• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

10/16 1399


ام بی ای نیوز:
کمپین اخیر لوازم خانگی اسنوا بر محوریت پاسخگویی به نیازهای مشتری ایرانی شکل گرفته وبه همین جهت استفاده از "تگ لاین فقط یک ایروی میدونه"در فازها­ی این کمپین مورد توجه قرارگرفت.

طی ماه­های اخیر گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با برند "اسنوا" اقدام به برپایی کمپینی درحوزه ­ی لوازم خانگی کرده بود که در آن موضوع نیاز مخاطب ایرانی مورد تاکید قرار گرفته است. درهمین رابطه مصاحبه ای با علیرضا علیخانی معاونت بازاریابی این مجموعه داشتیم که آنچه در ذیل می خوانید حاصل این گفتگو است:



"فقط یه ایرونی میدونه"

انتخاب این تگلاین ریسک بزرگی در حوزه ی تبلیغات برای ما محسوب می­شد و برهمین اساس که اصولا حرکت در چنین مسیرهایی در حوزه ­ی تبلیغات لبه­ ی پرتگاهی است که ممکن بود توسط مخاطب پس زده شود و از سویی اگر با موفقیت همراه شود، این فرایند بسیار چشمگیر و تاثیرگذار خواهد بود.

لذا در انتخاب سفیر برند نیز تلاش شد شخصیت سلبریتی موردنظر متناسب با رویکرد وی در شبکه ­های اجتماعی باشد و بتواند پیام اسنوا که ایرانی-خانوادگی است را به خوبی به مخاطب القاء نماید.

البته خوشبختانه شاهد بازخوردهای بسیار خوبی از مخاطبان بودیم و در این راستا برخی برندها نیز به سمت این سبک تمایل پیدا کردند.

از سویی با توجه به این موضوع که متاسفانه به علت عملکرد برخی تولید کنندگان درعرصه­ های مختلف تولید "واژه­ ی ساخت ایران" چندان مخاطب را به سمت خود جلب نکرده همه ی تلاش ما در کمپین این است که بتوانیم برای برند ملی لوازم خانگی ایرانی اعتبار و ارزش ایجاد نماییم و به مخاطب این پیام را بدهیم که دست کمی از برخی برندهای جهان شمول نداریم، در واقع هدف اصلی این کمپین در دو بخش خلاصه شد:
نخست: تولید ملی و اینکه افتخار می­کنیم محصولاتمان ساخت ایران است.

دوم: بیان مزیت­ های رقابتی برای مخاطب ایرانی است.

علیخانی افزود: کمپین در دو فاز بسته و باز اجرایی شد، در فاز نخست استراتژی نزدیک شدن به مخاطب برای درک و پاسخگویی به نیازشان بود که با عبارت "فقط یه ایرونی میدونه" مدت کوتاهی اکران شد که بازخوردهای بسیاری در شبکه­ های اجتماعی از مخاطبان دریافت کردیم و موج توییتری ایجاد شده و حرف­ های جالبی درادامه ­ی این عبارت گفته شد.

و در فاز دوم گفتیم چرا تولید ایرانی هم میتونه خوب باشه و سهم ما از این کمپین چیست.

به عنوان نمونه دراین فاز به معرفی محصولاتی که مورد نیاز مخاطبان ایرانی است و با نیازهای خاص فرهنگ مصرف جامعه تطبیق دارد؛ اقدام کردیم.



یخچال با جادوی دسترسی

در واقع سعی شد محصولاتی نظیر بزرگترین یخچال ساید بای ساید 35 فوت که در نوع خودش بزرگترین یخچال جهان محسوب می­شود را با قابلیت­هایی که برای فرهنگ مصرف ایرانی مناسب هست مثل جای دادن کیک یا هندوانه بزرگ در آن به نمایش بگذاریم و موضوع "جادوی دسترسی" در کمپین برجسته شد، که ضمن رعایت استانداردهای جهانی به خواست مشتری داخل توجه ویژه داشته است.



ماشین لباسشویی با قابلیت آب کشی شرعی

معاون بازاریابی گروه صنعتی انتخاب در مورد ویژگی آبکشی شرعی ماشین­ های لباسشویی اسنوا که در تبلیغات مطرح شده افزود: با توجه به اینکه قشر بزرگی از مخاطبان جامعه ما موضوعات شرعی برایشان اهمیت دارد و آب کشی شرعی آپشنی است که در صورت خواست مصرف ­کننده دراین نوع دستگاه ها فعال می­شود و سیستم به شکلی عمل می کند که ورود و خروج آب به داخل دستگاه همزمان اتفاق می­افتد، به عبارتی حجم آب کر مورد نیاز برای آبکشی در داخل دستگاه رعایت می­شود و به این شکل با فعال کردن این برنامه دغدغه مخاطبان درمورد نحوه­ ی آبکشی شرعی برطرف شده است.

موارد دیگری در این کمپین وجود داشت در مورد تولید اجاق گازهایی با قابلیت نانو و سیف کلین، که امکان نظافت داخل فر و سطح روی اجاق گاز از انواع چربی­ ها و آلودگی­ ها به علت جنس خاص به کار رفته در این دو بخش به راحتی فراهم شده است.

همچینن باتوجه به اینکه عموماً کاربران ایرانی با سیستم اندروید ارتباط عمیقی دارند تلویزیون­ های معرفی شده برند اسنوا دراین کمپین، نصب سیستم اندروید روی سیستم های تلویزیون را برای مخاطبان ایرانی فراهم کرده است که برای تماشای برنامه­ های مختلف صرفه ی اقتصادی نیز به همراه دارد.

وی درادامه تصریح کرد: البته برای بیان قابلیت­ های مورد نظر در تبلیغات از سوی سازمان صدا و سیما و وزارت ارشاد در به کار بردن برخی واژه­ ها و نشان دادن تصاویر محدودیت­هایی داشتیم اما پیام اصلی کمپین فریاد زدن ساخت ایران و مزیت­های یک کالای ایرانی بود که به خوبی محقق شد.

همچنین در راستای ایجاد مزیت ­های بیشتر برای کاربران ایرانی در آینده ی نزدیک طرح تعویض یا پس گرفتن کالا را خواهیم داشت که در حال حاضر در برخی از کشورهای اروپایی اجرا می­ شود که به هر علتی مشتری از خرید ناراضی بود امکان فسخ معامله خرید برایش مهیا باشد.



مدعی کامل­ترین و گسترده ­ترین تولیدکننده لوازم خانگی کشور

معاون بازاریابی گروه انتخاب تاکید کرد: با توجه به این که در زمینه­ ی تولید لوازم خانگی کامل­ترین و گسترده ­ترین مجموعه هستیم و با سایر تولید کنندگان در این حوزه فاصله ی زیادی داریم، مزیت­ هایی در زمینه دسترسی مخاطب به خدمات پس از فروش و همچنین خریدهای آنلاین و... فراهم شده که با 1400 فروشگاه در سراسر کشور خدمات ارسال رایگان برای مشتریان فراهم است، همچنین درصورت خرید آنلاین امکان ارسال رایگان به هرنقطه­ ی از دور دست­ ترین مناطق کشور ظرف 48 ساعت امکانپذیر است.

وی افزود: درشرایطی که در دوران تحریم شاهد هستیم برندهای خارجی سطح خدمات رسانی شان تا حدود بسیار بالایی کم شده است، مدت خدمات پس ازفروش اسنوا حتی بیشتر از برخی شرکت های کره ای و... است و شماره 4 رقمی بطور 24 ساعته پاسخگوی نیاز مخاطبان سراسر کشور است و تامین قطعات و تعمیرات در کوتاه­ترین زمان توسط بخش ضمانت انتخاب الکترونیک انجام می شود.

همچنین برای ایجاد ارتباط دوسویه با مخاطبان از شبکه های اجتماعی استفاده می­شود که رویکردی تعاملی داشته و بازخوردهای منفی و مثبت را درکنار هم انعکاس داده و درمسیر توسعه و رفع کاستی ها ازآنها استفاده می شود.

وی با اشاره به این موضوع که تحریم ها ضمن به وجود آوردن فرصتها، مشکلات و تهدیدهایی نیز برای مجموعه­ های تولیدی دررابطه با تهیه و واردات مواد اولیه که سایر کشورها به راحتی امکان دسترسی به آنها را دارند، ایجاد کرده افزود: با همه­ ی مشکلاتی که وجود دارد با همکاری حدود هفت هزار پرسنل، تمام تلاشمان را می­کنیم که ضمن توسعه­ ی کمی و کیفی تولید صادرات نیز داشته باشیم.

در راستای به روز رسانی تکنولوژی روز دنیا درتولید لوازم خانگی اکنون گام های بزرگی برداشته شده که نمونه­ ی آن پیوستن اسنوا بهIOD است.

در این سیستم یخچال هوشمند از طریق سیستم موبایل کاربران قابل کنترل از راه دور و اجرای برنامه هایی نظیر تغییر دما و روشن و خاموش نمودن دستگاه است.



برنامه گروه صنعتی انتخاب برای زمان حضور برندهای خارجی

معاون بازاریابی مجموعه­ ی انتخاب درادامه تصریح کرد: سال­های متمادی تجربه­ ی حضور و رقابت شرکت­های بزرگ خارجی به خصوص فعالیت وسیع تبلیغاتی شرکت­های کره ­ای برای ما به عنوان یک تولید کننده­ ی داخلی ملموس بود و ما در رقابت پایاپای با آنها ادامه مسیر دادیم در جهت ایجاد یک برند ملی لوازم خانگی وبرای چنین روزهایی آماده شدیم.

و البته حضور رقبا باعث تعالی کیفیت وافزایش بهره وری می شود و با وجود دامپینگ ها و تخریب های گسترده ­ای که طی سالها توسط برخی رقبا انجام می­شد، چرخه ی بلوغ تولیدات ما اتفاق افتاد.



برندهای ملی باید حمایت شوند

وی در ادامه گفت: اساسا حمایت از برندهای ملی وظیفه ی دولت هاست و در بسیاری از کشورها برنامه­ های تشویقی و حمایتی برای شرکت هایی که در این حوزه کار میکنند تدارک دیده شده، اما متاسفانه در کشور ما چنین رویکردی وجود ندارد و ما در این کمیپن 60 درصد از هزینه ی را برای ایجاد ذهنیت مخاطب در مورد حمایت از برند ملی داشتیم.

در حالی که به عنوان نمونه سازمان زیباسازی می­تواند برای مجموعه­ هایی که در این راستا فعالیت می­کنند و پیام­هایی با محتوای توسعه­ ی برند ملی تولید می­کنند، تخفیف هایی در حوزه­ های تبلیغات در نظر بگیرد.


-mbanews.irمریم غضنفری

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود