• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

11/1 1399

ام بی ای نیوز: ارزش برند فیسبوک برای سومین سال متوالی کاهش یافت اما با این وجود، اینستاگرام یک تازه وارد در میان 20 برند برتر فهرست با ارزش ترین برند­های جهان در سال 2020 از دیدگاه اینتربرند به شمار می­رود.

بر اساس این گزارش، برند­های آمازون، مایکروسافت و اسپاتیفای شاهد بیشترین ارزش افزوده برند در یک سال گذشته بودند.

ارزش برند آمازون با 60 درصد رشد به 201 میلیارد دلار رسید. در نتیجه این غول تجارت الکترونیک در جایگاهی بالا­تر از گوگل و رتبه دوم ایستاد.

ارزش مایکروسافت نیز با 53 درصد افزایش به 166 میلیارد دلار رسید. در ادامه با اندکی اختلاف از گوگل پیشی گرفت. گوگل با 165 میلیارد دلار ارزش، افتی یک درصدی در این زمینه را تجربه کرد.


اپل ضمن حفظ جایگاه نخست خود، ارزشش را با رشدی 38 درصدی به 323 میلیارد دلار رساند و اولین برندی شد که ارزشش از 300 میلیارد دلار عبور می­کند.

سامسونگ، کوکا کولا، تویوتا، مرسدس بنز، مک دونالد و دیزنی 10 جایگاه برتر این فهرست را به خود اختصاص دادند، اگرچه ارزش همه این برند­ها، به جز سامسونگ، کاهش یافت.

این رتبه بندی با ارزیابی عملکرد مالی یک شرکت، نقش برند در تصمیمات خرید و قدرت رقابتی آن را تعیین می­کند. از این طریق ارزش کمک­های برند به شرکت مادرش نیز مشخص می­شود.

برند­های فعال در حوزه­ های فناوری و رسانه از بالاترین سرعت رشد در مقایسه با سایر برند­های موجود در این فهرست برخوردارند. اسپاتیفای با 52 درصد رشد در جایگاه هفتادم، نتفلیکس با 41 درصد رشد در جایگاه چهل و یکم و Adobe با 41 درصد رشد در جایگاه بیست و هفتم ایستادند. آمازون و مایکروسافت از لحاظ سرعت رشد در این فهرست پس از آن­ها قرار گرفتند.



علی رغم صعود یک پله ای فیسوک و کسب رتبه سیزدهم در رده بندی با ارزش ترین برند­های جهان، برای سومین سال متوالی، ارزش برند تا مرز 12 درصد کاهش یافت و به 35 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید اما به نشانه تغییر مرکز ثقل در شرکت مارک زاکربرگ، برند خواهر فیسبوک یعنی اینستاگرام با ارزشی معادل 26 میلیارد و 100 میلیون دلار و کسب رتبه نوزدهم در میان ورودی­های جدید از بالاترین سرعت رشد برخوردار بود.

یوتیوب و زوم نیز از جمله ورودی­های دیگر این فهرست بودند که به ترتیب در جایگاه­های سی ام و صدم آن ایستادند.

به گفته چارلز ترویل، مدیر عامل جهانی اینتربرند، رهبری، تعامل و ارتباط سه مساله ثابتی هستند که مقامات این موسسه هنگام بررسی میزان تلاش برند­ها برای هدایت فضای کسب و کار به سرعت در حال تغییر، آن­ها را لحاظ می­کنند. این مسائل و موضوعات کلید­های دستیابی به نتایج در بحران فعلی، ایجاد حس اعتماد در مشتری و انعطاف پذیری در کسب و کار هستند.

ترویل در ادامه خاطرنشان کرد: «برند­ها با تعیین اهداف بزرگ جاه طلبانه و پیگیری آن­ها با شجاعت و خود آگاهی می­توانند به ما کمک کنند تا سرمان را بلند کنیم، هرج و مرج فعلی را حس کنیم، فراتر از آن را ببینیم و برای اثبات شروع دهه جدیدی از احتمالات و امکانات تلاش کنیم.»

در رتبه بندی رقیب اینتربرند، یعنی «BrandZ»، زیرمجموعه شرکت تحقیقات بازار «Kantar»، آمازون طی دو سال گذشته در صدر فهرست با ارزش ترین برند­های جهان قرار گرفت.

در فوریه، به دنبال انتشار گزارش هزینه تبلیغات سالیانه مبنی بر رشد آن و رسیدن به مرز 11 میلیارد دلار، «بزرگ ترین تبلیغ کننده بر روی زمین» لقب گرفت.


mbanews.ir-مرضیه فروتن

www.campaignasia.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود