خبر

تاثیر ابزارهای جدید یوتیوب برتبلیغات

یوتیوب اخیرا دست به آزمایش یک سری ابزار­های جدید برای شناسایی خودکار محصولات تبلیغ شده در ویدئو­های خود زده است. قابلیت جدید این پلتفرم ویدئویی متعلق به گوگل، در حال حاضر فقط در ایالات متحده آمریکا فعال است اما از تاثیر آن بر روی صنعت تبلیغات نمی­توان غافل شد.

به این ترتیب هر روز شاهد فهرستی از محصولات شناسایی شده وقابل دسترسی در فیلم­های تبلیغاتی خواهیم بود. هدف از انجام این کار کمک به مردم است تا بتوانند بیش از پیش درباره محصولات تبلیغ شده در یوتیوب اطلاعات به دست آورند.

برای دسترسی به این ابزار کافی است به بخش «ویدئو­های پبشنهادی» مراجعه کنید. شنیدن این خبر باید برای اینفلوئنسر­ها خوشایند باشد زیرا امکان خرید مستقیم کالا و خدمات از طریق ویدئو­های تبلیغاتی به وجود می­آید. البته هنوز مشخص نیست وظیفه نظارت بر امور را سازندگان آگهی­های تبلیغاتی بر عهده می گیرند یا خود یوتیوب عهده دار انجام این کار می­شود.

یوتیوب خانه آموزش­ها و اظهار نظر­ها است، جایی که مصرف کنندگان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر راجع به یک محصول خاص هستند. اگر حاصل انجام این آزمایش و کار بر روی فناوری جدید موفقیت آمیز باشد، ویژگی جدید یوتیوب می­تواند آینده بازاریابی دیجیتال را تغییر دهد. در نتیجه اعتبار این پلتفرم ویدئویی نیز از لحاظ تجارت الکترونیک بالا خواهد رفت.

امروزه رسانه­های اجتماعی به طور خاص در پی افزایش ارائه پیشنهاد در حوزه تجارت الکترونیک هستند. اینستاگرام نیز اخیرا تلاش کرده است تا امکاناتی را برای تولید و ارسال پست­های قابل خرید در اختیار برند­ها قرار دهد. در همین راستا وجود یک فروشگاه اختصاصی در این شبکه اجتماعی به کاربران اجازه می­دهد تا به راحتی به محتوای قابل خرید دسترسی پیدا کنند. تیک تاک نیز به تازگی همکاری خود با پلتفرم تجارت الکترونیکی «شاپیفای» (Shopify) را گسترش داده است.

مرز­های میان بازاریابی سنتی و رسانه­های اجتماعی سال­ها است که تقریبا از بین رفته و این روند با افزایش محبوبیت خرید آنلاین از زمان شروع همه گیری کرونا سرعت گرفته است. انتظار می­رود که برند­ها با یک ذهنیت بازاریابی جدید از همه گیری شکل بگیرند و ظهور کنند. با توجه به هزینه بالای تبلیغات از نوع سنتی، اینفلوئنسر­ها و رسانه­های اجتماعی می توانند برای تبلیغات در اولویت قرار بگیرند زیرا روز به روز شاهد توسعه فرصت­های کسب درآمد از طریق آن­ها هستیم.

www.videoweek.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا