• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

07/30 1399


ام بی ای نیوز:
ویتانا با رویکرد ایجاد امنیت و اعتماد در مسیر توسعه، با مخاطبانش در بازار سرمایه همراه و همدل است.

ایمان ملاجعفری مدیرمارکتینگ گروه صنعتی ویتانا، ضمن اعلام مطلب فوق تصریح کرد: درشرایط سخت اقتصادی که مشکلات متعددی در مسیر تولید وجود دارد برند 64 ساله ی ویتانا با تلاش شبانه روزی تیم خود، سدها و موانع موجود را پشت سرگذاشته و به معنای واقعی جهش تولید را تجربه می کند.

وی در توضیح این مطلب با اشاره به افتتاح فاز یک کارخانجات ویتانا در شهرک صنعتی کاسپین که سال گذشته با تولید محصولات بسیار متنوع جدید انجام شد، به بهره برداری از فازدوم و کلنگ زنی فاز سوم این مجموعه صنعتی اشاره کرده و افزود: این مجموعه های بزرگ با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته که بخش قابل توجه آن از دستگاه های تولید داخل تامین می شود درحال کار و تولید است. در شرایط تحریم کارآفرینان داخلی این فرصت را به سازندگان تجهیزات و دستگاه های تولید ی داده اند تا توان تکنولوژیک خود را محک زده و درعرصه ی تولید تاثیرگذار باشند.



تغییر ذهنیت مخاطب و جایگاه ویتانا با تولید محصولات جدید

ملاجعفری درادامه به برنامه و رویکرد تغییر ذهنیت مخاطب و تغییر جایگاه برند ویتانا در بازار کسب و کار اشاره کرده و افزود: دراین مسیر محصولات تازه ای متناسب با ذائقه و خواست مشتری وارد بازار خواهد شد.

به عنوان نمونه برندهای جدیدی با رویکردها و هویت مشخص و برای مخاطبان هدف خلق می شوند که نمونه آن برند «دلاتو» است. دلاتو با محصولاتی سلامت محور و غنی شده با «جو دو سر» و فیبر و منیزیوم است. بسته بندی مناسب (هم به لحاظ ساختار و هم شکل ظاهری)، عطر و طعم محصول، تناسب با نیازها و روند بازار، نکاتی هستند که در نظر مخاطب این برند را محبوب و مقبول نمایند.

همچنین برند «لاکی» شخصیتی آمیخته با شیطنت خلق نموده به نام «لاکی» که با شادی و شور، میان وعده های مغذی و خوشمزه را ارائه می دهد. و برندهای دیگری نظیر نیکا، ریوا و... هریک بخشی از زنجیره ی کسب و کار، در گروه صنعتی ویتانا را تشکیل می دهند. برای نزدیک شدن به سلیقه و ذائقه مخاطب در این برندها و شناسایی نیازهای بازار، بطور دائم از همراهی تیم تحقیقات بازار بهره برداری شده است.

برای تحقق پوشش سلیقه ی مصرف کننده، واحد تحقیق و توسعه نیز روی فرمول های محصولات کار می کنند تا محصول تولید شده مورد پسند ذائقه مخاطب باشد. کنترل کیفیت تولید نیز درتمام مراحل، تا بسته بندی نهایی از محصول مراقبت می کند. برای ما مهم است، محصولی که روانه بازار می شود مورد اطمینان بوده و ابعاد مختلف آن نظیر جایگاه، قیمت و حتی پیام های ارتباطات بازاریابی که ارائه می کند متناسب با برند باشد و مورد توجه مخاطب قرار گیرد.



مادر، اعتبار است

برند مادر در مجموعه ی ویتانا جایگاه و موقعیت منحصر به فردی دارد. توسعه ی این برند و بهره برداری از قابلیت های وجودی برند مادر در تمام ابعاد، با اهمیت بسیار، در رأس برنامه های ویتانا قرار دارد. اقدامات استراتژیک در بخش های مختلف مرتبط با این برند در جریان است. بعنوان مثال می توان از محصول جدید این گروه نام برد که در ماه جاری وارد بازار می شود. برای اولین بار در ایران، کیک لایه ای بدون هیچ گونه مواد نگهدارنده، با برند مادر، به بازار عرضه خواهد شد. مواد نگهدارنده معمولا عوارضی چون آزار معده و سختی هضم را بهمراه دارند، که در این محصول از آنها استفاده نشده است؛ و همین موضوع استفاده ی این محصول را برای کودک بالای شش ماه مجاز و حتی مفید می سازد. در واقع این محصول و برنامه های پیش رو، بر رسالت اصلی «مادر» که همان مراقبت از خانواده است، تاکید دارند.


نگاه سرمایه گذاری به فعالیتهای تبلیغاتی

مدیرمارکتینگ مجموعه ویتانا درادامه اظهار داشت: تمامی جنبه های بهره مندی از فعالیتهای تبلیغاتی به دیدگاه صاحب کسب و کار وابسته است، به این معنی که اگر صاحبان برند به امور تبلیغاتی به عنوان هزینه نگاه کنند، قطعا منجر به توقف تبلیغات خواهند شد. ولی اگر کارآفرینان به تبلیغات نگاهی سرمایه گذارانه داشته باشند، در مواجهه با تغییرات اجتماعی و سیاسی، رویکردهای متفاوتی نسبت به فعالیت های بازاریابی خواهند داشت: این دیدگاه درشرایط بحرانی، تبلیغات را نوعی سرمایه گذاری، در شرایط عادی، ضرورت و در دوران عالی تولید، نوعی کارکرد توسعه گرایانه قلمداد می کند.

در واقع از دیدگاه سرمایه گذاری، تبلیغات در شرایط بحران می تواند به توسعه کسب و کار سازمان کمک کند و زمانی که سازمان در مسیر توسعه قرار دارد، فعالیتهای بازاریابی نیاز به معرفی، هویت سازی و حضور در شلف و... را مرتفع می کنند.


امنیت و اطمینان پیام برند ویتانا

ملاجعفری تصریح کرد: در مسیر تبدیل شدن به برندی پویا و پایدار باید به مخاطب «ارزش» ارائه شود. ویتانا دراین مسیر توانسته احساس رضایت و اعتماد را در برندی نظیر «مادر» به مخاطبان خود، از نسل های گذشته تا کنون منتقل نماید. برند مادر نامش با مراقبت و ایجاد حس امنیت درآمیخته و این «ارزش» توسط مخاطبان پذیرفته و استقبال می شود. برندی که محصولاتش در طی 62 سال، با اطمینان قلبی، برای کودک شیرخوار تا افراد کهنسال مورد مصرف قرارمی گیرد. این احساس آرامش و امنیت تنها در تولید محصولات غنی شده و سالم و... خلاصه نمی شود، بلکه حتی در قیمت، حضور در همه ی فروشگاه های سراسر کشور، تناسب با دائقه ی مصرف کننده و... دیده می شود.


برندسازی شرکتی ویتانا در بازار سرمایه

وی در ادامه از طرح برندسازی سازمانی مجموعه صنعتی ویتانا گفت و اینکه این اقدام درشرایطی صورت می گیرد که ویتانا در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و این رویکرد، همراستا با برندسازی محصولات، می تواند در تصویر ذهنی مخاطبان و بازار، بسیار موثر باشد.

همانگونه که ویتانا در طول سالیان بر روی حفظ کیفیت و ساخت برندی مورد اعتماد و خوشنام در ارائه محصولات تمرکز داشته است؛ اکنون از برند سازمان ویتانا نیز به عنوان یک کسب و کار موفق و مورد اعتماد در بازار نام برده می شود. برند سازمانی ویتانا در بازار سرمایه به نام «غویتا»، پیشرو در زمینه برند سازمانی (corporate brand) است و این رویکرد را در ارتباطات و توسعه ی این سازمان می توان به وضوح مشاهده نمود.


رسانه تبلیغ متناسب با جایگاه برند

مدیرمارکتینگ ویتانا در مورد اینکه اصولاً انواع رسانه چگونه می تواند در خدمت تبلیغ باشد افزود: کالاهای مصرفی روزمره برای پوشش دادن ذهن مخاطب نیاز به ابزارهای مختلفی دارند. شبکه های اجتماعی، حضور در فروشگاه ها، رسانه های محیطی، تلویزیون و هر ابزاری که بتواند بستری برای ارسال پیامی به مخاطب باشد.

در واقع هریک از رسانه ها کارکرد خودشان را دارند، به عنوان نمونه رسانه تلویزیون متناسب برای تبلیغ محصولی است که به شکل گسترده و سراسری در شلف فروشگاه های شهرهای کوچک و بزرگ حضور دارد و البته میزان درآمد آن برند نیز باید متناسب با شرایط تبلیغ باشد. تبلیغ دررسانه تلویزیون معمولا با رویکرد معرفی و حضورگسترده صورت می گیرد و یا برای اعلام حضور و قدرت برند. چنانچه شاهد هستیم، برندهای بزرگ دنیا شاید نیازی به تبلیغات تلویزیونی با هزینه های بالا نداشته باشند، ولی حضور در رسانه تلویزیون نوعی ابزار قدرت این برندهای معتبر محسوب می شود. ازسویی شبکه های اجتمای با توجه به درصد بالای مخاطبان که در حال افزایش است، را نمی توان نادیده گرفت، چرا که درشکل دهی ذهنیت مخاطبان نقش بسیار مهمی دارند. در دنیای پیچیده ی امروز «رسانه» تعریف کلاسیک خود را از دست داده است و انواع پیام راه های ارتباطی متنوع و عجیبی را برای رسیدن به مخاطب تجربه می کنند.


-mbanews.irمریم غضنفری

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود