• slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
  • slide6
responsive slider by WOWSlider.com v8.8

06/21 1397


ام بی ای نیوز:
 شهرت سوپرمارکت ادکا (EDEKA) به تنوع محصولاتش برمی‌گردد. برند برای اعتراض به نژادپرستی، یک روز تمام قفسه‌هایش را از محصولات کشورهای دیگر خالی کرد و تنها به عرضه‌ی محصولات آلمانی پرداخت و به این ترتیب آلمانی‌ترین فروشگاه تاریخ را به مردم نشان داد. 
قفسه‌های خالی، به خوبی معنای تنوع را به مخاطبان نشان داد. 
پس از تقریبا یک سال کار برای آماده‌سازی این کمپین، طبقات یک فروشگاه ادکا در هامبورگ بالاخره خالی شدند. در ۱۹ اوت سال ۲۰۱۷ آلمانی‌ترین فروشگاه تاریخ درهایش را به روی مردم گشود. مردم می‌توانستند ویدیو و عکس بگیرند و مسئولان فروشگاه هم از واکنش‌های مردم فیلم می‌گرفتند. 
این کمپین یک هفته قبل از انتخابات فدرال آلمان اجرا شد تا به مردم در انتخاب فرد شایسته و تاثیر اندیشه‌های او در مورد نژادپرستی هشدار دهد. 
جامعه‌ی هدف ادکا، دامنه‌ي گسترده‌ای از مردم را شامل می‌شد؛ بزرگسالانی از طبقه‌ی متوسط. هدف رسیدن به همین افراد بود، زیرا آن‌ها به مسائل سیاسی اهمیت زیادی نشان می‌دادند و انتخاب‌شان تاثیرگذار بود. 
دو هفته بعد در ۳۱ اوت، فروشگاه ویدیوی خود را از مردم منتشر کرد. تا آن زمان مردم در سراسر دنیا ویدیوها و عکس‌های مربوط به آن اتفاق را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بودند. اخبار و مجله‌ها به کمپین ادکا اشاره کرده بودند و به این ترتیب آنها بخشی از اخبار نژادپرستی را به خود اختصاص داده بودند.
بیش از ۱۱۷ مقاله درباره‌ی این موضوع در سراسر دنیا منتشر شد و بیش‌تر از ۱۰۰۰ پست در شبکه‌های اجتماعی تولید شده بود و ۳۲۸۰۰۰ کاربر با آن تعامل کرده بودند. کمپین در سطح جهانی به بیش از ۱۰۵ میلیون نفر دسترسی پیدا کرده بود. بعد از ویدیوی برند، ادکا ۱۸۰۰۰ فالوئر جدید پیدا کرد. 



مترجم: نازنين کي نژاد
www.coloribus.com
امتیاز به این خبر:
دیدگاهها: 0

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی شود