پژوهش

بازار شکلات داغ در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

بررسی‌ شرکت پژوهش بازار رسانه امروزنشان می‌دهد: محصولات شکلات داغ در بازه مرداد تا مهر ۱۴۰۰ در مقایسه با مهر تا آذر ۱۴۰۰ در بیش از ۱۰ درصد پنل مورد بررسی emrc حضور داشته که نسبت به دوره پیش شاهد افزایش این محصولات هستیم. این موضوع نشان می‌دهد، مصرف محصولات افزایش داشته است.همچنین سهم فروش محصولات شکلات داغ در این دوره در مغازه‌هایی که محصول در دسترس بوده است، بیش از ۱۰ درصد گزارش شده که علاوه بر افزایش این شاخص، شاهد افزایش فروش گرمی محصول مورد نظر نسبت به دوره ی پیش هستیم.علاوه بر موارد ذکر شده، آورده ریالی محصول شکلات داغ در دوره مورد بررسی، نسبت به دوره‌ی پیش حدود ۱۰ درصد و میانگین قیمت تمامی برندهای فعال در بازار حدود ۵ درصد افزایش داشته است.در ادامه اطلاعات بیشتری از بازار شکلات داغ مورد بررسی emrc را می‌خوانید.مقایسه بازار شکلات داغ در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱بازار شکلات داغ در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز آتشین بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین قیمت شکلات داغ با در نظر گرفتن تمامی برندها و محصولات در دو سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است. محصولات شکلات داغ در سال ۲۰۲۰ در بیش از ۱۵ درصد و در سال ۲۰۲۱ در کمتر از ۱۵ درصد مغازه‌های پنل emrcحضور داشته‌اند. همچنین در این بازار، آورده ریالی این محصولات نسبت به دوره پیش حدود ۱۰ درصد و میزان فروش گرمی بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است.سهم فروش شکلات داغ در بازار ایران طبق تحقیقات انجام شده بیشترین سهم فروش بسته بندی‌های مختلف شکلات داغ در سال ۲۰۲۱ در بسته پلاستیکی بوده است. این تحقیقات نشان می‌دهد میانگین قیمت برای محصولاتی که در بسته مقوایی عرضه می‌شوند به طور متوسط ۴۳ درصد بیشتر از میانگین قیمت محصولاتی است که در بسته پلاستیکی عرضه شده‌اند. برهمین اساس میزان سهمی بسته پلاستیکی حدود ۴۰ درصد بیش از بسته مقوایی بوده است.در مجموع بیشترین فروش شکلات داغ در بازار مربوط به وزن‌های ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم و بیشترین سهم آورده ریالی در وزن ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم بوده است که این اتفاق می‌تواند به دلیل وجود محصولات گرانتر در این بازه وزنی باشد.اطلاعات ارائه شده بخشی از گزارش شرکت پژوهش بازار رسانه امروز (emrc) از بازار شکلات داغ است که از مطالعه دوره‌ای بازار محصولات در خرده فروشی‌ها به دست آمده است. این مطالعه به طور مستمر در ۲۴ شهر در حال اجرا است و داده‌های گروه‌های محصولی را در صنایع مختلف جمع‌آوری می‌کند. هدف این مطالعه کمک به تصمیم گیری تیم‌ها و مدیران بازاریابی و فروش در صنایع مختلف، با ارائه نتایج به دست آمده از رصد مستمر تغییرات بازار خرده فروشان است. علاقه مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با emrc در ارتباط باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا