با شیوع آنفولانزا و سرد شدن هوا، شربتهای مولتی ویتامین یکی از پرمخاطبترین محصولات دو فصل آخر سال هستند. بازار محصولاتی که از سال گذشته با حضور برندهای جدید رونق گرفته است. طبق بررسیهای شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) در بازه زمانی زمستان ۱۴۰۰ و بهار ۱۴۰۱ در بازار شربتهای مولتی ویتامین ۶ برند جدید وارد بازار شده است. بر اساس اطلاعات به دست آمده از پروژه پایش داروخانهها به طور متوسط هر ۲ ماه ۲ برند جدید وارد این بازار شدهاند.در بهار ۱۴۰۱ برندهای جدید ۱درصد از سهم حجمی بازار را دارا بودهاند. این در حالی است که در این دوره، ۲ برند جدید در ۱۰درصد داروخانههای شهرهای اصلی حضور داشته اند.لازم به ذکر است ترکیبات ۴ محصول از برندهای تازه وارد شده در بازار شربتهای مولتی ویتامین حاوی زینک بوده است. تیم تحقیقات بازار دارویی شرکت پژوهش بازار رسانه امروز از سال ۱۳۹۵ در زمینه تحقیقات مرتبط با سلامتی فعالیت میکند. این تیم در این مدت در ۱۰ شهر اصلی دادههای بازار دارو و مکملهای دارویی را جمع آوری کرده است. شرکتهای دارویی و مکملهای دارویی میتوانند با استفاده از این اطلاعات برای ارزیابی جایگاه خود و طراحی برنامه بازاریابی، فروش و ارائه محصول جدید به این بازار بر پایه اطلاعات بازار از خدمات این شرکت بهره بگیرند.
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد