• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

03/3 1399


ام بی ای نیوز:
تعداد تبلیغات در فروردین ۹۹ نسبت به همین ماه در سال ۹۸، با رشد کلی ۶۷ درصدی همراه بوده است. اطلاعات ارائه شده توسط شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) نشان می‌دهد؛ در اولین ماه سال در تمامی گروه‌های محصولی به جز ارتباطات شاهد رشد تعداد تبلیغات بوده‌ایم. گروه محصولی ارتباطات با رشد منفی ۲۲درصد، شاهد کاهش تعداد تبلیغات بوده است. همچنین بالاترین رشد تعداد تبلیغات با ۲۱۴ درصد افزایش به گروه محصولی خدمات (به جز خدمات مالی) تعلق یافته است. در ادامه توضیحات بیشتری را از گزارش پژوهشی روند فعالیت تبلیغات تلویزیونی در فروردین ۹۹ می‌خوانید.


سهم ۵۶ درصدی گروه محصولی مواد غذایی و نوشیدنی

داده‌های پژوهش نشان داد: تبلیغات تلویزیونی در فروردین ماه ۹۹ با مجموع ۶۶,۵۶۷ آگهی در شبکه‌های ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، خبر، آی‌فیلم و نمایش انجام شده است. همچنین گروه محصولی مواد غذایی و نوشیدنی با مجموع ۳۶,۹۲۸ آگهی، ۵۶% سهم از تعداد، ۵۷% سهم از ارزش تعرفه‌ای و ۴۵% سهم از زمان تبلیغات فروردین ماه را از آن خود کرده است. گروه محصولی مواد غذایی و نوشیدنی موفق به کسب ۵۸% سهم از شانس دیده شدن تبلیغات شده است.


افزایش سهم تبلیغات گروه محصولی‌ها در فروردین ۹۹

علی‌رغم افزایش تعداد تبلیغات در گروه‌های محصولی مختلف، شاهد کاهش سهم تبلیغات (تعداد تبلیغات در هر گروه محصولی نسبت به کل تبلیغات تلویزیونی) در برخی از آنها در فروردین هستیم.

درصد رشد تبلیغات در کنار حجم تبلیغات در گروه محصولی‌ها، منجر به کاهش و یا افزایش سهم تعداد تبلیغات در سال جدید خواهد شد. بیشترین افزایش سهم تبلیغات مربوط به گروه محصولی مواد غذایی و نوشیدنی است که با توجه به دارا بودن بالاترین سهم تبلیغاتی در سال ۹۸ و ۹۳% رشد تعداد تبلیغات، شاهد بیشترین افزایش سهم تبلیغات در این گروه محصولی نسبت به سایر گروه‌ها در سال ۹۹ بوده‌ایم.

سهم تبلیغات محصولات پر تبلیغ در فروردین ۹۹

تبلیغات ترکیبی از محصولات غذایی بیشترین تعداد تبلیغات فروردین ۹۹ را به خود اختصاص داده است.

۹محصول آب میوه، تخم مرغ، محصولات آموزشی، سس، نودل، چای، کفش، کیک و کلوچه و پنیر با بیشترین تعداد تبلیغات، پس از تبلیغات ترکیبی محصولات غذایی (تبلیغات بیش از ۱ محصول در یک آگهی) قرار گرفتند. مجموع کل تبلیغات تلویزیونی این ۱۰ محصول، ۴۷% سهم از تعداد، ۴۷% سهم از زمان و ۳۷% از ارزش تعرفه ای را به خود اختصاص داده‌اند.


تلاونگ بیشترین تعداد تبلیغات فروردین ۹۹ را داشته است

تبلیغات تلویزیونی همچنان در صدر ابزارهای تبلیغاتی در ایران خودنمایی می‌کند. در این میان برخی از برندها بیش از مابقی در تلاش هستند که تصویر محصولاتشان در قاب تلویزیون به نمایش در بیاید. ۱۰ برند با بیشترین تعداد تبلیغات، تلاونگ، طبیعت، عالیس، دلپذیر، گاج، ریوا، کفش چابک، ماهزاد، لاکی و تبرک هستند. این برندها در مجموع کل تبلیغات تلویزیونی ۴۲% سهم از تعداد، ۴۷% سهم از زمان و ۲۳% از ارزش تعرفه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. ۱۰ برند پرتبلیغ در مجموع، ۲۹% سهم از شانس دیده شدن تبلیغات را بدست آورده‌اند. در ادامه باید افزود: در میان ۱۰ برند پرتبلیغ فروردین ۹۹، ۴ برند طبیعت، عالیس، دلپذیر و گاج در تبلیغات تلویزیونی فروردین ۹۸ نیز حضور داشته‌اند. برند طبیعت درحالی که فعالیت کمرنگی در سال ۹۸ داشته، بیشترین تعداد تبلیغات را در میان ۴ برند فعال در هر دو سال، با رشد ۴۴ برابری به خود اختصاص داده است. عالیس تنها برندی است که تعداد تبلیغات خود را نسبت به سال ۹۸، کاهش داده است.


لازم به ذکر است؛ بالاترین میانگین مدت زمان تبلیغات متعلق به برندهای کفش چابک و ماهزاد با زمان ۸۱ و ۷۶ ثانیه است که از میانگین این مدت زمان در گروه محصولی های مرتبط‌شان بالاتر است.

در مجموع شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) که به عنوان مشاور تحقیقاتی در کنار بسیاری از برندهای فعال در ایران قرار گرفته با ارائه گزارش مورد نظر مسیر حرکتی برندها را در بازار تسهیل کرده است.


mbanews.ir- نرگس فرجی
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود