• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

10/13 1399


ام بی ای نیوز: دوباره زمان آن فرا رسیده است که بار دیگر نگاهی به آژانس های تبلیغاتی، برندها، سازمان ها، جنبش ها و گرایشاتی بیندازیم که سال گذشته را شکل داده­اند. در سال 2020 (سالی که بسیاری از ما دوست داریم آن را فراموش کنیم) برخی اسامی و برندها ثابت کردند که ابزار لازم برای طرح سوالات، حل مشکلات، شکل دادن فرهنگ ها و تغییر وضعیت جهان را در اختیار دارند. ما در سال جدید به آن ها مدال افتخار اهدا می­کنیم.

چه اتفاقی می افتد وقتی یک کسب و کار در حال رشد ناگهان به یک پلتفرم قراردادی و اساسی تبدیل شود که رابطه همه مردم دنیا با یکدیگر را در طول یک همه گیری جهانی حفظ کند. باید این سوال را از اپلیکیشن زوم بپرسید.


پیش از شیوع کرونا، زوم یک کسب و کار با 9 سال سابقه به حساب می­آمد. اگر­چه در آن هنگام مسیر رشد و شکوفایی را طی می­کرد اما بیشترین کاربرد آن در اتاق های جلسه و ویدئو کنفرانس های بین المللی بود. زوم با هدف ایجاد یک بستر ساده و قابل استفاده برای برگزاری کنفرانس های مجازی تاسیس شد و هرگز نمی توانست پیش بینی کند که یک خط ارتباطی سهل ­الوصول به تثبیت جایگاه آن به عنوان یک سرویس پیش فرض و اساسی برای برقراری ارتباط در عصر کرونا کمک کند.

در ادامه مادامی که دولت ها در سرتاسر جهان احکام خانه نشینی را صادر می­کنند، زوم دریافت که قادر است به عنوان یک سرویس لازم و ضروری برای برگزاری جلسات مجازی، آموزش آنلاین، تفریحات مجازی، آزمون های آنلاین، برنامه ها، قرار ملاقات ها، مراسم های عروسی، مراسم تشییع جنازه، غسل تعمید و تقریبا همه چیز در این بین به کار آید.

در ابتدای سال 2020 و قبل از شیوع کرونا، نرخ دانلود اپلیکیشن زوم به طور متوسط روزانه حدود 56 هزار بار دانلود در سرتاسر جهان بود. دو ماه بعد، در تاریخ دوشنبه 23 مارس، زوم 2 میلیون و 130 هزار مرتبه در دنیا دانلود شد. این رقم در مقایسه با آمار روز قبل از آن، 2 میلیون و 40 هزار مرتبه رشد داشت.

این افزایش محبوبیت رشدی نجومی داشت اما زوم به سرعت راه حلی برای آن دسته از کاربران پیدا کرد که نگران مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی و آزار و اذیت آنلاین در پی مشاهده پدیده «بمباران زوم» (Zoombombing) بودند. زوم در عین حال به ورود ترول های آنلاین به چت های ویدئویی گروهی در راستای نمایش تصاویر گرافیکی یا محتوای آزار دهنده و اهانت آمیز اشاره می­کرد.


زوم باید در قالب پاسخی سریع و فوری، بر روی امکان گفتگو در اتاق های جلسه خصوصی و ضرورت وارد کردن پسورد یا استفاده از قابلیت ضروری «اتاق انتظار» قبل از شروع گپ، تاکید کند.

برای مقابله با خواسته های تازه و در راستای حمایت از رشد سریع پلتفرم، زوم با استخدام 600 نفر کارمند جدید به کمک کاربران می آید. در ادامه بازاریابی در ابعاد گسترده تر خود را به شکل آموزش روش کار با این پلتفرم به کاربران به لطف ویدئو های ساخته دست برند در یوتیوب به زبان های مختلف به طور روزمره خود را نشان می­دهد.

به مرور در سال 2020، زوم نه فقط برای انجام امور اداری و معاشرت های روزمره، بلکه برای توسعه فعالیت های فرهنگی نیز مورد استفاده قرار گرفت. تولید محتوا، اجرای زنده موسیقی و تئاتر به کمک این فناوری در سطح بین المللی نام اپلیکیشن زوم را در همه جای دنیا طنین انداز کرد.

در حالی که واژه واکسن امید به آینده ای روشن را در دل همه مردم جهان به وجود آورده است، میراث بصری و فرهنگی زوم بزرگ و قابل توجه خواهد بود. بدون شک در سال های آینده، وقتی به سال 2020 فکر می کنیم، قاب مستطیلی تماس با اپلیکیشن زوم یکی از آن خاطراتی است که به یادمان خواهد آمد.


mbanaews.ir-مرضیه فروتن

www.thedrum.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود