جانشین جدید توییتر باید سخت تلاش کند تا دل برندها را به دست آورده و به آنها اطمینان دهد که این رسانه اجتماعی فضای امنی برای فعالیت و تبلیغات است.متا، به گفته خود، جایگزین توییتر را راه اندازی و آن را «تردز» نامگذاری کرده است. به گفته مارک زاکربرگ، این اپلیکیشن جانشینی دوستانه برای توییتر با محدودیتهای جدید به شمار میرود. توییتر از زمان خرید سهام خود توسط میلیاردر بحث برانگیز دنیای فناوری، ایلان ماسک، در سال گذشته، با چالشهای متعددی مواجه شده است.اقدامات ایلان ماسک برای کسب درآمد از طریق قابلیتهای توییتر که قبلا استفاده از آنها رایگان بود، خروج تعداد زیادی از کارکنان و همچنین کاهش حجم پستهای تحریک امیز در این پلتفرم، چندان مورد استقبال کاربران و شرکتها قرار نگرفته است.تردز کمتر از یک روز پس از راه اندازی، موفق به جذب بیش از ۳۰ میلیون نفر کاربر به سوی خود شد. به اعتقاد زاکربرگ، این اپلیکیشن متن محور به کاربران اجازه میدهد تا پستهایی با حداکثر ۵۰۰ کاراکتر ایجاد کند که میتواند شامل یک سری لینک و ضمیمههای تصویری یا ویدئویی باشد.به کمک تردز، متا یک فرصت واقعی برای رقابت با توییتر به دست آورده، به خصوص اگر بتواند کسب و کارهای مختلف را به سوی خود جذب کند. حالا دیگر وقت آن رسیده تا ببینیم شرکتها واقعا از یک پلتفرم جدید چه میخواهند؟۱.تبلیغات را آسان کنیدکلید موفقیت تردز، توانایی بالای آن در زمینه استفاده از ارتباطاتی است که برندها در حال حاضر در دیگر پلتفرمهای موجود با یکدیگر برقرار میکنند. به این ترتیب، کاربران میتوانند از طریق حسابهای خود در اینستاگرام، فالوئرهایشان را در فضایی دیگر دنبال کنند.در صورتی که تبلیغ کنندگان کالا و خدمات همین کار را انجام دهند، به توسعه کسب و کار خود کمک خواهند کرد. اگر تردز بتواند فضایی برای تبلیغات فراهم آورد که همه نیازهای تبلیغ کنندگان را برآورده سازد، شرکتها امکان تنظیم نوع محتوای خود برای کاربران جدید تردز بر اساس شکل فعالیت قبلی خود در فیسبوک یا اینستاگرام را خواهند داشت و همین امر میتواند یک مزیت واقعی برای متا به شمار رود.به دلیل تسهیل فرآیند خرید و تجزیه و تحلیل رسانهها در تردز در مقابل دیگر پلتفرمهای موجود، فعالیت تبلیغاتی در اپلیکیشن فوق برای تبلیغ کنندگان جذاب خواهد بود. چنین فرصتی به برندها آزادی بیشتری برای پرسه زدن و حرف زدن با مخاطبان خود در قالب شبکههای وابسته به متا میدهد.۲.از برندها محافظت کنیدایجاد امکان راستی آزمایی دقیق برای تضمین حفظ هویت برندها، کلید موفقت تردز خواهد بود. اطلاعات مربوط به هویت برندها به طور خودکار در تردز تایید میشوند. در ادامه یک سیستم راستی آزمایی پولی به کاربرانی که واجد شرایط تایید رایگان نیستند، ارائه داده خواهد شد، اگرچه در حال حاضر این نوع امکانات فقط در چند کشور جهان در دسترس میباشد.۳.اعتدال بیشتر و گسترده تر در جامعه را به وجود بیاوریددر حال حاضر زیر پستهای متعددی از شرکتها نظرات توهین آمیز دیده میشود اما با این وجود توییتر در زمینه محافظت از کسب و کارها کم کاری میکند.همگان امیدوارند که تردز لینکدین را الگوی خود قرار داده و از آن درس بگیرد. لینکدین همیشه برای واکنش کاربران خود ارزش قائل است. اخیرا برخی کاربران محتوای صفحه اصلی را بی ربط و غیر حرفه ای نامیده اند. در پاسخ به این قبیل اظهار نظرها، در حال حاضر این پلتفرم محتوای مخاطبین درجه یک و پستهای مدیریت ذهنی را در اولویت قرار میدهد.۴.افزایش امکان دسترسی و به اشتراک گذاریرشد سریع تعداد کاربران تردز برای کسب و کارها دلگرم کننده است. عضویت بیش از ۳۰ میلیون نفر کاربر در این پلتفرم در کمتر از یک روز، شروع خوبی است اما هنوز جای کار دارد. نکته کلیدی این است که کاربران باید در بلند مدت در پلتفرم مانده و به طور منظم از آن استفاده کنند.توانایی برقراری ارتباط فراتر از فالوئرهای موجود نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. هنوز تردز قابلیت ان را ندارد که با عملکردی مشابه با هشتگ توییتر به کاربران اجازه دهد تا پستهای مرتبط را در یک فید وحد گروه بندی کنند.اوبری بروکز، تحلیلگر داده در آژانس اینفلوئنسر مارکتینگ «Buttermilk»، معتقد است که توانایی فیلتر کردن و طبقه بندی محتوا باید در اولویت قرار گیرد. به گفته او، ابزارهای مفید و کمک تردز برای برندها، شامل موضوعات پر طرفدار، هشتگها و توصیههای محتوایی مرتبط میشود که به تبلیغ کنندگان جهت انتشار پیام خود و بیشتر دیده شدن آن کمک خواهد کرد.
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد