برند چیپس Doritos با پذیرش جنبش ضد تبلیغاتی و یک کمپین تبلیغاتی در سطحی متفاوت از دیگران، شعار و لوگوی خود را کنار می گذارد.
صدای روی یک فیلم ۶۰ ثانیه ای چنین می گوید: «این یک آگهی تبلیغاتی بدون لوگو، طنین زنگ و ترفند تبلیغاتی است. ستاره های آن را فقط یک سری کیسه های قرمز و آبی تشکیل می دهند که پر از تنقلات دوست داشتنی شما هستند.»
البته به لطف کلیپ های آگهی های بازرگانی با کیفیت Doritos، با بسته بندی تار و تعداد انگشت شماری نقوش تصویری هوشمندانه، کشف این موضوع که درباره کدام اسنک صحبت می شود، کار سختی نیست. این آگهی بازرگانی در حالی پر از مثلث است که گرد و غبار نارنجی رنگ لوگو به هر کیسه اسنک عطر و طعم خاص خود را می بخشد.
آژانس تبلیغاتی «Goodby, Silverstein & Partners» این آگهی تبلیغاتی را ساخت که بخشی از یک جنبش آنتی برندینگ گسترده تر به شمار می رود. Doritos نام توییترش را به @Logo_Goes_Here تغییر داده و میزبان آگهی تبلیغاتی، یک اکانت یوتیوب با ظاهری مرموز و اسمی مشابه است.
البته، Doritos نخستین برندی نیست که این نوع رویگرد را تجربه می کند. مک دونالد نیز به شکلی مشابه با برندینگ مینیمال بازی کرده است و حتی برای علامت های رانندگی موجود در مسیر پیک موتوری قوس های طلایی نمادین لوگوی آن برش زده شدند.
این یک نمونه دیگر از شرکت هایی است که از برندینگ واضح و پیام های فروش مشخص و آشکار به نفع یک رویکرد «ماورایی» تر فاصله می گیرند. رویکرد فوق به آن ها اجازه می دهد تا در دنیای تبلیغات سرگرم کننده باشند. خوشبختانه برای Doritos، آگهی تبلیغاتی لحظه های به اندازه کافی شاد و خنده دار و نشانه های هوشمندانه برای کار دوربین با آن دارد. به هر حال، در شرایطی که CR (گزارش مصرف کننده)، امسال همواره راجع به این موضوع بحث می کرد، برندها باید بسیار مراقب باشند تا به همان اندازه خود را بدون هر قسم ریاکاری جلوه دهند.
نیک آسبوری، نویسنده معروف خاطرنشان کرد: «وقتی شما حین اجرای آگهی های تبلیغاتی بزرگ ادعای جالب تر بودن نسبت به دیگر رقبا با آگهی های تبلیغاتی بزرگ مشابه را مطرح می کنید، مردم خودم را ملزم می بینند که به ریاکاری شما ظن ببرند.»
www.creativereview.co.uk