بانک ملی ایران در سالی که گذشت، اقدامات منحصر به فردی را در نظام بانکی کشور عملیاتی کرده است. در این رابطه ام بی ای نیوز گفتگویی با نادراکبری وند، رئیس اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران داشتیم که شرح آن را در ادامه میخوانید:
طی یکسال گذشته این بانک اقدامات مهم و گستردهای را پوشش داده که هم از زاویهی برندینگ و هم در حوزهی ورود به نظام نوین بانکداری جهانی قابل طرح است. دو دستاورد مهم این بانک یعنی «نشان بانک» و «ملی پلاس» را میتوان انقلابهای بزرگی در نظام بانکداری خواند که نمونههای مشابه آنها تنها در بانکهای کشورهای توسعه یافته قابل مشاهده است.
“نشان بانک” ملی شعبهای کاملا مجازی
نشان بانک، به معنای واقعی کلمه یک شعبه مجازی است و مشتری را از هر گونه حضور در شعبه برای انجام عملیاتهای بانکی بی نیاز میکند.
احراز هویت مجازی؛ از مهمترین دستاوردهای این پلتفرم است که مهمترین الزام مشتریان برای حضور فیزیکی در شعبه را به عملیاتی مجازی تبدیل کرده است و میتواند اقدامی زیرساختی در این حوزه تلقی شود.
“ملی پلاس”یا حذف پول فیزیکی از شعبهها
ملی پلاس نیز کارکردی جدید و حرفهای از بانک را به نمایش گذاشته که نه تنها فرایند حذف پول فیزیکی از شعبه را عملیاتی کرده است، بلکه بانک را به محلی برای ارائه مشاورههای اقتصادی و مالی و نیز مکانی امن برای تبادل نظر درباره سرمایه گذاری تبدیل کرده است. همچنین در این شعبه مدرن، نوآور و پیشرو، تجهیزات بانکداری الکترونیک بانک ملی ایران از جمله خودگردان، VTM و” ربات آلفا “به صورت متمرکز، همه نیازهای مشتریان را برآورده خواهند کرد.
ملی پلاس، که اکنون در محل سابق شعبه فخررازی راه اندازی شده است، به زودی در نقاط دیگری از کشور نیز پیاده سازی خواهد شد تا شکل تازهای ازخدماتدهی به مشتریان را به نمایش بگذارد و این همان مسیری است که بزرگترین شرکتهای مشاوره مالی و اقتصادی جهان به آن صحه گذاشتهاند
ریبرندینگ در بانک ملی
بانک ملی ایران در سالی که گذشته، اقدامات گسترده دیگری نیز در حوزه بازسازی برند خود انجام داد، به طوری که شعار «اعتماد میماند» را بیش از پیش تقویت و تکریم ارباب رجوع را به شکل عملیاتی پیاده سازی کرد
تولید محتوای رسانهای
اطلاع رسانی عمومی فعالیتها و دستاوردها بر عهده روابطعمومی این بانک بود که تلاش شد با استفاده از همه ظرفیتها از جمله پایگاه خبری بانک، کانال بله، سایر اپلیکیشنها در فضای مجازی، نشریه «سفیر» و نیز بهره گیری از همکاری رسانههای عمومی، حداکثر اثرگذاری در این بخشها ایجاد شود.
بحران کرونا که همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان و ایران را تحت تاثیر قرار داد، بانک ملی ایران را نیز به تغییراتی در فرایندها ملزم کرد. بدون شک اقدامات بانک در مقابله با این بیماری بسیار گسترده بود، به طوری که حتی در رسانههای موثر و فراگیر جهان نیز بازتاب پیدا کرد.
البته به دلیل پاندمی کرونا متاسفانه، تعدادی از همکاران ارزشمند خود را از دست دادیم، اما امیدواریم با توسعه فرهنگ بانکداری دیجیتال میان مشتریان و به تبع آن کاهش مراجعات حضوری به شعب، نه تنها اثر کرونا کاهش یابد، بلکه سرعت فرایندهای بانکی نیز افزایش یافته و هزینه های غیرضرور به حداقل برسد.
بانک ملی ایران همان طور که در سال قبل با برگزاری رویداد «ملی شو ۴» دستاوردهای تازهای را به نمایش گذاشت، در سال جدید نیز اقدامات منحصر به فردی را طراحی کرده است که با عملیاتی کردن آنها، گام تازهای در راستای تحقق «بانکداری دیجیتال» پیاده سازی خواهد شد.