خبر

برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (۵)

برندینگ، فعالیتی است که تعیین می‌کند یک شرکت، سازمان یا شخص در دید مخاطبان چگونه به نظر بیاید.
باور مصرف‌کنندگان به خودی خود، آن‌ها را وادار به خرید iPhone نمی‌کند. البته این باور به یک دلیل ارزشمند است: باورها رفتارها را دیکته می‌کنند. حتی باید گفت باورهایی که ما به وجودشان آگاهی نداریم، قابلیت تاثیرگذاری روی عملکردمان را دارند.
در یک کلام باید گفت، باور و دریافتی که یک مخاطب از برند دارد میزان تعامل او را با برند مورد نظر تعیین می‌کند. قدرت برندینگ نقش زیادی در شکل‌گیری این باورها دارد:

باورها انعطاف‌پذیرند. بدانیم یا ندانیم ما دائما به دنبال کشف معنی برای دنیای اطراف‌مان می‌گردیم و بدون این معنی، گم می‌شویم. به عبارت دیگر دل‌مان می‌خواهد واقعیت‌هایمان معنی داشته باشد.
تا آن‌جا که به مغزمان مربوط می‌شود، تفاوت عملی‌ای بین درک/ باور و واقعیت وجود ندارد. آن‌چه باور داریم، نتیجه‌ی چیزی است که به نظرمان واقعی است و قدرت واقعی برندینگ همین جا نهفته است. اگر برندینگ می‌تواند باورهایمان را شکل دهد و باورهای ما، از واقعیت‌مان ساخته شده‌اند پس «برندینگ می‌تواند واقعیت را شکل دهد»

چرا باید روی برندینگ سرمایه‌گذاری کنیم؟
خیلی از شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری روی برندینگ سربازمی‌زنند زیرا نمی‌توان خط ارتباطی مستقیمی بین برندینگ موفق و بازگشت سرمایه ترسیم کرد. اما از طرف دیگر هم نمی‌توان قیمتی روی رشد و توسعه‌ی یک برند اصیل گذاشت.
زمانی که به ارزش برندینگ یکپارچه روی رفتار مشتری پی می‌برید، متوجه می‌شوید که چیزی بیش از یک تاکتیک است. در واقع استراتژی بلندمدتی است که در طول زمان موفقیتش قابل اندازه‌گیری خواهد بود. بیایید پنج مورد بازگشت باارزش را که از سرمایه‌گذاری بر برندینگ به دست می‌آید، با هم ببینیم:

جذب مشتریان دل‌خواه
در مرکز هر اقدام برندینگی، تحقیق در مورد مشتری وجود دارد. مصاحبه‌های عمیق، فوکس‌گروپ‌ها و تحقیقات آن‌لاین به شما امکان می‌دهد بدانید کدام یک از انواع مشتری با اهداف و ارزش‌های سازمان شما هماهنگ‌اند. با این اطلاعات می‌توانید پرسوناهای دقیقی را تعیین و آن‌گاه پیام‌های بازاریابی‌تان را برای آن گروه مشخص، تهیه کنید. مشتریان ایده‌آل، بیش‌تر از دیگران احتمال خرید محصولات و خدمات شما را دارند. آن‌ها همچنین وفاداری بیش‌تری به شما دارند و در نهایت همین وفاداری است که شما به دنبالش هستید.

افزایش تاثیرگذاری بازاریابی
ساده‌ترین راه برای تاثیرگذاری بیش‌تر اقدامات بازاریابی‌، سرمایه‌گذاری روی برند است. زمانی که برند شما یک‌پارچه است و همه چیز در موردش محاسبه شده، مطمئن باشید اقدامات بازاریابی‌تان هم همین روال را طی خواهد کرد. برندینگ پیام اولیه‌ی شما را تعیین می‌کند و براساس آن شخصیت برند و جایگاه‌تان هم مشخص می‌شود. همان‌طور که گفتیم تحقیق در مورد مشتری، هویت جدیدی را برای شما تعریف می‌کند و به این ترتیب نقاط تماس جدیدتان مخاطبان را بهتر و بیش‌تر درگیر خواهد کرد و در زمان و وقت‌تان صرفه‌جویی می‌کنید.

فروش بهتر و آسان‌تر
از هر فروشنده‌ای که بپرسید، خواهد گفت که برندهایی با استراتژی و جایگاه مشخص بهتر می‌فروشند. این مسئله به این خاطر است که گزاره‌ی ارزش این برندها به روایت‌شان وارد شده است. برندینگ در واقع با قادر کردن نیروهای فروش‌تان به بستن قراردادهای بهتر و اطمینان‌بخش‌تر، ویژگی‌ منحصربه‌فردی به آن‌ها داده است.

پیشنهاد قیمت‌های بالاتر
و درست می‌گویند که مشتریان کالا نمی‌خرند بلکه برند می‌خرند. باز هم درست که مشتریان می‌خواهند قیمت‌های بیش‌تری برای برای برندهایی که به نظرشان اهمیت بیش‌تری دارند بپردازند. برندینگ تاثیرگذار به شما امکان می‌دهد برندتان را با گزاره‌ي ارزشی که هیچ کس دیگری نمی‌تواند عرضه کند، به عنوان رهبر بازار معرفی کنید. با برندینگ می‌توانید ارزش خودتان را بالا ببرید و قیمت‌های به مراتب بالاتری برای کالاها و خدمات‌تان درخواست کنید.
ارزش کسب و کار
هیچ‌گاه قدرت سرقفلی برند را دست‌کم نگیرید. سرفقلی برند علاوه بر توجیه افزایش قیمت‌های شما، می‌تواند تاثیر مثبتی روی قیمت سهم شما داشته باشد. برندهای قوی‌تر عملکرد مالی بهتری هم دارند.

برندینگ، فعالیتی است که تعیین می‌کند یک شرکت، سازمان یا شخص در دید مخاطبان چگونه به نظر بیاید.

ساده‌ترین راه برای تاثیرگذاری بیش‌تر اقدامات بازاریابی‌، سرمایه‌گذاری روی برند است. زمانی که برند شما یک‌پارچه است و همه چیز در موردش محاسبه شده، مطمئن باشید اقدامات بازاریابی‌تان هم همین روال را طی خواهد کرد.

www.ignytebrands.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا