خبر

بهترین آگهی­ های تبلیغاتی روز پدر (۱)

به مناسبت فرا رسیدن روز پدر به بهترین آگهی­ های تبلیغاتی روز پدر در جهان نگاهی می­اندازیم.

چندان جای تعجب نیست که روز پدر به اندازه روز مادر بر روی دنیای تبلیغات تاثیر نمی­گذارد اما همچنان فرصتی طلایی برای تبلیغ کنندگان به شمار خواهد رفت. با وجود آن که فعالیت زیادی در این حوزه انجام نشده است ولی بینندگان تبلیغات ضعیف را نشانه­ای از یک محصول بی کیفیت می­دانند. شکست در زمینه بروز خلاقیت باعث خواهد شد تا خریدار تحت تاثیر آگهی تبلیغاتی شما قرار نگیرد. شما باید بتوانید خود را از دیگران متمایز کنید.

تبلیغات در روز پدر

بازار تبلیغات رقابتی است. برای مثال روز پدر در ایالات متحده آمریکا، مشتریان بودجه ای ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری را به خرید هدایا، کارت هدیه، رزرو شام، بازی­های توپی و غیره اختصاص می­دهند. این در حالی است که بازاریابان در این کشور احتمالا حدود ۲ میلیارد دلار برای تبلیغات و در نتیجه بهره برداری از منافع آن، هزینه می­کنند.

تبلیغات در سرتاسر جهان برای هریک از تبلیغ کنندگان معنا و مفهومی متفاوت از همتایان خود دارد. شرکت تحقیقاتی «اد رول» (AdRoll) طی دو هفته منتهی به روز پدر، وضعیت ۳۵ هزار مشتری خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا ببیند چه صنایعی از فرا رسیدن روز پدر سود می­برند. نتایج شگفت انگیز بود. کشور­های واقع در شمال اقیانوس اطلس و اروپای مرکزی (ان ای سی ای) شاهد ۱۰۹.۵% رشد در میزان استقبال مصرف کنندگان از اجناس موجود در خرده فروشی­ها بودند. همان طور که انتظار می­رفت، برند­های فعال در منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز افزایشی ۸۸.۹ درصدی در زمینه فروش کالا­های ورزشی را تجربه کردند.

در ادامه به بررسی چند مورد از جالب ترین آگهی­ های تبلیغاتی روز پدر در سال­های اخیر می­پردازیم:

فروشگاه لباس کارهارت: یک کمپین عالی با دیدگاه سنتی

تبلیغات روز پدر اغلب اوقات لحن داستانی خاصی دارند که فضای حاکم بر آن­ها گرم و احساسی است. کمپین «کارهارت» روز پدر نمونه کاملی از یک کمپین سنتی عالی و تمام عیار به حساب می­آید. در این کمپین هنرپیشه معروف، جیسون موموآ، با بقیه پدر­ها در مورد پدر بودن حرف می­زند. کاری که آگهی تبلیغاتی کارهارت موفق به انجام آن شد (برخی برند­ها متاسفانه در این زمینه شکست می­خورند)، پیوند دادن این برند با مزایای مثبت برخورداری از احساس پدری است. آن­ها الهام بخش و واقعی هستند. در این آگهی تبلیغاتی مثل همیشه هیچ نوع تصویر جعلی از یک آتش نشان، خلبان شاد، یا عده زیادی از بچه­ ها نمی­بینیم.

در همه آگهی­ های تبلیغاتی این شرکت، پدران الهام بخش لباس­ های هارکارت را بر تن کرده اند تا با قدرت فراوان این پیام را به بیننده انتقال دهند که یک پدر عالی و تمام عیار همیشه لباس­های هارکارت را می­پوشد. به گفته «تونی آمبروزا»، معاون ارشد مدیر عامل در شرکت هارکارت، این ارتباط بسیار خوب و مفید است. از آنجا که بسیاری از مصرف کنندگان محصولات هارکارت را پدران تشکیل می­دهند، مهم است که مدیران و کارمندان شرکت، برای سخت­کوشی و سنت­هایشان ارزش قائل شوند. این کمپین ساده و در عین حال موثر، ارزش­ های مثبت پدر بودن را با لباس­ های برند بدون اشاره به کلیشه­ های نادرست و پیش پا افتاده پیوند می ­دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا