• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

02/5 1401


ام بی ای نیوز:
در آستانه نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، زمان آن فرارسیده تا بازاریابان دست به تغییر استراتژی­های شبکه اجتماعی خود برای برقراری ارتباط با مشتریان و ورود به بازار­های جدید بزنند. به دلیل تغییر در برنامه روزمره، باید بر روی نحوه تعامل مخاطبان با محتوای انلاین در ماه رمضان تجدید نظر کرد. در ماه رمضان همه چیز از عادات خواب گرفته تا ساعات کاری تغییر می­کند. در نتیجه لزوم تغییر نوع رفتار در رسانه­های اجتماعی نیز احساس می­شود. در ادامه مدیران تبلیغات و بازاریابی شرکت­ها نیز خود را با این وضعیت جدید وفق خواهند داد.

فعال بودن و حضور آنلاین برند­ها در این دوران از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین بهتر دیدیم که در ادامه به یک سری نکات کلیدی پیرامون نحوه حضور در رسانه­های اجتماعی در ماه مبارک رمضان نگاهی بیندازیم:


توجه به ساعت پیک مراجعه به رسانه­‌های اجتماعی در ماه رمضان

افراد به احتمال زیاد در ماه رمضان وقت بیشتری را در دنیای اینترنت می­گذرانند. ساعات کاری در منطقه خاورمیانه در این ماه کاهش می­یابد بنابراین فرصت بیشتری برای اتصال به اینترنت وجود دارد. امسال ماه رمضان مثل سال قبل به مردم توصیه می­شود تا بیشتر در خانه بمانند. در نتیجه پیک مراجعه به رسانه­های اجتماعی از هفت شب تا اذان صبح است. برند­ها باید در این ساعات بر فعالیت خود در شبکه­های اجتماعی بیفزایند.


برای برقراری ارتباط با مخاطب بر روی مضامین مرتبط تمرکز کنید

بازاریابی در رسانه­های اجتماعی در این ماه از اهمیت خاصی برخوردار است. در این ماه مردم واقعا چشم به این دوخته اند که کدام برند­ها خلاقیت را در کمپین­های خود به منصه ظهور می­رسانند. جستجو برای تماشای اگهی­های تبلیغاتی خلاق در یوتیوب به اوج می­رسد. بنابراین برند­ها باید ضمن استفاده از این فرصت موضوع مناسبی را مطرح کنند تا روح رمضان در آن جاری باشد. با توجه به همزمانی شیوع کرونا و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بهتر است برند­ها به موضوعاتی نظیر امور خیریه، نهاد خانواده، معنویت و حس مهمان نوازی بپردازند.


همان جایی حضور پیدا کنید که مخاطبتان حضور دارد

تنها با شناسایی مخاطبان هدف و اتخاذ یک شیوه رفتاری آنلاین مطابق با دیدگاه­های آن­ها می­توانید از طریق ارائه یک پلان رسانه ای مفید و موثر به جایگاهی رفیع در رسانه­های اجتماعی دست یابید. برای آشنایی با نقطه نظرات مخاطبان می توان با طرح یک سری سوالات پیرامون نوع رفتارشان در شبکه­های اجتماعی، متوجه شوید که از کدام بستر بیش از بقیه استفاده می­کنند. به طور کلی رسانه­های اجتماعی ممکن است در میان اهالی خاورمیانه محبوب باشند اما گروه­های خاص علاقه به پلتفرم­های خاصی دارند.


از افزایش میزان تماشای برنامه‌­های تلویزیون بهره ببرید

در ماه رمضان همیشه میزان تماشای برنامه ­های تلویزیون افزایش می­یابد. با این تنوع در سریال­ها و برنامه­های تلویزیونی، چنین اتفاقی چندان عجیب نیست. با این حال، در عصر رسانه­های اجتماعی، کاربران کنترل بیشتری بر روی برنامه­ های تلویزیون دارند.

در همین راستا، پلتفرم­های درخواستی این امکان را به بینندگان می­دهند تا در طول روز هر زمان که بخواهند به تماشای برنامه­های محبوب خود بنشینند. این پلتفرم­ها می­توانند با تولید محتوا­های مختلف از کمدی گرفته تا معنوی، به طیف گسترده ای از مخاطبان دست یابند. پلتفرم­های درخواستی نباید تنها به اشتراک بینندگان متکی باشند بلکه باید مشتاقانه تلاش کنند تا از طریق رسانه­های اجتماعی با مخاطبانشان تعامل برقرار کنند.


از قبل برنامه ریزی و با توجه به تقویم محتوای خود را تعیین کنید

پس از انتخاب یک موضوع مرتبط و آشنایی با تازه ترین ترند­ها در رسانه­های اجتماعی، برنامه ریزی برای محتوا، خود یک نکته کلیدی به شمار می­رود. هر چه زود تر برنامه ریزی کنید، نتیجه کار هم بهتر از آب در خواهد آمد. هیچ وقت برای ایده پردازی و برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان زود نیست. نه تنها محتوا و هدف، بلکه یک استراتژی بصری خاص را برای برند خود در نظر بگیرید. با رصد دائمی رسانه­های اجتماعی از دنیا عقب نخواهید ماند. نتایج بررسی­های وبسایت «Crowd Analyzer»، متخصص در بررسی رسانه­
های اجتماعی نشان داد که کاربران در خاورمیانه در 10 روز اول ماه مبارک رمضان وقت بیشتری را به تماشای فیلم­ها و تبلیغات آنلاین اختصاص می­دهند.


نظارت، تجزیه و تحلیل، بهینه سازی

برنامه ریزی برای تولید یک محتوای مفید و موثر باید مبتنی بر بنیادی متناسب با برند و مخاطبان هدف شما باشد. با گوش دادن به نقطه نظرات مشتریان خود، می­توانید از این داده­های اطلاعاتی برای تدوین یک استراتژی بازاریابی خوب و مناسب استفاده کنید. مردم در ماه مبارک رمضان بیش از هر زمان دیگری در سال به تعامل با برند­ها می­پردازند از این رو مهم است که به عنوان یک برند آینده نگر به یک لحن محاوره ای در محتوای خود روی آورید.




امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود