“DMN-A Brand Experience Agency” سمپلینگ ترفیعی برند گرجی را اجرا کرد. این سمپلینگ به منظور معرفی بیشتر برند جوین و شیوههای مصرف آن طراحی شده است. به منظور دریافت اطلاعات تکمیلی با احمد آرون مدیرپروژه سمپلینگ ترفیعی برند گرجی از شرکت DMN گفتگویی داشتهایم که در ادامه میخوانید.
درباره مسئلهای که گرجی برای حل آن به سراغ شما آمد، برایمان بگویید؟
گرجی چندی است که محصول جدید خود را تحت نام جوین وارد بازار کرده است. مجموعه گرجی در نظر دارد با توجه به ویژگیهای محصول اقدام به فرهنگ سازی در خصوص نحوهی استفاده از محصولات جدید خود کند که پیش از این مرسوم نبودهاست. گرجی با این رویکرد به سراغ DMN آمد که با استفاده از رویکردهای BTL اقدام به فرهنگ سازی در خصوص استفاده از محصولات جوین خود کند.
برای حل این مسئله چه راهکاری ارائه کردید؟
به منظور پاسخ به نیاز مشتری تیم اجرا و واحد مشتریان DMN تصمیم گرفت از طریق سمپلینگ ترفیعی اقدام به برقراری تعامل مستقیم با مخاطبان هدف کند، با این هدف که از این طریق افراد تشویق شوند که محصول جوین را به شیوهی جدیدی امتحان کنند. با توجه به آنکه سمپلینگ در نقاط فروش انجام میشود، مصرف کنندگان نهایی در صورت مطلوب بودن تجربه شان اقدام به تهیهی محصول و استفاده از آن به شیوه جدید خواهند کرد، و این موردی است که در سمپلینگ ترفیعی مورد هدف مشتریان است.
مراحل اجرای راهکار را بیان کنید؟
به منظور اجرای این برنامه ابتدا نقاط فروش منتخب با توجه به نظر مجموعه گرجی مشخص شدند، سپس نیروهای ترفیعی و پروموترها به منظور آشنایی با محصول و ویژگیهای آن و همچنین درک هدف کمپین سمپلینگ ترفیعی گرجی آموزش دیدند، پس از آن نیروها در نقاط فروش که شامل تعداد متنوعی از فروشگاههای زنجیرهای است، حضور یافتند و برنامه سمپلینگ در بازهی زمانی یک ماه برای مجموعه گرجی انجام پذیرفت.
همچنین علاوه بر برنامه سمپلینگ ترفیعی، گرجی به دنبال کسب بازخورد از مشتریان خود بود از این رو، در طول برنامههای سمپلینگ پرسشنامههایی به منظور کسب نظرات مصرف کنندگان در مورد محصول نیز جمع آوری شد.
چه بازخوردهایی دریافت کردید و مدیریت گرجی چه بازخوردی نسبت به کار داشت؟
سمپلینگ ترفیعی گرجی بخشی از کمپین بازاریابی این برند برای معرفی محصول جدید خود بود که با موفقیت توسط تیم DMN اجرا شد و مجموعه گرجی بازخورد مثبتی نسبت به نتیجه ی برنامهی BTL اجرا شده نشان داد.