• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

07/27 1400



ام بی ای نیوز: 
Squid game (بازی مرکب) یکی از پرطرفدارترین سریال‌های این روزهاست که بسیاری از مخاطبان را در سراسر دنیا به خود مشغول کرده است. سریالی که پدیده جدیدی را در فضای مجازی بوجود آورده و باعث شده بسیاری از برندهای بین المللی سوار موج شود و پست‌های مرتبط با این سریال را در رسانه‌های اجتماعی خود به منظور درگیر کردن مخاطبان به اشتراک بگذارند.

از انتشار سریع پیام این سریال می‌توان سه درس مارکتینگی و تبلیغاتی آموخت.


یک: تبلیغات دهان به دهان از بزرگترین کمپین‌های تبلیغاتی پولی اثربخش‌تر است:
تبلیغات دهان به دهان یک تکنیک کلاسیک تمام وقت محسوب می‌شود. این تکنیک به عنوان حداقل عامل در هر استراتژی بازاریابی عمل می‌کند ،Squid Game ثابت می‌کند که می‌تواند عامل اصلی در تبلیغات باشد. این کار معمولاً به صورت ارگانیک انجام می‌شود ، اما با توجه به دسترسی رسانه‌های اجتماعی به برندها ، اکنون می‌توانند موجی را به راه بیندازند.

این مفهوم به خودی خود تازگی ندارد. با این حال ، تبلیغات دهان به دهان با چنین سرعتی پخش می‌شود که در تلویزیون چیزی است که ما قبلاً ندیده بودیم. اخلاق داستان این است که هیچ کمپین تبلیغاتی پولی در هر مقیاسی نمی‌تواند موفقیتی را که Squid Game با استفاده از دهان به دهان به دست آورد ، به دست آورد ، و روانشناسی وجود دارد که از این امر حمایت می‌کند.


ما انسان‌ها می‌خواهیم چیزی عجیب مانند این بازی مرگبار و خشونت آمیز را با حلقه دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذاریم. این به نوعی به ما لذت می‌دهد و شروع کننده مکالمه‌ای عالی است. در مورد بازی Squid Game ، خشونت و وحشتی که فیلمنامه را برای یک دهه در قفسه نگه داشت در واقع به موفقیت آن کمک کرد.


دو: هنگامی که نام تجاری شما دارای یک روند ویروسی
TikTok است ، مطمئناً به موفقیت می‌انجامد

TikTok نه تنها شیوه‌ای که برندها به مخاطبان خود می‌رسانند را ابداع کرد ، بلکه استاندارد جدیدی برای نحوه برخورد شرکت‌ها با مصرف کنندگان خود تعیین کرد. امروزه برای یک برند بزرگ قابل قبول است که بدون نیاز به حرفه‌ای بودن در مورد یک پست اظهار نظر کند. در واقع ، برندهای جدی که رویکردی غیررسمی در این پلتفرم دارند، تمجید و توجه بیشتری به خود جلب می‌کنند و درنتیجه ، تصورات رایگان بالاتری را به دنبال دارند.


اگر بتوانید با رویارویی با روند تجاری مربوط به نام تجاری خود در TikTok خوش شانس باشید ، به احتمال زیاد موفقیت مالی خواهید داشت. Squid Game حجم زیادی از جذابیت را بر روی سکو به دست آورد و تقریباً ارتشی از بینندگان را تشکیل داد که از جوک‌های داخلی حمایت و به اشتراک می‌گذارند. مزیت بزرگ بازی Squid این است که تنها راه درک شوخی‌های وایرالی این است که به دلیل خاص بودن آنها ، برنامه را تماشا کنید. این می‌تواند برای یک استراتژی بازاریابی عالی عمل کند. کمپین خود را آنقدر منحصر به فرد و خاص کنید که مخاطبان خود را به حامی داستان تبدیل کنید.


سه: تا زمانی که مصرف کنندگان به ما نشان ندهند نمی دانیم واقعاً چه می‌خواهند

این درام زنده ماندن کره جنوبی به محض تماشای آن معنا پیدا می‌کند. این یک برنامه تلویزیونی عالی است که شما را در حاشیه صندلی خود نگه می‌دارد و از نظر منتقدان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر این، زمان مناسبی برای انتشار چنین نمایشی است، زیرا تماشاگران از نمایش‌های سبک کپی پیست شده که اکنون در همه این سرویس‌های پخش کننده موجود است خسته شده‌اند. شکافی در بازار وجود دارد ، تقریباً نیاز به چیزی عجیب و تازه مانند Squid Game. سومین و مهمترین درسی که این برنامه می‌تواند به ما بیاموزد این است که ما واقعاً نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که مصرف کنندگان بعدی تا زمانی که به ما نشان دهند چه می‌خواهند.

این کمی فلسفی به نظر می‌رسد ، اما واقعیت این است که ما گاهی اوقات واقعاً نمی‌دانیم چه می‌خواهیم تا زمانی که چیزی به ما داده نشود که بعداً بفهمیم می‌خواهیم. بگذارید بهتر توضیح دهم: برای مثال ، وقتی از طریق مک دونالد به هر یک از ماشین‌ها می‌روید ، با عکسهای چشمک زن بزرگی از اقلام غذایی به فروش می‌رسید که به شما چیزی را می‌فروشند که واقعاً نمی‌دانستید می‌خواهید یا هنگام ورود به آن هوس کرده اید. این نشان می‌دهد که ما همیشه نمی‌توانیم سنت ها را دنبال کنیم. (برگرفته از https://www.entrepreneur.com)






مهرام و بازی مرکب

مهرام جز اولین برندهای ایرانی بود که سریع اقدام کرد و پست‌های مرتبط با سریال بازی مرکب را در فضای اینستاگرام به اشتراک گذاشت. بازخورد این پست‌ها بسیار رضایت بخش بود و بیش از 70 درصد افرادی که این پست‌ها را بازدید کردن فالوورهای مهرام نبوده‌اند و می‌توان گفت چنین اقدامی اثربخش بوده است. پیج اینستاگرام مهرام همواره به صورت سه پستی کار شده است که بتواند گرافیک بصری مرتبی داشته باشد. در پست اول که برگرفته از یکی از بازی‌های این سریال که در آن نقش حک شده، بر روی کوکی می‌بایست با سوزن جدا شود و راحت ترین شکل آن انتخاب موفق بوده است و چتر سخت ترین انتخاب بوده است. مهرام از این فکر ایده گرفته که طرح خرسی را به جای این طرح ها حک کرده و فالوورها را به این فکر بیندازد که آیا طرح خرسی آسان‌تر است یا چتر ؟ در پست دوم به مسابقه طناب کشی اشاره شده است که دو گروه تلاش می‌کنند خرسی را به سمت خودشون بکشانند و پیروز شوند. یک انتخاب هوشمندانه که منجر به پیروزی می‌شود. در پست سوم از طرح کارت ویزیت این سریال استفاده شده تا سالم ترین سس در جایگاه قوی ترین شکل که مربع است قرار گیرد. همانطور که می‌دانید طرح مربع قدرتمندترین افراد در این سریال بودند سس مایونز بی پلاس (بدون تخم مرغ و کم چرب) در این شکل قرار گرفته است..


با توجه به اینکه این پست‌ها به صورت مسابقه‌ای طراحی شده است برندگان این مسابقه در گویی که در این سریال حاوی پول بوده است اعلام شده‌اند.


هانیه صنعتی

مدیرارتباطات بازاریابی و تبلیغات مهرام






امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود