در قسمت اول این مطلب، از اهمیت عصر حاضر برای استارتاپها گفتیم و به معرفی برخی از نمونه های موفق پرداختیم. در این قسمت نیز، به بررسی فعالیت چندی دیگر از این استارتاپها میپردازیم:
حوضه فعالیت: خدمات حرفه ای
سرمایه: ۸۳ میلیون دلار
Figma، در تلاش است تا فرایند طراحی را از روشهای معمول استفاده از نرم افزارهای طراحی خارج کند و به فرایندی آنلاین تبدیل سازد؛ فرایندی که در آن طراحان امکان همکاری و تبادل نظر بیشتری با یکدیگر خواهند داشت. در حال حاضر، بیش از ۵۰۰۰
تیم طراحی از شرکت های Microsoft، Volvo، Uber و Square از Figma استفاده می کنند.
Rothy’s
حوضه فعالیت: پوشاک و منسوجات
سرمایه:۴۲ میلیون دلار
گله و شکایتهای همسران دو بنیان گذار Rothy’s مبنی بر کمبود کفشهایی خوش استایل و در عین حال راحت در بازار، آنها را به فکر راهاندازی این برند کفش انداخت. کفش های Rothy’s از در بطریهای پلاستیکی بازیافت شده تولید میشوند که جایگاه فرهنگی مهمی را میان مردم پیدا کردهاند. در طول مدت ۳ سال، این برند به سرعت رشد کرده و در سال اخیر، موفق به کسب درآمد ۱۴۰ میلیون دلار شده است.
Remitly
حوضه فعالیت: خدمات مالی
سرمایه:۳۱۲ میلیون دلار
Remitly، فرایند ارسال وجه به افراد در کشورهای دیگر را آسان و ارزانتر میسازد.در حال حاضر Remitly ۶۰ کشور را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است و سالانه ۶ میلیارد دلار وجه ارسالی را به همراه دارد که ۱ درصد کل مبالغ ارسالی بازار حواله را شامل میشود. هدف طولانی مدت این استارتاپ، پوششدهی سایر خدمات مالی نظیر کارتهای اعتباری، حسابهای شخصی و وامها است.
Faire
حوضه فعالیت: تجارت الکترونیک
سرمایه: ۱۱۶ میلیون دلار
در عصر Amazon، شرایط برای فروشگاههای محلی و خوردهفروشان سخت شده است اما Fair این شرایط را برای آنها آسانتر ساخته است. این استارتاپ به خوردهفروشان کمک میکند تا محصولات جدید را شناسایی و خریداری کنند و در صورت فروش نرفتن هر محصولی تا ۶۰ روز،محصولات را باز گردانند.
Patreon
حوضه فعالیت: خدمات حرفهای
سرمایه: ۱۶۶ میلیون دلار
Patreon، پلتفورمی حمایتی برای هنرمندان است که دغدغه کسب درآمد را تا حدودی برای آنها از بین میبرد. در این پلتفورم، حامیان هر هنرمند با پرداخت وجه مشخصی، از آنها حمایت میکنند و در ازای آن، از تجارب و مزایای منحصر به فردی برخوردار میشوند. پیشبینی میشود تا پایان سال جاری، سرمایه این استارتاپ از ۱ میلیارد دلار فراتر میرود.
www.forbes.com