خبر

بررسی کمپین “بامزه شو” مزمز

شبکه های اجتماعی این روزها در صنعت تبلیغات نقش موثری ایفا می کنند که مهمترین ویژگی آن امکان ایجاد تعامل میان مخاطب و صاحبان برند است.

ارتباطات مستقیم و بی واسطه برندها با مخاطبان درشکل های مختلف تبلیغ امکان پذیر است که درشبکه اجتماعی این رابطه مصداق بیشتری پیدا کرده و به دلیل حضور قشر جوان شاداب و پرنشاط جستجوگر امروز، بسیاری ازبرندها که مخاطبانشان این گروه هستند کمپین های جذاب و تعامل گرایی دراین فضا ایجاد کرده اند.

 

مزمز یکی از نمونه هایی است که با راه اندازی کمپینی درشبکه های اجتماعی از مخاطبان خود خواسته تا به تولید محتوا برای پیج اینستاگرام این مجموعه با محوریت مزمز در لحظه لحظه زندگی افراد پرداخته شود و البته این کار نتایج جالبی داشته که درگفتگو با مشاور دیجیتال مارکتینگ این شرکت به جزییات آن پرداخته ایم:

میثم کیهانی با تاکید بر تاثیر خلاقیت و نشاط در موفقیت طرح های تبلیغاتی، کمپین”دیجیتال مارکتینگ بامزه شو” شرکت مزمز را نوعی نزدیک ترشدن به مخاطب و احساس صمیمیت بیشتر با او معرفی می کند که در شبکه های اجتماعی چالشی متفاوت با آنچه برخی شرکت ها برای جلب کامنت بیشتر اجرا می کنند، داشته باشد.

در این طرح از مخاطبان وفادار مزمز یا به قول وی همان “مزمزبازها” خواسته شده با محصولات مزمز محتوایی در لحظه های مختلف زندگی واقعیشان ساخته و برای ما ارسال کنند که در این طرح حدود ۴۵۰ محتوای ساخته شده توسط افراد در نقاط مختلف از نوجوان روستایی در چابهار تا فروشنده سوپرمارکت به دستمان رسید که همگی خلاق، جالب و قابل احترام بودند چرا که ارتباط و تعامل میان این مجموعه و مشتریان برقرارشده بود و این برای یک برند اهمیت زیادی دارد.

 

وی افزود: شرایط تولید محتوا برپایه ی سه اصل استوار بود که نخست اینکه حتماً از بسته بندی مزمز استفاده شده باشد و مسائل غیراخلاقی و توهین به قومیت و جنسنیت نداشته باشد و در قالب های نقاشی و گرافیک و موشن گرافیک و ویدئو ارسال شوند. البته جایزه ای که در نظرگرفته شده نیز تا حدودی خاص و جوان پسند است و آن یک دستگاه موتور قرمز رنگ وسپا از نوع برقی به دلیل ایده هایی که در حفظ محیط زیست در کمپین های مزمز اهمیت دارد و همچنین سطح دیگر جوایز برای برندگان شامل استیکرهایی خاص بوده است.

وی با اشاره به هدف این کمپین که همراهی مخاطبان با برند و ایجاد نشاط و سرزندگی بیشتر در شرایط فعلی اجتماعی و اقتصادی جامعه گفت: با توجه به اینکه هزینه ای که مشتری برای خرید محصولات مزمز می پردازد در مقایسه با قیمت سایر آجیل و تنقلات بسیارکم تراست لذا این حس و فضای شادی با نشاط را مزمز در پذیرایی ساده و ارزان خود امکان پذیر ساخته و البته محصولات جدیدی نیز با نگاه ارزان و مفید بودن وارد بازار می شود.

 

او در ادامه درمورد بازخوردهایی که از طرح تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی مزمز ایجاد شده بود گفت: از دید ما هر مخاطبی که با محصولات مزمز محتوایی تولید کرده بود و در مسابقه “با مزه شو” شرکت کرده شامل کسب جوایز می شود اما در این مسیر به مواردی برخورد کردیم که افراد باحداقل امکانات محتوایی درحد یک شرکت تبلیغاتی تولید کرده بود که از این دسته مخاطبان برای همکاری در طرح های آینده و تولید محتوا برای مجموعه استفاده می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط و موقعیت و مخاطب درتعیین رسانه برای تبلیغات تاثیر بسیار فزاینده ای دارد تاکید کرد با توجه به اینکه اساسا مخاطبان ما قشر نوجوان و جوان امروز و دیروز هستند لذا حتی در رسانه تلویزیون نیز زمان و موقعیت پخش آگهی تلویزیونی بستگی به حضور این گروه برای تماشای برنامه هایی خاص ورزشی و سرگرمی نظیر مسابقات جام جهانی و تیم های بزرگ دارد و درحال حاضر شبکه های اجتمای طیف های گسترده ای از مخاطبان مدنظر مجموعه را تحت پوشش می دهند که اگر درست مورد استفاده قرار بگیرد میتواند باعث تقویت برند شود.

 

مشاور دیجیتال مارکتینگ مزمز، ایجاد امید و نشاط درجوانان را مهمترین برنامه ی کمپین های سال آینده این برند عنوان کرد و تصریح کرد درشرایط فعلی ایجاد امید بیشتر و در لحظه زندگی کردن و لذت بردن از لحظه ها رویکرد اصلی برنامه های تبلیغاتی مزمز خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا