی دریافت کنند. مسابقه نیز با استقبال خوبی از طرف مخاطبان مواجه شد و هشتاد و چهار هزار کامنت از طرف شرکت‌کنندگان برای آن ثبت شد و ما نیز بازخورد مثبتی از تمامی اقشارجامعه دریافت کردیم.

در پایان باید بگویم: اگر به ویدیو دقت کنید ما روایتی از سادگی و صمیمیت گمشده‌ی شب یلدا را به تصویر کشیدیم. بخصوص در روزهایی که درگیر بیماری کویید ۱۹ هستیم و باید از هم دور بمانیم. در این ویدیو، بازیگر لحظه‌ای با اتصال برق مواجه شده و تاریکی همه فضا و المان‌ها شب یلدا را فرامی‌گیرد و بازیگر (زهرا بهروزمنش) ناگهان خود را در خانه‌ای تاریک می‌یابد که تمام تدارک شب یلدا جمع آوری شده و فقط در یادهاست. بازیگر اتاق به اتاق در آن خانه قدیمی به دنبال خاطرات گمشده خود که همان لحظات تدارک شب یلداست می‌گردد و به اتاقی می‌رسد که المان‌های شب یلدا برروی کرسی قدیمی برقرار است. در مجموع امیدواریم حمایت هنری ما ادامه‌دار باشد و هنرمندان با خیال آسوده به زایش و بالندگی هنرشان بپردازند.  



ترکیب‌بندی تیم همکار در پروژه یلدا، درست و حرفه‌ای بود

مجتبی روحانی مدیرخلاقیت ازآژانس ارتباط تصویر اشاره درباره پروژه یلدا گفت: پس از رونمایی آلبوم استاد ” فردین خلعتبری ” در نوروز ۹۹، برند در یلدا۹۹ حمایت هنری خود را از آلبوم “ایستگاه” رونمایی کرد. درهمین راستا تصمیم براین شد که یکی از قطعات این آلبوم به صورت ویدیوی آماده و پیام تبریک یلدا از طریق آن منتشر شود. قطعه “دیوانه‌ام” از آلبوم انتخاب و ما براساس آن شروع به ایده پردازی کردیم. در این ویدیو سعی شده از المان‌های که مفهوم شب یلدا را برای مخاطبان یادآور می‌شوند، استفاده کنیم. المان‌های امیدبخشی که گذر از سیاهی و ناامیدی را نشان و امیدوار بودن به فردای روشن را نوید می‌دهند. در ابتدا روایتی تصویری از ویدیو با همکاری کارگردان محمدمهدی باقری با استفاده از لوکیشنی قدیمی که یادآور شب یلدا برای مخاطبان است، شکل گرفت. ما قصد داشتیم علاوه بر تداعی شب یلدا، فضای این روزهای جامعه را نیزدر روایت به تصویر بکشیم. روزهایی که سیاهی آن مانند سیاهی شب یلدا به پایان خواهد رسید. ساخت ویدیو به دلیل شرایط حال حاضر با چالش‌هایی روبرو شد اما گروه تمام تلاش خود را برای ارائه خروجی خوب به کار گرفت. خروجی که نتیجه یک کار تیمی خوب بود. ترکیب بندی تیم همکار در این پروژه، درست و حرفه‌ای بود. همچنین همدلی و همسویی مدیر کل ارتباطات، سرویس‌های بازاریابی و ارتباط با دولت برند با تیم در ارائه خروجی خوب این پروژه بسیار تاثیرگذار بوده است.


همکاری با نستله برای ما لذت بخش بود

امیدنعمتی ترانه‌سرا و خواننده آلبوم “ایستگاه” و “روایت تصویری دیوانه” گفت: نزدیک به یکسال از ساخت آلبوم ایستگاه می‌گذرد. یکی از قطعات زیبای این آلبوم “دیوانه‌ام” است. این قطعه با همکاری شرکت نستله ایران به عنوان هدیه شب یلدا به مخاطبان اهدا شد. این هدیه در قالب روایت تصویری در صفحه اینستاگرام برند و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

همکاری با نستله برای ما لذت بخش بود. بدون شک، هنر موسیقی کشورمان به چنین همکاری‌های نیاز دارد. چنین همکاری‌های تازه نیستند و نمونه‌های آن را می‌توان در تاریخ یافت. در واقع شکوفایی‌ هنر به حمایت درست اقتصادی بنگاه‌ها نیاز دارد.

گروه ما همکاری‌های محدودی با برند و بنگاه‌های اقتصادی داشته است. اما همکاری با شرکت نستله ایران یکی از بیادماندنی‌ترین همکاری‌های ما بوده است. درک بالای هنری برند این همکاری را از همکاری‌های دیگر متمایز کرده است. چنین درکی برای ما بسیار مهم بود. چون هنرمندان همیشه از نبود چنین درکی در همکارها نگران هستند.

نعمتی در ادامه افزود: حضور برندها درعرصه حمایت‌گری از موسیقی، کمک بسزایی به شکوفایی استعدادهای جوانان کشور خواهد کرد. اگر همکاری درستی میان برند و هنرمندان شکل بگیرد، به نظرم تاریخ درخشانی از هنر ایران به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین اگر برندها در حوزه مسئولیت اجتماعی خود چنین همکاری‌هایی را تعریف کنند به قول قدیمی‌ها هم دنیا هم آخرت را دارند.

در پایان باید بگویم: سلیقه جامعه در حوزه موسیقی پاپ در حال افول است. به نظرم این سلیقه نسبت به چند سال گذشته در پایین‌تر سطح قرار گرفته است. موسیقی‌دان‌ها و هنرمندان باید قدم پیش گذاشته و برای تغییر این سلیقه وارد میدان شوند. البته آنها به تنهایی نمی‌توانند چنین قدم مهمی را بردارند و در مسیر حرکت خود نیاز به حمایت برندها دارند. خوشحالم که برخی از برندهای ایرانی برای رشد، موسیقی کشور را مورد حمایت قرار می‌دهند.  


حمایت بنگاه‌های اقتصادی از آثار هنری

مهیار علیزاده آهنگسار آلبوم “ایستگاه” و ویدیوی “روایت تصویری دیوانه” گفت: قطعه دیوانه‌ام بر روی شعری از احمد امیرخلیلی ساخته شده است. با توجه به فضای آلبوم، علاقه زیادی داشتم که در ساخت آن از ساز ایرانی استفاده مختصری کنم. چون از گذشته تار می‌نوازم، تصمیم گرفتم در این آلبوم خودم تار بنوازم.

درباره همکاری برای خلق این آلبوم باید بگویم: ورود یک بنگاه اقتصادی برای اکران یک اثر هنری در تمامی کشورهای دوستدار فرهنگ و هنر امری مصطلح است. این اثر هنری می‌تواند موسیقی و یا حوزه‌های دیگر باشد. البته ما دو نوع موسیقی در جهان داریم که یک نوع آن مانند راک در غرب، توانایی درآمدزایی را دارند، این گروه از موسیقی نیاز به حمایت ندارند. در این میان موسیقی دیگری که کاربردی‌تر است و مخاطبان خوب کمتری آن را دنبال می‌کنند، نیاز به حمایت دارند. این گروه از موسیقی در تمامی کشورهای هنر دوست مورد حمایت بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌گیرند. بنگاه‌های که در پی این کار مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند. برندها از این حمایت استفاده و در پروژه‌های هنری سرمایه گذاری می‌کنند. چنین اتفاقی یک بازی برد- برد هم برای موسیقی و هم برای بنگاه اقتصادی خواهد بود. در ایران نیز بسیاری از بنگاه اقتصادی بودجه‌ای را برای کارهای هنری در نظر می‌گیرند، اما اینکه بودجه‌ها چه خروجی‌هایی دارند، معلوم نیست. در انتها از شرکت نستله ایران و علیرضا سرابچی بابت حمایت از آلبوم سپاسگزاریم.

صنعت موسیقی در ایران دچار رکود و وقفه بزرگی شده است


نیما جوان ناشر آلبوم “ایستگاه” گفت: پس از همکاری که سال گذشته با شرکت نستله ایران شکل گرفت و منجر به انتشار آلبوم ” نوروز آینه” شد، پیشنهاد خلق آلبوم “ایستگاه” مطرح و برند حمایت خود را این اثر هنری اعلام و مقدمات ساخت شروع شد. در حال حاضر ساخت و انتشار آثار هنری بسیار سخت و دشوار شده است و بدون حمایت برندها و بنگاه‌ اقتصادی خلق این آثار امکان پذیر نیست. صنعت موسیقی در ایران دچار رکود و وقفه بزرگی شده است. در همین راستا اگر همکاری گروه ما با شرکت نستله ایران شکل نمی‌گرفت، انتشار آلبوم ایستگاه مسیر سختی را باید طی می‌کرد.

جوان در ادامه افزود: در همان روزهای اولیه ایده تبدیل یکی از قطعات به ویدیو کلیپ و انتشار آن در شب یلدا شکل گرفت. قطعه دیوانه‌ام برای این منظور انتخاب و سناریوی بر روی آن نوشته شد. در میان راه زهرا بهروزمنش به پروژه اضافه شد.

برندها عضوی از جوامع هستند، بنابراین وقتی برندی برروی یک پروژه سرمایه گذاری می‌کند، علاوه بر جامعه، خانواده و مخاطبان برند نیز از این فعالیت بهره برداری می‌کنند.

در نظر داشته باشید، اگر آثار هنری مورد حمایت قرار نگیرند، عقیم مانده و به ثمر نمی‌رسند. هنرمندان درصورت حمایت، بهترین خروجی را ارائه می‌کنند. اگر در ایران نیز همکاری برندها با هنرمندان نهادینه شود، اتفاقات مهمی رخ خواهد داد. نکته مهمی که درباره پروژه آلبوم ایستگاه باید به آن اشاره کنم، نبود نگاه اقتصادی برند نسبت کار بود. برند در کنار تمامی عوامل در تلاش بود که اثر به بهترین شکل به مخاطبان برسد. هر چقدر برندها با مخاطبان دوست و همراه باشند، ارتباط مخاطبان با اثر هنری که برند از آن حمایت کرده نزدیک‌تر خواهد بود. در پایان از عوامل تولید، شرکت نستله ایران و آقای سرابچی جهت همکاری صمیمانه سپاسگزارم.




mbanews.ir- نرگس فرجی
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود