• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

04/18 1399


ام بی ای نیوز: بحران کرونا منجر به تعطیلی بیش از 40 درصد دفاتر خدمات مسافرتی و از بین رفتن حدود 35 هزار شغل در کشور شده است.

رحمت الله رفیعی رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری کشور از بحران به وجود آمده در دنیا که خسارت های زیادی بر پیکر صنعت گردشگری جهان وارد کرده سخن گفت و افزود: حجم این لطمات در ایران به مراتب بیشتر بوده است.

وی در توضیح این موضوع اظهار داشت: سال 98 که با وقوع سیل شروع شد و شعار به سفر نروید برای حفظ ایمنی و جان هموطنان مطرح شد و در پایان سال و نوروز 99، کرونا خط بطلانی بر فصل داغ صنعت گردشگی کشور کشید و اینبار با شعار جهانی درخانه بمانید و درحالی که سایر نقاط دنیا در شرایط اوج سفرها قرار نداشتند، کار را برای صنعت گردشگری کشور سخت تر کرد.

این درحالیست که خوراک و پوشاک آسیب کمتری نسبت به بخش گردشگری که نوعی خدمت اضافی محسوب می شود می بینند.



اعطای وام بلندمدت عامل حفظ نیروی کار بود

رفیعی تصریح کرد: درسال گذشته حدود پنج هزار دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کشور وجود داشت که اکنون تنها 65 درصد آن ها مشغول به کار هستند و بخش زیادی از نیروی انسانی با تجربه ای که دراین دفاتر مشغول به کار بودند تعدیل شدند که به اعتقاد کارشناسان اقتصادی به تعداد هر پرسنل که بیکارشده حدود 200 میلیون تومان خسارت بر این صنعت وارد می شود. این در حالی است که دراین بحران حدود 30 هزار پرسنل شاغل در صنعت گردشگری کار خود را از دست داده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشنهادهای متعددی به متولیان صنعت گردشگری کشور برای حفظ نیروی انسانی با اعطای وام با بازپرداخت بلندمدت داده است، افزود: حدود 20 شغل مرتبط با گردشگری وجود دارد که اهم آن رستورانها، هواپیمایی کشوری، حمل و نقل و... هستند که دراین میان با آسیب و رکود جدی مواجه شدند.


گردشگری نیازمند صنعت تبلیغات

رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگری ایران در ادامه از ضعف تبلیغات برای جذب توریست خارجی به عنوان مشکل بزرگ صنعت نام برده و افزود: بسیاری از توریست ها بعد از ورود به ایران و آشنایی با اماکن تاریخی و فرهنگی و... اظهار می کنند بدون هیچ آگاهی وارد ایران شده بودند و آنچه شاهد بوده و لمس کردند بسیار متقاوت تر از آن چیزی بوده که تصورش را داشته اند و این نقص بزرگ تبلیغاتی است.


اتکای اقتصادی کشور بر گردشگری طی ده سال آینده

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که صنعت گردشگری در ده سال آیند نقش مهی دراقتصاد کشور داشته باشد و نگاه و روح تازه ای دراین صنعت ایجاد خواهد شد که به رشد و توسعه روزافزون آن می انجامد و جبران خساران و لطمات وارد شده بر آن خواهد بود.

این موضوع تنها یک شعار نیست بلکه تغییر نگاهی است که نسبت به صنعت گردشگری ایجاد شده و خبرهایی از ایجاد شرایط بهتر به گوش می رسد.


-mbanews.irمریم غضنفری

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود