• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

08/8 1400

ام بی ای نیوز: فیسبوک روز پنج‌شنبه اعلام کرد که نام شرکتش را به متا تغییر داده است.

این تغییر نام در کنفرانس ارتباط افزوده و واقعیت مجازیِ فیس‌بوک اعلام شد. نام جدید جاه‌طلبی روبه‌رشد شرکت ورای شبکه اجتماعی را بازتاب می‌دهد. فیسبوک، که حالا با نام متا شناخته می‌شود، این نام جدید را بر اساس اصطلاح علمی‌تخیلی متاورس (Metaverse) انتخاب کرده است تا تصورش را از کار و بازی در یک دنیای مجازی توصیف کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، گفت: «امروز ما را به‌چشم یک شرکت رسانه اجتماعی می‌بینند اما ما در ذات‌مان شرکتی هستیم که برای ارتباط مردم با یکدیگر تکنولوژی خلق می‌کند و متاورس، درست مثل شبکه اجتماعی در آن زمان که ما آغازش کردیم، پرچم‌دار تکنولوژی نوین است».

این شرکت در اعلام نام تازه‌اش گفته است که نشان تجاری‌اش را از FB به MVRS تغییر خواهد داد.

ارزش سهام متا در روز پنج‌شنبه بسته شد.


در ماه جولای، شرکت تشکیل گروهی را اعلام کرد که قرار بود روی متاورس کار کند. دو ماه بعد، شرکت گفت که اندرو بازورث (Andrew Bosworth) را، که در حال حاضر رئیس قسمت سخت‌افزار شرکت است، به سمت مسئول تکنولوژی در سال 2022 ترفیع خواهد داد؛ و در گزارش سه‌چهارم سالِ عایداتش در روز دوشنبه، شرکت اعلام کرد که آزمایشگاه‌های واقعیت و قسمت سخت‌افزارش را به بخش خودگزارش‌دهنده در گزارش سه‌چهارم پایانی سال تبدیل خواهد کرد.

زاکربرگ در نامه‌ای در روز پنج‌شنبه نوشت: «امید ما این است که طی دهه آینده، متاورس به یک میلیارد عضو برسد، میزبان هزاران میلیون دلار تجارت دیجیتال شود، و برای میلیون‌ها خالق و توسعه‌دهنده شغل ایجاد کند».


طی چند سال گذشته، شرکت تلاش‌هایش را در حوزه سخت‌افزار با معرفی یک خط پرتابل دستگاه‌های تماس تصویری، راه‌اندازی عینک‌های Ray-Ban Stories و گسترش نسخه‌های متعددی از هدست‌های واقعیت‌مجازیِ اُکولوس (Oculus) افزایش داده است.

شرکت همچنین این هفته گفت که طی سال آینده حدود ده میلیارد دلار برای گسترش تکنولوژی‌های مورد نیاز برای ساخت متاورس هزینه خواهد کرد.

زاکربرگ در روز پنج‌شنبه نمایشی از جاه‌طلبی شرکت در خصوص متاورس ارائه داد.

نسخه نمایشی انیمیشنی به‌سبک پیکسار از نرم‌افزاری بود که شرکت امید دارد تا روزی آن را بسازد. نسخه نمایشی شامل کاربرانی می‌شد که با نسخه کارتون‌مانند خودشان یا شخصیت‌های فانتزی مثل ربات، که خود مجازی‌شان را بازنمایی می‌کرد، در فضا می‌چرخیدند. زاکربرگ از بخشی از این نسخه نمایشی استفاده کرد تا شرکت‌های تکنولوژی با نوآوری خفه‌کننده و هزینه‌های بالای توسعه‌دهنده را متهم کند.


زاکربرگ گفت که این راهی طولانی است و بخش‌های مختلف متاورس به‌طور بالقوه طی پنج تا ده سال فراگیر می‌شوند. زاکربرگ اضافه کرد که شرکت انتظار دارد که «میلیاردها دلار طی سالیان آتی تا پیش از رسیدن متاورس به مقیاس واقعی‌اش سرمایه‌گذاری کند».

زاکربرگ گفت: «ما معتقدیم که متاورس جانشین اینترنت موبایل خواهد شد».

علاوه بر این، متا یک هدست واقعیت مجازی تازه را به‌نام Project Cambria معرفی کرد. شرکت در پستی در وبلاگش گفت که این دستگاه یک محصول رده‌بالا با بهایی بیش از هدستِ Quest 2 با قیمت 299 دلار خواهد بود. زاکربرگ گفت که پروژه کامبریا سال آینده عرضه خواهد شد.

متا همچنین نام کدِ اولین عینک‌های هوشمند خود با قابلیت تمام‌واقعیت افزوده (AR) را با نام Project Nazare اعلام کرد. شرکت در یک پست در وبلاگش گفت که چند سال دیگر برای عرضه این عینک‌ها زمان لازم است. زاکربرگ گفت که «هنوز راه زیادی را در پروژه نازار پیش روی‌مان داریم ولی پیشرفت‌مان هم خوب است».

این تغییر برند با بمباران خبری چندماه گذشته در پی افشای فرانسس هوگن (Frances Haugen)، کارمند سابق شرکت، و تحویل گنجینه‌ای از اسناد داخلی شرکت به رسانه‌های خبری، قانون‌گذاران و تنظیم‌کنندگان قانون هم‌زمان شده است.


گزارش‌ها نشان می‌دهند که شرکت از بسیاری از آسیب‌هایی که اپلیکیشن‌ها و خدماتش رسانده‌اند آگاه است اما مسائل را تصحیح می‌کند یا در تلاش است تا آن‌ها را توضیح دهد. انتظار می‌رود که اسناد بیشتری به‌شکل روزانه طی هفته‌های آتی منتشر شوند.

زاکربرگ در تماسی با تحلیل‌گران در روز دوشنبه شدیداً ادعاها و نقدهای برآمده از اسناد هوگن را رد کرد.


امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود