اسلاید شو


12/18 1397


ام بی ای نیوز: معاون بازاریابی گروه صنعتی انتخاب برند اسنوا در گفتگو با ام بی ای نیوز ضمن اعلام تصمیم برای تبدیل تهدیدها به فرصت، این موضوع را یکی از مهمترین رویکردهایی دانست که درشرایط فعلی این مجموعه به آن پرداخته است. و از نیمه ی دوم سال آینده تولید انیوه کالای ارزان قیمت تر را نیز در دستور کارخود قرارداده است.

محمدرضا عنوانی، با توجه به رشد چند درصدی نرخ کالاهای وارداتی نظیر برندهای سامسونگ و ال جی در بازار  لوازم خانگی ایران و در پی آن کاهش قدرت خرید مخاطبان، تصریح کرد که برندهایی که از نظر طراحی و کیفیت و تنوع سبد تولیدات حرفی برای گفتن دارند، می توانند با تولید لوازم خانگی ارزان تر سهم بالایی از بازار را کسب نمایند.

وی تاکید کرد تولید کالای ارزان قیمت به معنای ارائه کالای بی کیفیت نیست بلکه گاهی با حذف برخی آپشن های غیرضروری که درعملکرد کلی دستگاه تاثیر چندانی ندارند می توان امکان خرید را برای اقشارمختلف جامعه فراهم کرد و مشتریان گسترده تری را برای برندهای داخلی ایجاد و حفظ نمود.


وی با بیان اینکه درحال حاضر غول های بزرگ این حوزه نظیر سامسونگ برند نهم بازار لوازم خانگی آسیا و ال جی برند نودم را در اختیار دارند گفت: این دو شرکت استراتژی تبلیغاتی بسیار وسیع و گسترده با هزینه های هنگفت بازار را به شکل تهاجمی مورد تاخت و تاز قرار داده و مدیریت کرده و نتیجه آن نیز اقبال گروه های مختلف برای خرید آنها است و به شدت در دورکردن رقبا از سهم خود موفق بودند.


اگر به اطرافمان نگاهی بیندازیم این برندها با تنوع شکل و رنگ و سایز و آپشن هایی که دارند و همچنین طیف مختلف قیمت سلایق گروه کثیری از مخاطبان را پوشش داده اند و از سویی نام این برندها در سردرب اکثر فروشگاه های لوازم خانگی به چشم می خورد و در شبکه های تلویزیونی و تبلیغات محیطی حضور وسیع دارند و این عوامل برای برندهای مطرح ایرانی تاکنون فراهم نبوده ولی اکنون شرایط افزایش قیمت و قاچاق کالای وارداتی فرصت مناسبی برای تحول درصنعت لوازم خانگی داخلی فراهم کرده است.


استراتژی حضور بیشتر در فروشگاه

وی با تاکید براینکه گروه انتخاب با تغییر استراتژی تبلیغاتی خود حضور حداکثری در ویترین فروشگاه را جهت ایجاد شراط مناسب تر برای انتخاب مشتری درنظر دارد، تصریح کرد: هنوز هم در تهران و برخی شهرهای بزرگ رقبت برای خرید کالای گران قیمت خارجی در اولویت مشتریان است وی تاکید کرد محصولات این شرکت چیزی از برخی برندهای وارداتی کم ندارند و شاهد بودیم برخی تولیدت این شرکت نظیر ماشین لباسشویی توسط دلالها به مرز بانه برده شده و پس از نصب لیبل و نام شرکت های مطرح و حتی چاپ دفترچه ی راهنما با نام دیگری وارد بازار شده که حتی شکایت کردیم و پی گیری هایی نیز انجام شده است.


او در پاسخ به اینکه چرا سایرشرکت های تولید کننده لوازم خانگی داخلی نتوانستند تاکنون در کسب سهم بازار داخلی موفق باشند، افزود: مشکلاتی از قبیل تک محصولی بودن و کامل نبودن سبد تولید کالایی و اینکه فعالیت برندینگ برخی لوازم خانگی درحد لوگو و نصب نام تجاری روی کارتن بسته بندی اکتفا شده است و به موضوع خدمات پس از فروش به هیچ عنوان پرداخته نشده و عواملی دیگر نظیر کلاس انرژی و زیبایی و آپشن های مهم در اغلب کالاهای داخلی جایی ندارند و به جای رقابت با یکدیگر به تخریب یکدیگر اقدام کرده اند.


رونق بازار تعمیرات لوازم خانگی

وی در این گفتگو از عملکرد برخی دستگاه ها نظیر رسانه ملی درمورد عدم فرهنگ سازی برای خرید کالای ایرانی انتقاد کرده و افزود: درحال حاضر بازار بزرگ اشتغال تعمیرات لوازم خانگی از رونق خوبی برخوردار شده و دلیل آن رغبت مخاطبان نسبت به تعمیر و نگهداری کالاها و لوازم خانگی است که در اثر کاهش قدرت خرید و تعویض این کالاها ایجاد شده است.

معاون بازاریابی گروه صنعتی انتخاب، همچنین از پروژه تبلیغاتی اسنوا که در برنامه خندوانه اجرا شده به عنوان نقطه ی عطفی نام برد که تاثیر بالایی در معرفی و فروش محصولات این شرکت دراستانهای مختلف داشته است وادامه مسیر تبلیغات را در حضور بیشتر در ویترین فروشگاه ها و در محل انتخاب مشتری عنوان کرد و با اشاره به این موضوع که درتولید لوازم خانگی ساخت داخل صرفه اقتصادی نقش مهمی دارد گغت: موتور کالاهایی نظیر یخچال ساید و ماشین های ظرفشویی و لباسشویی و... به دلیل مقرون به صرفه تر بودن وارد می شود، چرا که تولید آنها در داخل بسیار هزینه بر است و تنها قطعات جانبی در داخل تولید می شود و در حال حاضر که استراتژی شرکت مبنی بر تولید انبوه کالای ارزان بر اساس سایز کوچک تر برخی محصولات نظیر یخچال های ساید و حذف برخی آپشنهای غیرضروری، از نیمه ی دوم سال آینده در دستورکار مجموعه قرارگرفته است که درمجموع باعث کاهش قیمت تمام شده محصول می شود و مشتریانی که توان خرید کالای وارداتی ندارند امکان خرید می یابند.


تسهیلات بانکی برای خرید کالای ایرانی

وی همچنین از ایجاد تسهیلات مالی و بانکی در آینده نزدیک برای مشتریان این مجموعه خبر داده و گفت: برندهای داخلی نظیر اسنوا می توانند ضمن رقابت جایگزین شایسته ی کالای وارداتی باشند به شرط اینکه مزایای جدیدی ایجاد کنند که شامل شبکه توزیع و خدمات پس از فروش و کیفیت وزیبایی محصول است که روی همه ی این موارد درحال حاضر کار شده است.

همچنین دراین شرایط که به دلیل واردات مواد اولیه کالای ساخت داخل نیز افزایش قیمت داشته با ایجاد سیستم کارت اعتباری به توانمند سازی مشتری اقدام کردیم به این شکل که مجموعه با در اختیار قراردادن کارت اعتباری با اقساط بلند مدت 36 تا 46 ماهه و یا همکاری که با سیستم بانکی ایجاد شده وام 20 میلیونی با اقساط 400 هزار تومانی تسهیل سازی خرید انجام می دهد.


mbanews.ir- مریم غضنفری



امتیاز به این خبر:
تعداد مشاهده خبر: 205 دیدگاهها: 0 نویسنده این خبر: amirhossein

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود