خبر

برترین آثار انتشاراتی روابط عمومی

مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ها با حضور اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجویان روابط عمومی در محل خانه هنرمندان ایران برگزار و از برترین آثار در حوزه نشر چاپی و الکترونیکی در ۲۷ رشته تجلیل شد.
رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در ابتدای این مراسم گفت: یکی از اهداف این جشنواره ارائه روش های خلاقانه و نوآورانه بر حسب شرایط و تکنولوژی های جدید و معرفی الگوهای برتر انتشاراتی به جامعه روابط عمومی کشور می باشد.

او افزود: امسال با استقبال خوب سازمان ها و شرکت ها برای ارسال و ارزیابی آثارشان درحوزه ی انتشارات مواجه بودیم و بیش از ۱۵۰ شرکت و سازمان آثارشان را به دبیرخانه جشنواره ارسال و بیش از ۱۸۰۰ اثر در ۲۷ شاخه مورد ارزیابی و داوری اساتید تخصصی قرارگرفت.

همچنین در این دوره سه شاخه ی جدید وضعیت نشر روابط عمومی ها در شبکه های اجتماعی، اینفوگرافیک و همچنین شاخه ی “تیتر” به لحاظ اهمیت آن حوزه تولید محتوا و جذابیت متن برای جلب مخاطب به بخش رقابتی جشنواره اضافه شد.
در راستای اهداف آموزشی انجمن نیز ۳ کارگاه مدیریت تولید محتوا در روابط عمومی، مستند سازی در روابط عمومی و شیوه نگارش برای موبایل همزمان با جشنواره نیزبرگزارشد.
سید محسنی برنامه های آتی این انجمن را انتشار کتب تخصصی کاربردی در زمینه ی استانداردهای ملی روابط عمومی، کتاب سال انجمن در سال ۹۶ و کارگاههای آموزشی خبرداد.

در بخش علمی جشنواره، دکتر سلطانی فر استاد علوم ارتباطات دانشگاه آزاد، به ارائه مقاله ای با عنوان روابط عمومی و نشر الکترونیک پرداخت. وی با طرح این موضوع که با ظهور تکنولوژی های جدید نظیر اینترنت، موبایل و فضای وب، کارکرد و سازوکار رسانه های سنتی تحت تاثیر قرار گرفته است از شکل گیری رسانه هایی که تمام خلاء های رسانه های سنتی را بی کم و کاست پر می کنند خبرداد و افزود: نشر الکترونیک در دنیای واقعی امروز شکل تازه ای یافته که نشانه ی بارز آن حضور تعاملی مخاطبان در این رسانه ها است.

وی افزود: درحال حاضر حدود ۵/۳ میلیارد نفر دردنیا قابلیت دسترسی به فضای وب را دارند که قابل حمل است و محدودیت های گذشته را ندارد.
دکتر سلطانی فرگفت: رفتن به سمت فضای وب و هوشمند نیاز جدید دنیای امروز است که داِیم درحال تغییربوده و ایستا نیست و لحظه به لحظه با مخاطب مراوده دارد به همین دلیل رسانه زنده نام دارد و بیانگراین است که دوران نشر چاپ و سنتی به سرآمده است.

مدیر گروه ارتباطات علوم تحقیقات دانشگاه آزاد ضمن ارائه گزارشی از روند تغییرات درفضای هوشمند وب و سیطره ی آن بر همه ی ارکان زندگی افراد چامعه، رسالت مهم روابط عمومی ها را مدیریت نرم افزاری عنوان کرده و گفت: دولت ها و روابط عمومی ها در این شرایط باید هر چه سریعتر به سمت دیحیتالی کردن مدیریت کشور در همه ابعاد حرکت کنند.

در ادامه استاد دمیرچی پیشکسوت حوزه ی چاپ و نشر نیز در این مراسم ظهور تکنولوژیهای نوین چاپ و نشر را در عصر حاضر بسیار شگرف و با سرعتی باورنکردنی عنوان کرد و به مقایسه ای از وضعیت نشر در دهه ی ۳۰ با شرایط امروز و خاطرات زندگی حرفه ای خود پرداخت.
همچنین معرفی و تجلیل از آثار برتر فعالیت های انتشارتی روابط عمومی ها با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنوراه دوازدهم پایان بخش این مراسم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا