امسال رمضان در میان تبلیغات مختلف برندها شاهد کمپین رمضان بانک سامان بودیم که رویکرد متفاوتی را در این کمپین شاهد هستیم، این کمپین شامل برنامه بلند مدتی برای کمک رسانی به کودکان محروم منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان بود، بانک سامان درتلاش است که احتیاجات این کودکان را با هزینه های که برای افطاری در ماه رمضان درنظرگرفته شده بود تأمین کند.
این کمپین در راستای مسئولیت های اجتماعی این بانک شکل گرفته است، بانک سامان طی چند نوبت این کمک ها را به این منطقه ارسال کرده که همچنان هم ادامه دارد تا بتوانند یاری رسان این فرزندان ایران زمین باشد. درهمین راستا نیز ویدیویی جهت اطلاع رسانی در مورد این کمپین به سفارش این بانک توسط آژانس کرگدن تولید شد است.
منصور مومنی مدیر روابط عمومی بانک سامان در این مورد گفت: “این کمپین که برای رمضان در نظر گرفته شد حرکتی متناسب با فرهنگ رمضان بود، ما تصمیم گرفتیم که بجای برگزای مهمانی های افطار این هزینه را صرف تهیه امکانات از جمله صندلی برای مدارس منطقه محروم دشتیاری کنیم که قصد از تهیه ویدیوی اطلاع رسانی هم این بود که به گوش جامعه برسانیم که می شود به جای مهمانی های پرخرج دست یاری رسان باشیم برای افرادی که به کمک ما نیاز دارند و همچنین اثرماندکارتری هم بجای خواهد گذاشت.”
وی اضافه کرد: “ما ابتدا با آموزش و پرورش منطقه در راستای میزان نیاز دانش آموزان صحبت هایی داشتیم و با توجه به مشخص شدن میزان نیاز اقدام به تهیه این صندلی ها نمودیم که این پروسه همچنان هم ادامه دارد و بخش اول این تجهیزات در رمضان و بخش دوم آن در روزهای آخر تیرماه ارسال شد و تا پایان شهریور مدارس را برای سال تحصیلی جدید تجهیز می کنیم.
این پروژه شامل بخش های دیگری نیز بود، ما علاوه بر ۴۰۰۰ صندلی، ۴۰۰ تخته وایت بورد و ۲۰۰۰ بسته لوازم التحریر را نیز تدارک دیدیم که به کودکان این مدارس اهدا خواهد شد. در مجموع فعالیت هایی که در این منطقه انجام شده علاوه بر تجهیزات مدارس و وسایل مورد نیاز دانش آموزان شامل ساخت یک مدرسه هم می شود که ساخت آن سال گذشته آغاز شده و بر اساس برنامه ها ماه مهر امسال قابل بهره برداری خواهد بود که آن هم در منطقه باهوکلات در دشتیاری قراردارد.