• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

04/17 1399


ام بی ای نیوز:
جنبش «نگذارید به خاطر سوددهی مردم از شما متنفر شوند» (Stop Hate for Profit) همچنان به شدت سرعت می گیرد: به دنبال شرکت پوشاک «North Face»، نام های بزرگی نظیر استارباکس، یونیلور و کوکاکولا موقتا از تبلیغات در فیسبوک انصراف داده اند. در همین حین این شبکه اجتماعی مدعی شده است که اقداماتی را بر علیه محتوای بد و ناپسند انجام می دهد. این نوع محتوا بذر نفرت را در دل مردم خواهد نشاند.


بیش از ۵۳۰ برند به این جنبش پیوستند

در پاسخ به اعتراضات بر علیه نژاد پرستی، سازمان های حقوق مدنی آمریکا خواستار تحریم فیسبوک و پلت فرم خواهرش، اینستاگرام، برای مدت چند هفته شدند. تحت شعار «نگذارید به خاطر سوددهی مردم از شما متنفر شوند»، آن ها مدعی اند که رسانه های اجتماعی با انتشار پیام های نفرت انگیز درآمد کسب می کنند. در ادامه آن ها از فیسبوک می خواهند تا موضوع سختگیرانه تری بر علیه انتشار محتوای نژادپرستانه بر روی پلتفرم خود اتخاذ کند، به خصوص در وضعیت کنونی که روز به روز بیش از گذشته به انتخابات مهم ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا نزدیک می شویم.

به عنوان یکی از بزرگ ترین برند هایی که به این جنبش پیوستند، North Face به این درخواست پاسخ داد. در ادامه رقیبش، پاتاگونیا و برند بستنی «بن اند جریز» از آن پیروی کردند. چند روز بعد، شرکت مادر «بن اند جریز» یعنی یونیلور نیز از این درخواست متابعت کرد. تحت فشار فزاینده، یک سری غول های تبلیغاتی مثل استارباکس و کوکا کولا نیز در مقابل این موضوع دست به موضع گیری زدند.

در حالی یونیلور دیگر تا پایان سال جاری میلادی بابت پخش آگهی تبلیغاتی به فیسبوک، اینستاگرام و توییتر پولی نمی پردازد که کوکا کولا فقط وقفه ای ۳۰ روزه برای پخش آگهی های تبلیغاتی خود در فیسبوک و سایر رسانه های اجتماعی در سرتاسر جهان تعیین کرده است. استارباکس به گفته خود با شبکه های رسانه های اجتماعی و سازمان های حقوق مدنی تعامل خواهد داشت تا ببیند چگونه می تواند در این زمینه مشارکت داشته باشد. در همین حین، این کافی شاپ زنجیره ای جلوی روند پرداخت هزینه برای ارسال پست های تبلیغاتی را خواهد گرفت.

از جمله برند های دیگری که این درخواست را مورد لحاظ قرار داده اند می توان به مایکروسافت، Vans (یک شرکت تولید کننده کفش) و سونی اشاره کرد. با توجه به اطلاعات دریافتی از «Sleeping Giants»، یکی از سازمان دهندگان و برگزار کنندگان این کمپین، بیش از ۵۰۰ کسب و کار و سازمان از قبل، خبر از توقف تبلیغات در فیسبوک داده اند.


ضرر ۵۶ میلیارد دلاری

در این اثنا، بنیانگذار فیسبوک، مارک زوکربرگ، اعلام کرد که در سیاست خود یک نوع تغییر اعمال کرده است: تبلیغاتی که بر روی برخی گروه ها یا افراد برچسب تهدید فیزیکی یا سلامتی می گذارند، ممنوع خواهند شد. این در حالی است که فیسبوک قصد حمایت بهتر از مهاجران در برابر پیام هایی را دارد که ممکن است آن ها را پست و شهروند درجه دو جلوه دهد.

بعضی از پیام ها هستند که فیسبوک آن ها را قابل انتشار تشخیص می دهد. این نوع پیام ها حتی اگر قوانین این رسانه اجتماعی را نقض کرده باشند، باز هم اجازه دارند که در فیسبوک باقی بمانند. با این وجود زدن یک برچسب به مخاطبان هشدار می دهد که این پیام ها ناقض سیاست فیسبوک می باشند. زاکربرگ به طور خاص به اظهارات سیاستمداران بزرگ در دنیا فکر می کند. به این ترتیب، او می خواهد نقش شبکه اجتماعی به عنوان یک پلتفرم خبری را حفظ کند: هر خبری که در روزنامه ها منتشر می شود نیز باید (و ترجیحا ابتدا) در فیسبوک انتشار یابد.

در بازار سهام، پس از اعلام گزارش هایی مبنی بر تحریم فیسبوک، ۱۰ ٪ از ارزش سهام این شبکه اجتماعی کاسته شد و در نتیجه فیسبوک (موقتا) ۵۶ میلیارد دلار ضرر کرد. به گزارش بلومبرگ، گفته می شود که مارک زوکربرگ جایگاه خود به عنوان یکی از سه ثروتمند برتر جهان را از دست داده است. با وجود هشت میلیون تبلیغ کننده و بیش از ۶۷ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی، مدل درآمد این پلتفرم همچنان تضمین شده است. به علاوه، صد ها تبلیغ کننده بزرگ در دنیا از درآمد حاصل از بازاریابی در فیسبوک فقط ۶ ٪ سهم دارند: بخش عمده ای از این درآمد از تبلیغات توسط شرکت های محلی کوچک تری تامین می شود که نمی توانند حضور تبلیغاتی پر رنگی داشته باشند، در این عرصه خوب عمل کنند و در نتیجه برای بازاریابی به رسانه اجتماعی وابسته هستند.


 مرضیه فروتن

www.retaildetail.eu

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود