خبر

ترجیح منافع برند بر حفظ حریم کاربران

ام بی ای نیوز: مشکلات فیسبوک هر روز بدتر از روز قبل می‌شود. درست پیش از این که پلتفرم‌های زیر مجموعه اش بزرگ ترین قطعی‌ها را تجربه کنند، یک منبع خبری ناشناس افشا کرد که شرکت واقعا از تاثیرات منفی آن بر روی نوجوانان آگاه است.این منبع خبری موثق که بعد‌ها معلوم شد «فرانسیس هاگن» است، در سال ۲۰۱۹ پس از آشنایی با دوستانی که طعمه تئوری‌های توطئه غیر قابل اثبات اخبار جعلی شده بودند، به شرکت ملحق شد. او می‌خواست مشکل را از درون حل کند اما در نهایت در آوریل امسال با این طرز تفکر که مشکلات ذاتا غیر فابل حل هستند، آن جا را ترک کرد.به گفته هاگن، فیسبوک به قدری بر روی افزایش ترافیک پلتفرم‌های خود متمرکز شده که همواره منافع سازمانی را بر امنیت کاربران ترجیح می‌دهد. در ادامه این خبر که مستقیما از سوی یک خودی منتشر شده، بر نگرانی قانونگذاران و عموم مردم دامن زده است.اگرچه از قبل برای بازرسان واضح بود اما به اعتقاد هاگن، باتلاق اطلاعات نادرست و نفرت انگیز روز به روز عمیق تر می‌شود. در حالی که هدف از انجام این کار افزایش تعامل بود اما مشخص شد که مردم به موضوعات تفرقه انگیز یا تئوری توطئه شدید ترین واکنش ممکن را نشان می‌دهند.انتشار این نوع اطلاعات نادرست، سمی و محتوای خشونت آمیز امری رایج و معمولی است اما به نظر نمی‌رسد که این غول فناوری هیچ اقدام خاصی بر علیه آن انجام داده باشد.در ادامه مدیران فیسبوک این قضیه را انکار کرده و مدعی هستند که هدف این پلتفرم اجتماعی ارائه یک تجربه ایمن برای میلیارد‌ها نفری است که از فیسبوک استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا