ام بی ای نیوز: پشت نامهای تجاری بزرگ بازار امروز سالها تجربه و فراز و فرودهای بسیاری وجود دارد: از داستان موفقیتهای فراوان گرفته تا شکستهای مقطعی یا حتی جبرانناپذیر. برندهای ایرانی که سالها ماندهاند و هنوز هم در بازار حضور موفقی دارند کم نیستند. البته فقط گاهی سر و صدایی از قدمتشان میشنویم. نمونهاش برند روغن بهار که در کمپین اخیرش در بهار ۱۳۹۶ از ۶۰ سال همراهی با مصرفکننده صحبت کرد.
کمپین بیش از ۶۰ بهار در کنار هم با اشاره به نام برند، سالهای همراهی با مصرفکننده و فصلی که در آن قرار داشتیم حداقل عنوان و شعار مناسبی داشت. تصویر اصلی که همهجا در رسانههای مختلف دیدیم، طرح جدید و متفاوتی در مقایسه با دیگر تبلیغات روغن خوراکی بود: میزی پر از ظرف غذاهای سرخ کردنی و جذاب، دستانی که کنار هم آمده و حتی دستی که از غذایش عکس میگیرد.
یک تصویر امروزی و واقعی.آگهی تلویزیونی بهار نیز در همزمانی با ماه رمضان همین پیام را منتقل میکرد، مخاطب در چند فریم با مروری تاریخی از شصت سال گذشتهی آشپزخانههای ایرانی به امروز میرسد.بیش از ۶۰ سال همراهی مصرفکنندگان با برند چیزی است که حداقل چهار نسل شناخت از بازار و محصول را به دنبال دارد که بهار با به روز رسانی سبد محصولاتش و حرکت به سمت نیاز مشتریان در حالی که به تازگی روغن شفاف سرخ کردنی بهار الماس را وارد بازار کرده، نشان میدهد از عهدهاش برمیآید.
باید دید برندهای ایرانی چگونه میتوانند به سمت خواستههای بازار حرکت کنند و از پس چالشهای بزرگ و کوچک صنایع مختلف برآیند تا حتی بیش از صدها سال همراه مصرفکنندگانشان باشند.