خبر

بیلبورد تبلیغاتی نایک برای رونالدو(۲)

ساخت امپراطوری
از زمان امضای قرارداد با منچستر یونایتد در ۱۸ سالگی، او طوفانی در دنیای فوتبال برپا کرده است. او به طور رسمی ۶۵۴ گل حرفه ای زده است و ساق هایش به ارزش ۱۴۴ میلیون دلار بیمه شده اند.
رونالدو شاید پردرآمد ترین فوتبالیست جهان نباشد، اما آن چه او را از دیگر بازیکنان متمایز می کند، نحوه استفاده از قدرت برند خود در رسانه های اجتماعی است. رونالدو به عنوان یک کاربر خلاق شبکه های اجتماعی بیشترین تعداد فالوور در رسانه های اجتماعی را دارد. او با ده ها میلیون فالوور در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر رتبه بالا تری از لیونل مسی و نیمار را کسب کرده است. با توجه به اطلاعات دریافتی از پلتفرم تحقیفات بازار “Hookit”، رونالدو ۳۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار فالوور در این پلتفرم ها دارد. در اینستاگرام، او با ۱۲۸ میلیون فالوور سومین فرد محبوب بر روی کره زمین محسوب می شود.

تقریبا به همین دلیل اسپانسر هایش به خاطر یک پست از او با برند خود در صفحات رسانه های اجتماعی مبلغ زیادی را می پردازند. Hookit تخمین می زد که هر پست رونالدو ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تعامل و بازدید در رسانه های اجتماعی را در پی دارد. این تعاملات به ازای هر پست اسپانسری برای برند هایی نظیر نایک، ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار ارزش آفرینی می کنند. در ادامه به گفته مقامات شرکت تحقیقات رسانه های اجتماعی، Izea، رونالدو از هر پست اسپانسری اش در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۴۰۰ هزار دلار درآمد کسب کرده است.

برند های جهانی نیز قصد دارند تا او را به چهره شرکت های خود تبدیل کنند. او با شرکت های متنوع از شرکت های ساعت سازی گرفته تا ارائه دهندگان تلویزیون های کابلی قرارداد بسته است. او حتی به حمایت از یک شرکت فولاد مصری نیز می پردازد.
در ادامه رونالدو چیزی دارد که هیچ فوتبالیست رقیبی تاکنون به آن موهبت دست نیافته است: یک قرارداد مادام العمر با نایک که ارزش آن ۱ میلیارد دلار تخمین زده می شود. این معامله در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت و چند دهه پس از بازنشستگی از دنیای فوتبال پتانسیل تمدید را دارد. اسطوره ان بی ای، مایکل جردن نیز قرارداد مشابهی را با نایک بسته است که از زمان بازنشستگی در سال ۲۰۰۳ تاکنون بر مبنای آن هر سال به او مبلغ مشخصی را می پردازد. البته اخیرا به خاطر طرح یک پرونده تخلف مالیاتی، حکم زندان تعلیقی و پرداخت جریمه ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری برای او صادر شد.

رونالدو علاقه دارد پول خود را خرج چه چیز هایی کند؟
رونالدو مبلغ زیادی را بر روی کسب و کار متعلق به خود سرمایه گذاری می کند.او خط تولید لباس زیر، کفش، پتو، عطر، نرم افزار های گوشی تلفن همراه، آژانس تبلیغاتی خلاق، رستوران ها و حتی هتل های لوکس مخصوص به خود را دارد. در سال ۲۰۱۵ نیز رونالد ۴۰ میلیون دلار بر روی گروه هتل های “Pestana” سرمایه گذاری کرد.
سبک زندگی رونالد مرز های زندگی معمولی را در می نوردد. او صاحب یک ویلای ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری در مادرید و یک آپارتمان ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در برج ترامپ در نیویورک است. این ستاره دنیای فوتبال یک سری خودرو های گرانقیمت، شامل یک خودروی لامبورگینی و یک خودروی فراری است. او در حال حاضر پشت یک خودروی مدل بوگاتی چیرون سفارشی با لوگوی CR7 خود بر روی آن، به ارزش تقریبا ۳ میلیون دلار می نشیند. او حتی یک جت شخصی نیز دارد که با قیمت تخمینی ۱۷ میلیون دلار، بر روی یک طرف آن، لوگوی CR7 حک شده است.
با توجه به این نکته که میراث این ستاره دنیای فوتبال از زمین بازی فراتر می رود، ظاهرا امپراطوری پول سازی رونالدو، حتی پس از بازنشستگی او نیز ادامه خواهد یافت.

www.highsnobiety.comwww.cnbc.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا