• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

07/28 1400


ام بی ای نیوز:
شرکت سفرهای علی‌بابا که چندی پیش با رونمایی از فونت اختصاصی، هویت بصری خود را ارتقا و در حوزه طراحی خبرساز شده بود، طی مراسمی زنده از سازوکار زبان طراحی (Design Language System) جدید خود رونمایی کرد. در این مراسم که در اینستاگرام این شرکت پخش می‌شد، مهندسین طراح، محصول و تکنولوژی این شرکت ضمن اشاره به قابلیت‌های برنامه‌نویسی در آخرین نسخه وب‌سایت و اپلیکیشن علی‌بابا (نظیر مقیاس‌پذیر بودن و بهبود دسترسی به آیتم‌ها) از برنامه‌های آینده گفتند.

به گزارش پیوست، فرزان بالکانی، مدیر تیم طراحی محصول علی‌بابا در برنامه رونمایی از سایت جدید علی‌بابا ،‌ با بیان اینکه این مجموعه در سال‌های گذشته وسعت بیشتری پیدا کرده و محصولات متعددی ارائه می‌کند، گفت:‌ «این رشد و وسعت باعث تناقض‌های زیادی در حوزه بصری و معماری اطلاعات شده است؛ تصمیم ما این بود که بازنگری مجددی روی بخش‌های مختلف علی بابا انجام دهیم.»

او با بیان اینکه در مورد تناقض‌های بصری لیستی آماده کردیم و تمام دکمه‌ها، لیست‌ها، آیکون‌ها، رنگ‌ها و تنوع آنها را مورد بررسی دقیق قرار دادیم، گفت: «ما در ادامه نقشه‌ای از این تغییرات و این حجم تناقض‌‌ها تهیه کردیم. ما می‌دانستیم که اگر بخواهیم درمورد معماری اطلاعات صحبت کنیم و طراحی انجام بدهیم، باید ابتدا آن را روی موبایلو وسایل کوچک آماده کنیم.»بالکانی تاکید می‌کند: «ما می‌دانستیم اگر قصد صحبت درباره تجربه یک دست شدن تجربه مشتری را داریم، تنها راهمان ایجاد دیزاین سیستم است.»



ارائه تجربه شایسته سفر به مشتریانشان

مونا حسینی، مدیر تجربه مشتری علی‌بابا در در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه یکی از استراتژی‌های اصلی علی‌بابا ارائه تجربه شایسته سفر به مشتریانشان است، توضیح داد: «این تجربه شامل تمامی مراحل خرید است و علی بابا وقتی درباره تجربه سفر صحبت می‌کند، می‌خواهد که مشتریانش در تمامی این مراحل تجربه با کیفیتی داشته باشند.»

او ادامه می‌دهد: «ما در این پروژه تمرکز خود را روی تجربه شایسته در فرایند خرید گذاشتیم و نیازمندی‌های مشتریان و بخش‌های مختلفی را که در فرایند خرید با مشکل مواجه می‌شدند، شناسایی کردیم.»



حسینی با تاکید براینکه تغییر ترند بازار یکی از دغدغه‌های اصلی ما بود، گفت: «با گسترش شبکه‌های اجتماعی مشتریان ما خیلی بیشتر از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند و این باعث شده است که کاربران عادت کنند تا برای خرید از موبایل استفاده کنند. ما این ترند را در دیتاهای علی بابا دیده‌ایم. به نحوی که نرخ بازدیدهای موبایل ۳۰درصد افزایش یافت و این مسئله نرخ فروش ما را ۶۵درصد افزایش داد



مدیر تجربه مشتری علی‌بابا در ادامه براین باور است که تجربیات این مجموعه پیش از این نشان داده بود که با توجه به تحریم‌ها، مارکت‌های خارجی ممکن است برای ما تهدید ایجاد کنند و اپلیکیشن‌های فارسی را از پلتفرم‌های خود حذف کنند. همین موضوع، علی‌بابا را به این نتیجه رساند که باید به طور جدی روی تجربه کاربری موبایل خود در وب‌سایت کار کند.

او در ادامه از روند و قدم‌های مختلف پیاده‌سازی این تغییرات گفته و ادامه می‌دهد: «زمانی که وارد مرحله انتشار شدیم، توقع ما این بود که تا کاربران به تغییرات ایجاد شده عادت کنند، ممکن است برخی از سنجه‌ها کاهش یابند یا در همان مرحله باقی بماند؛ اما بعد از انتشار کاربران ما از این بهبودها استقبال کردند و نرخ تبدیل ما رشد کرد

همچنین «زبان طراحی امروز علی‌بابا VUJ.S3 است که جزو برترین امکانات طراحی حال حاضر دنیا است؛ تا جایی که دانش پیچیده آن موجب شده شرکت‌های انگشت‌شماری در کشورمان از این بستر بهره ببرند. ما با این پروژه پیشرو، علاوه بر قدرتمندتر کردن سئو به‌صورت پایدار، موفق به افزایش سرعت حرکت کاربران در میان صفحات سایت و راحتی در جست‌وجوی آنها شده‌ایم. همچنین منطق مدیریت فیچرها بسیار بهتر و کارایی تیم محصول بیشتر شده است. از منظر بصری نیز تلاش‌های تیم طراحی در این پروژه منجر به بهبود نمایش رنگ‌ها و کنتراست، خوانایی بیشتر، پیوستگی اجزا و هویت بصری یکپارچه‌تری شده است.»


علی‌بابا معتقد است این پروژه را برای آینده طراحی کرده است. این شرکت اعلام کرده تا به هدف یکپارچگی هویت بصری و توسعه بدون محدودیت خود، با تمرکز صرف برموتورهای جست‌و‌جوی به‌روز (نظیر کروم و موزیلا) به رفع نواقص احتمالی وب‌سایتش خواهد پرداخت. به‌این‌ترتیب درگاه Alibaba.ir پس از دوره‌ای حدوداً ۴ ماهه در جستجوگر IE از دسترس خارج خواهد شد. این شرکت قدم بعدی خود در این مسیر را بازطراحی پروسه رفتار کاربران در محصول تور و هتل عنوان می‌کند.



رفع باگ‌ها و مشکلات سایت

ساسان فرخ، مدیر تیم توسعه علی‌بابا در ادامه این باره با تاکید بر اینکه بازنویسی یک سایت از اول، کار راحتی نیست، از اهدافی صحبت کرد که علی‌بابا به واسطه آنها مجبور به برداشتن این قدم بزرگ شد.

او در برداشتن این قدم بزرگ به تلاش‌های این مجموعه برای بهبود عملکرد سایت و بالا بردن سرعت آن، رفع باگ‌ها و مشکلات سایت اشاره کرد . گفت : «ما سعی کردیم در این طراحی و دیزاین جدید، این مشکلات را رفع کرده و کد پایه‌ جدید خود را مستندسازی کرده و دیزاین سیستم را به صورت اجزای جدا از هم مستند سازی کنیم.»

در مجموع اکنون بزرگ‌ترین شرکت حوزه گردشگری کشور اعلام کرده که با جمع‌آوری بازخوردها و نهایی شدن تحلیل رفتار کاربران، به‌صورت کامل بازطراحی شده و در دسترس همگان است. به‌علاوه نظرات کاربران برای بهبود نقصان‌های موجود همچنان موردبررسی قرار خواهد گرفت.

امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود