اسلاید شو


03/22 1397

ام بی ای نیوز:
 از سال ۱۹۷۰ که آدیداس شریک فیفا و اسپانسر رسمی جام جهانی شد، این برند رشد روز افزونی داشته است. اما در ۲۰ سال گذشته نایکی تمام تلاش خود را برای تغییر این تصویر کرده است. نایکی سعی کرده جایگاه آدیداس را از برند پیشروی محصولات ورزشی جهان، به یک فروشنده‌ی تجهیزات فوتبال تنزل بخشد. 
حالا در هر جام جهانی، میلیون‌ها نفر به دو تیم آدیداس و نایکی تقسیم می‌شوند. 

در مسیر جام جهانی ۲۰۱۸
در جام جهانی ۲۰۱۴ نایکی واقعا خوب درخشید. جدای از بازاریابی تاثیرگذارش، این تقریبا اولین باری بود که نایکی در مقایسه با آدیداس اسپانسر تیم‌ها و بازیکنان بیش‌تری بود. 

با این حال آن سال برای آدیداس هم سال خوبی بود:
• دو تیم آدیداسی به فینال راه پیدا کردند
• یک تیم آدیداسی جام را برد
• یکی از بازیکنان تحت اسپانسری آدیداس، توپ طلا را از آن خود کرد
• آدیداس در بخش درآمد و فروش تجهیزات فوتبال، رکورد زد
امسال در ماه‌های باقی‌مانده به جام جهانی، هر دو برند کمپین‌های خلاقانه‌شان را به نمایش گذاشتند. اسلوگان‌های ترغیب‌کننده و رنگ‌های متفاوت هر دو برند که مخاطبان مخصوص خودشان را هدف قرار می‌داد آن دو را از هم متمایز می‌کرد. 
برنده شدن در جام جهانی هدف اصلی هر دو برند است و آدیداس یا نایکیِ برنده نه تنها مقام بالاتری در دسته‌ی تولیدکنندگان تجهیزات فوتبال به دست خواهد آورد، بلکه درآمد زیاد و رونق بیش‌تری در کسب و کار خواهد داشت. 

اما برنده شدن برای نایکی و آدیداس به چه معناست؟
بخش بزرگی از استراتژی برند نایکی و آدیداس بر اسپانسرشدن تیم‌ها و بازیکنانی متمرکز است که قابلیت برنده شدن در جام جهانی دارند. 
اما این همه چیز نیست.
برنده‌ی واقعی در جام جهانی برندی است که ضمن کسب درآمد بیش‌تر از فوتبال، سر و صدای بازاریابی زیادی تولید و طرفداران قابل ملاحظه‌ای را از آن خود کند. به همه‌ی این‌ها اسپانسری تیم برنده‌ی جام را اضافه کنید. 

حال چگونه می‌توانیم برنده را حدس بزنیم؟
ما دل‌مان می‌خواهد بدانیم جام را چه کسی می‌برد و چه کسی بزرگ‌ترین کمپین بازاریابی را خواهد داشت و کدام یک بیش‌ترین درآمد را به جیب می‌زند.

مرحله‌ی اول: چه کسی تاثیرگذاری بیش‌تری در بازاریابی دارد؟
در این مرحله باید ببینیم کدام برند هزینه‌ی بیش‌تری انجام داده و چه درآمدی را از آن خود کرده است.

مرحله‌ی دوم: کدام برند بهترین تیم‌ها را دارد؟
بهترین تیم‌ها آن‌هایی هستند که تا مراحل پایانی دوام می‌آورند و به این ترتیب آدیداس یا نایکی به عنوان اسپانسر این تیم‌ها بیش‌تر دیده خواهند شد. این بیش‌تر دیده شدن، به معنای درآمد بیش‌تر برای برندی است که گوی سبقت را برده است. 

مرحله‌ي سوم: کدام برند، بهترین فوتبالیست‌ها را دارد؟
وقتی بازیکنان برتر جهانی برندی را تایید و تبلیغ می‌کنند، درآمد آن برند افزایش می‌یابد.

مرحله‌ی چهارم: کدام برند قوی‌ترین طرفداران را در شبکه‌های اجتماعی دارد؟ 
طرفداری در شبکه‌های اجتماعی، چهره‌ی واقعی برند را در ذهن مخاطب عمومی، برای ما آشکار می‌کند. 

مترجم: نازنين کي نژاد
www.venngage.com
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود