ام بی ای نیوز: گاف لیوان قهوه در Game of Thrones به استارباکس فرصت تبلیغاتی رایگان زیادی داد.در صحنه جشن، تماشاگران متوجه حضور یک لیوان یک بار مصرف قهوه جلوی «امیلیا کلارک» در نقش «دنریس تارگارین» شدند. اگرچه لوگوی روی لیوان کاملا تار شده بود اما بسیاری از طرفداران سریال فورا با خود فکر کردند که این یک لیوان نوشیدنی استارباکس بوده است. این فرضیه دنیای خبر را تسخیر و خبر آن را دهان به دهان منتقل کرد.در مرحله بعدی مشخص شد که لیوان در حقیقت متعلق به استارباکس نبوده و از صنایع دستی بوده است. این خبر توسط شبکه تلویزیونی HBO در قالب یک کنفرانس خبری تایید شد.در این لحظه استارباکس در قلب هزاران خبر قرار گرفت. استیسی جونز، مدیر عامل شرکت بازاریابی «Hollywood Branded» تخمین زد که ارزش تبلیغات رایگان برای استارباکس بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.او در مصاحبه با وبسایت خبری CNBC گقت که این فرصت فقط یک بار در طول زندگی برای استارباکس پیش می آید اما در اصل این فقط ظاهر قضیه است چرا که با بررسی های مختلف برآورد شد که در نتیجه این اتفاق، اسم استارباکس دهان به دهان میان افراد و در رسانه های اجتماعی چرخیده است.به هر حال، دن هیل، موسس شرکت ارتباطات «Hill Impact»، تردید دارد که با اطمینان از یک رقم تبلیغاتی در پی بروز این لغزش در Game of Thrones سخن بگوید.او در ادامه توضیح داد که تعیین یک رقم قطعی در مورد ارزش تبلیغات رایگان برای استارباکس در رابطه با این موقعیت خاص غیر ممکن است اما موضوع آن با «product placement» فرق دارد زیرا این مورد اتفاقی رخ داده است و همین موضوع آن را ارزشمند تر از قبل می کند. افرادی هستند که رقمی را برای انجام این کار ها، برای مثال بیش از ۱ میلیون دلار را در عرصه روابط عمومی تعیین می کنند اما به عقیده وی این کار به طور کلی بی معنی است و تعیین رقم برای آن بیش از حد معمول سخت است. به علاوه این مورد به عنوان یک الگوی رفتاری در ذهن های همگان ثبت خواهد شد و در نتیجه آن را باید هدیه ای عالی و غیر منتظره دانست.لیوان قهوه از آن زمان تاکنون با تدوین از سریال حذف شده است.مترجم: مرضیه فروتنwww.complex.com
خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد