• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

07/28 1400


ام بی ای نیوز:
برندسازی کاری بس دشوار است. سال­ها کار، تمرکز و تعهد لازم است تا یک ارتباط واقعی میان برند و مصرف کنندگان برقرار شود و برند در ذهنشان ریشه دواند. در ادامه برای نیل به این موفقیت شما باید هوشمندانه تصمیم بگیرید و خلاقانه عمل کنید.

غالبا اشتباهات شرکت­ها در ذهن مردم جا خوش می‌کنند و تبدیل به کابوسی می‌­شوند که می‌­توانند تاثیری طولانی مدت و مخرب بر روی آینده برند بگذارند.

در ادامه به شرح برخی کابوس­های احتمالی پیش روی کسب و کار­ها و چگونگی جلوگیری از بروز آن­ها نگاهی می اندازیم:


نقض و اختلال در داده‌های اطلاعاتی


جرائم اینترنتی معضل بزرگی برای برند­ها به شمار می‌­روند. شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» در سال 2019 به دلیل نقض داده­ها 183 میلیون پوند جریمه شد که تا آن زمان مشابه آن دیده نشده بود.

نقض داده­‌ها و از دست دادن اطلاعات مشتریان، باعث می‌­شود تا اعتماد به برند از بین برود. در نتیجه این فرضیه در ذهن مشتریان شکل می­‌گیرد که کسب و کار مورد نظر به اندازه کافی مراقب اطلاعات شخصی آن­ها نیست. این موضوع در آینده بر روی انتخاب میان شما و رقبایتان تاثیر خواهد گذاشت.

جهت دفاع از خود در برابر احتمال نقض داده­‌ها، سرمایه گذاری در زمینه امنیت سایبری از اهمیت فراوانی برخوردار است.


عدم استفاده درست از شبکه­ های اجتماعی

رسانه‌­های اجتماعی به عنوان یک ابزار مهم به برند­ها فرصت می‌­دهند تا بیش از پیش جنبه­‌های مثبت شرکت خود را به نمایش بگذارند. در ادامه تعامل مستقیم و گسترده با مخاطبان ارزش برند را بالا می­‌برد. با این وجود استفاده نادرست از شبکه­‌های اجتماعی مشکلاتی اساسی را پیش پای برند قرار می­‌دهد.

برای مثال کمپینی را در نظر بگیرید که ظاهرا مثبت است. کمپین #McDStores مک دونالد خوب شروع شد اما در نهایت راه را برای به اشتراک گذاری داستان­های منفی، چاقی و مسمومیت‌­های غذایی ناشی از مصرف محصولات برند توسط کاربران با دیگران باز کرد.

مورد تمسخر قرار گرفتن در شبکه­‌های اجتماعی تاثیری منفی بر روی تصویر برند می­‌گذارد. مهم این است که حین ایده پردازی برای پروژه­‌ها در شبکه­‌های اجتماعی، مراقب باشیم که به هیچ وجه امکان استفاده منفی از آن­ها وجود نداشته باشد.

از جمله گام­های زیادی که می­‌شود در این راه برداشت راه اندازی کمپین حول محور داستان­های مثبت است.


اقدامات غیر اخلاقی

اقدامات غیر اخلاقی احتمالا بدترین انتخابی است که یک کسب و کار می­‌تواند داشته باشد. متاسفانه از این موارد در شبکه‌­های اجتماعی فراوان دیده می‌­شود. برای مثال مطالعات جدید نشان داد که مردم اکثرا معتقدند مبالغه در بیان حقیقت، استفاده از تصاویر غیر واقعی یا تغییر یافته و پنهان کاری به نوعی غیر اخلاقی است.

43 درصد از مردم بر این باورند که فشار آوردن از سوی برند­ها برای افزایش فروش کاری غیر اخلاقی است. شاید برخی برند­ها این حرکت را عادی تلقی کنند اما واقعا مشتریان را از خرید منصرف خواهند کرد.


mbanews.ir-مرضیه فروتن

www.brandingmag.com

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود