• slide1
  • slide2
  • slide3
  • slide4
  • slide5
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

04/10 1399


ام بی ای نیوز:
عواقب شیوع کووید-۱۹، که تقریبا به طور مستقیم بر روی همه حوزه های کسب و کار تاثیر گذاشت، در سال آینده میلادی نیز گریبان دنیای کسب و کار را خواهد گرفت.

صنعت سرگرمی از جمله اولین صنایعی بود که از این ویروس صدمه خورد: یکی پس از دیگری رویداد ها کنسل و مکان های شلوغ و پر جمعیت تعطیل شدند. به هر حال، از ماه آوریل تا این لحظه بسیاری از شرکت ها و برند ها کم کم دست به تغییر فرم کسب و کار های خود از آفلاین به آنلاین زدند. رستوران ها از جمله نخستین کسب و کار هایی به شمار می روند که منو های خود را با بسته بندی های راحت و مناسب وفق دادند. باشگاه های ورزشی در مرحله بعدی از دیگران جلو افتادند. در ادامه هم اکنون گرم کردن بدن، انجام حرکات یوگا و حتی آموزش شنا به شکل آنلاین اتفاق می افتند (این سری تمرینات ورزشی با هدف افزایش قدرت عضلات و آموزش تکنیک های شنا طراحی می شوند).

آن دسته از برند هایی که موفق به بازسازی شدند، کم و بیش احساس خوبی دارند. سایر برند ها ناگزیر خسارت ها را به جان می خرند اما اگر همه اتفاق ها در عرصه غذا و ورزش قابل پیش بینی باشند، آن گاه چه سرنوشتی در انتظار آن نوع از فعالان صنعت اوقات فراغت، تفریح و سرگرمی خواهد بود که به سختی می توان آن ها را آنلاین تصور کرد؟ در ادامه چه اتفاقی برای موزه ها، تئاتر ها و فیلم ها خواهد افتاد؟ در این مقاله به بررسی برخی فرصت های جدید پیش روی صنایع فوق می پردازیم.



موزه ها

با وجود تعطیلی موزه ها در بیشتر نقاط جهان، موزه های واتیکان، لوور، موزه هنر متروپولیتن و بسیاری از موزه های دیگر دنیا بازدید از طریق تور های مجازی را به افراد پیشنهاد می دهند اما نمونه های جالبی در رابطه با نوع تلاش موزه ها برای جذب بازدید کنندگان آنلاین وجود دارند. برای مثال، می توان به پیوند میان بازی، مطالب و محتوا از موزه ها توسط شرکت بازی های ویدئویی «نینتندو» اشاره کرد که دست به ادغام چندین نمایشگاه در موزه ها با بازی های خود زده است. در مراسم هفته جهانی موزه که در فاصله بین هجدهم تا سی و یکم ماه مه برگزار شد، بازیکنان بازی ویدئویی شبیه سازی «عبور حیوانات: افق های نو»، محصول شرکت نینتندو، به تماشای ماهی ها، حشرات و فسیل ها در نمایشگاه های مجازی مختلف رفتند و در ادامه فرم مخصوصی را پر کردند که محتویات آن را سوال های گوناگون تشکیل می داد. هر چه تعداد پاسخ های صحیح بیشتر بود امتیاز کاربر در طول بازی افزایش می یافت.



فیلم ها

با شیوع ویروس کرونا شرکت ها و گروه های فیلمسازی متعددی گهگاه حتی به تولید فیلم های کوتاه روی می آورند اما نباید از این نکته غافل شد که خلاقیت هرگز به خواب نمی رود و فیلمسازان در همه نقاط جهان در قرنطینه نیز از فناوری های مدرن فالبداهه و آنی در قالب گوشی های هوشمند و لپ تاپ های خود بهره می برند. فیلمنامه نویسان فیلمنامه هایی برای سریال های کوتاه می نویسند که متعاقبا امکان فیلمبرداری در خانه برای هنرمندان وجود خواهد داشت. در نتیجه از این طریق امکان و فرصت انجام کار های خوب و مناسب برای بازیگران فراهم می شود که یقینا محبوب قلب های آن ها خواهد بود. کارگردانان به وسیله نرم افزار زوم به مدیریت فرآیند تولید می پردازند. به لطف این امکانات، یک اصطلاح جدید وارد زبان شد: «زندگی صفحه نمایش» (screenlife) نام یک فرمت یا قالب جدید داستان پردازی است. هر آن چه بیننده می بیند بر روی نمایشگر یک ابزار الکترونیکی – کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند نقش بسته است. در حقیقت، جرقه این فرمت چندین سال پیش زده شد اما قرنطینه زمینه مناسب را برای توسعه فعال آن به وجود آورد. در واقع هیچ راه دیگری را نمی توان یافت که بشود از طریق آن در این شرایط فیلم ساخت.



تئاتر ها

علاوه بر پخش کلاسیک تئاتر های بزرگ جهان و نمایش هایی که از قبل آماده پخش شده شده اند، شاهد نمایش فرمت های جدید این شکل از هنر هستیم. برای مثال، بازیگر بریتانیایی، استفن فرای، در فرآیند صبط نمایش رادیویی «علی البدل» شرکت کرد. در این مسیر هر یک از شرکت کنندگان به طور جداگانه دست به ضبط دیالوگ هایشان در خانه خود زدند. پس از جمع آوری مطالب، نمایشنامه به طور آنلاین پخش شد. هدف از اجرای پروژه فوق جمع آوری پول برای حمایت از صنعت تئاتر بود.



کنسرت ها

آغاز قرنطینه توجه همگان را به سوی این واقعیت جلب کرد که هنرمندان مشهور در سرتاسر جهان باید کنسرت ها و تور های خود را کنسل می کردند. تعطیلی و به تبع آن خستگی و بی حوصلگی هنرمندان باعث شد تا ایشان در حمایت از سازمان بهداشت جهانی، سایر صندوق ها و سازمان های پزشکی درگیر مبارزه با ویروس کرونا، یک گردهمایی تحت عنوان #TogetherAtHome را برگزار کنند. کریس مارتین از گروه راک «کلد پلی» (Coldplay)، جارد لتو از گروه راک «۳۰ ثانیه مانده تا مریخ»، پینک، التون جان، بیلی الیش، رابی ویلیامز و بسیاری دیگر از هنرمندان مسئولیت میزبانی کنسرت ها در اینستاگرام بر عهده داشتند که از همه مردم می خواست که در خانه بمانند.

چرا قرنطینه برای برخی صنایع چندان هم بد نبود؟ برندگان این بحران همیشه کسانی هستند که سازگار با شرایط جدید، به سرعت حرکت می کنند و انعطاف پذیر هستند. به لطف خلاقیت و سرعت انجام واکنش، قالب ها و فرم های جدیدی به وجود آمده اند که در آینده توسعه پیدا خواهند کرد و شکوفا خواهند شد. سالن های کنسرت، تئاتر، سینما و موزه ها هنوز تماشاچیان را به طور آفلاین دور هم جمع می کنند اما سفر ها و تجارب جدیدی که از آفلاین به آنلاین تبدیل شده اند، همچنان می توانند به حرکت در مسیر دیجیتال خود ادامه دهند. در آینده بسیار نزدیک ما شاهد نتایج این تغییرات خواهیم بود و با آن ها زندگی خواهیم کرد.



mbanews.ir- مرضیه فروتن

www.popsop.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود