آموزش همچنان ادامه دارد. این شعاری است که توسط آکادمی مهندسی سامسونگ پس از شیوع ویروس کرونا منتشر شد و براساس آن نه تنها هیچ کدام از دورههای آموزشی مرکز متوقف نشد بلکه در حال حاضر بصورت آنلاین برگزار می شوند. این دورهها با ایده پردازی و اجرای آژانس تبلیغاتی لیمون که هدایت صفحه اینستاگرامی آکادمی را نیز برعهده دارد، در حال انتشار هستند که محتوای تولیدی همگی با نظارت اساتید مرکز مهندسی آکادمی سامسونگ تهیه شدهاند.
نازنین شاه بداغ، مدیرپروژه از آژانس تبلیغاتی لیمون، درباره همکاری اخیر این شرکت با آکادمی مهندسی سامسونگ گفت: بخش مسئولیت اجتماعی و شهروند شرکتی سامسونگ در ایران بطورکلی شامل سه بخش؛ آکادمی مهندسی سامسونگ، مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر و فعالیتهای توانمندسازی نابینایان و کمبینایان میشود. یکی از مواردی که سامسونگ در راستای فعالیتهای مسئولیت اجتماعی به آن اهمیت ویژهای داده، آموزش است. آکادمی مهندسی سامسونگ نیزجزء همین مورد مهم طبقه بندی میشود. افراد پس از پذیرفته شدن در آزمونمیتوانند در دورههای تخصصی (آموزش نصب و تعمیر موبایل و وسایل خانه سامسونگ) این آکادمی حضور پیدا کنند. تمامی دورههای آکادمی تا زمان شیوع ویروس کرونا در کشور بصورت حضوری برگزار میشدند، اما کرونا باعث تعطیلی کلاسها شد و آکادمی برای عدم توقف و ادامه دادن درسها تصمیم به برگزاری آموزشها بصورت آنلاین گرفت. آکادمی با این کار نشان داد که آموزش همچنان ادامه دارد و دانش پذیران آکادمی و عامه مردم میتوانند از آموزشهای آنلاین استفاده کنند. چنین عملکردی باعث ایجاد ارتباط مستمر دانش پژوهان (تکنسینها و افراد حرفهای) و افزایش آگاهی مخاطبان بیشتر با فعالیتهای آکادمی شد.برهمین اساس آکادمی مهندسی سامسونگ با همکاری سامسونگ و شرکت لیمون، کانسپت “در خانه بمانید و همچنان پیشرفت کنید” را اجرا و فیلمهای کوتاه آموزشی را تهیه و از طریق اینستاگرام منتشر کرد.
برای لوکیشن فیلمهای آموزشی از فضای یک خانه استفاده کردیم. با اجرای این ایده کانسپت در خانه بمانید و همچنان پیشرفت کنید، بهتر در ذهن مخاطبان تداعی شد.
فیلمهای کوتاه شامل یک فیلم معرفی کمپین و ده فیلم آموزشی (ده تا بیست دقیقه) با موضوعات مختلف است که از طریق IGTVآکادمی منتشر شدند. پس از انتشار فیلمها، مسابقه ای به صورت آنلاین از محتوای آموزشی IGTV برگزار و پس از پاسخگویی دانش پژوهان، از میان پاسخهای درست قرعه کشی و هدیهای اهدا شد.
علاوه برفیلمهای آموزشی “پنج تیپ” نیز برای گروه عامه مخاطبان (مصرف کنندگان نهایی) تهیه شده که بصورت پست در صفحه اینستاگرام منتشر میشوند. در این تیپها اساتید به نکتهای که برای عامه مخاطبان جالب و مفید است، اشاره میکنند. تا به امروز بازخورد خوبی از طرف مخاطبان و مدیران آکادمی دریافت کردهایم. در همین راستا برخی از مخاطبان نظرات خود را از طریق کامنت و دایرکت منتقل کردند.
علی سراج، مدیر خلاقیت و هنری آژانس تبلیغاتی لیمون در ادامه افزود: پس از شیوع ویروس کرونا، سامسونگ جهانی با شعار get through this together کمپینهایی را آغاز نمود. سامسونگ ایران با نگاهی به این شعار از آژانس تبلیغاتی لیمون در جهت بومی سازی این شعار بهره برد و با شعار «باهمدلی گذر میکنیم» کمپینهایی را در این برهه زمانی شروع نمود که کمپین آموزش آنلاین آکادمی مهندسی سامسونگ یکی از آن کمپینها میباشد.