مسابقه ی برگشت دو تیم پرسپولیس ایران و کاشیما ژاپن در ورزشگاه آزادی تهران برای کسب مقام قهرمانی فینال آسیا با حضور چهره ها و برندهای بزرگ بین المللی برگزار شد.
حضور برندها طی سال های اخیر در کنار تیم های ملی نقش مهمی در تامین مخارج هزینه های باشگاه ها داشته و ضمن سودآوری برای شرکت هایی که اقدام به تبلیغ دراین حوزه می کنند، نقش مهمی در ایجاد ارتباط بیشتر میان دنیای تجارت و ورزش به خصوص ورزش پر طرفدار فوتبال داشته است.
حجت اله بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در گفتگوی اختصاصی با ام بی ای نیوز در مورد نحوه ی مشارکت برندها و تبلیغات دور زمین در این مسابقه گفت: تمامی اختیارات از صفر تا صد و نحوه ی همکاری برندها و شرکت های تجاری برای تبلیغات توسط AFC مدیریت و برنامه ریزی می شود و با توجه به اینکه اصولا هزینه های مشارکت در چنین رویدادهایی بالاست، لذا شرکت های تجاری بزرگ دنیا که توان مالی چنین اقدامی را داشته باشند، مشارکت می کنند.
وی با اشاره به اینکه در هرمرحله که تیم ها صعود می کنند، مبالغی به عنوان پاداش از سوی AFC به باشگاه و بازیکنان آن اهداء می شود، افزود: مراحل عقد قرارداد توسط این سازمان انجام می شود و در صورت قهرمانی مبلغ پاداش توسط این سازمان اعطا می شود. ضمن اینکه تاکنون نیز در هر مرحله که تیم ها صعود داشتند، مبالغی به عنوان پاداش تخصیص داد شده است.
وی همچنین در مورد بازسازی ورزشگاه بزرگ صدهزار نفری آزادی گفت: به دلیل اشکالاتی که از سوی این سازمان به ساختار ورزشگاه وارد شد، وزارت ورزش، کار بازسازی آن را عهده دار شده و شرکت پیمانکاری توسعه و تجهیز با مبلغی حدود ۱۵ میلیارد تومان این کار را پوشش داد تا آزادی به استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات دست یابد.
محمد حسن انصاری فرد مدیرمسول روزنامه پیروزی نیز در این رابطه به ام بی ای نیوز گفت: حضور شرکت های تجاری طی سال های اخیر توانسته مشکلات باشگاه ها را تا حدود زیادی برطرف کند و این پیوند میان تجارت و ورزش و مردم می تواند به توسعه و رشد هرچه بیشتر تیم ها کمک کند.
وی سازماندهی و استفاده مناسب از ظرفیت هایی که در این زمینه وجود دارد به خصوص در حمایت هایی که اپراتورها از ورزش کشور به خصوص تیم های فوتبال داشتند، به عنوان نقطه ی قوت یاد کرده و تصریج کرد در تمام دنیا این حمایت ها سازماندهی می شوند و بهترین استفاده از چنین اسپانسرهایی برای تقویت و توسعه باشگاه ها و تیم ها انجام می شود که بهتر است با تدابیر بیشتر نسبت به این موضوع در کشور اقدام شود تا باشگاه ها بتوانند پرقدرت تر در رقابت های جهانی حضور داشته باشند.
او با اشاره به اهمیت این بازی درسطح جهانی و آسیا گفت: حضور شخصیت های مهم سازمانهای بین المللی برای تماشای بازی امروز نشانه ی بزرگی رویدادی است که همه می دانیم تیم پرسپولیس تا همینجا عهده دار بوده و اگر مقایسه ای میان تیم هایی که در این مسابقات حضور دارند انجام شود، مشخص است آنها با صدها میلیون دلار هزینه حضور داشتند؛ مثل تیم قطر که البته نتایج خوبی هم نداشت و اگر از این طریق تیم ها مورد حمایت بیشتری قرار گیرند قطعاً نتایج بهتری در آسیا کسب می کنند.