چند وقتی است که موج حمایت برندهای بزرگ از رویدادهای فرهنگی به راه افتاده و یکی از تازهترین اشکال این حمایت، حضور بانک گردشگری به عنوان حامی و سرمایهگذار در فیلم انیمیشنی «شنگول و منگول» است. نام و لوگوی بانک گردشگری که با شعار «حامی فرهنگ و هنر» شناخته میشود، این روزها در بیلبوردهای تبلیغاتی «شنگول و منگول» در کنار کاراکترهای انیمیشنی محبوب فیلم میدرخشد و کودکان و نوجوانان را به تماشای این اثر هنری در سینماهای کشور دعوت میکند.
انیمیشنهای ایرانی تا همین چند سال پیش، در تایمینگ و فضاسازی و رنگ و نور و اجرا مشکلات فراوانی داشت، ولی انیمیشن «شنگول و منگول» به باور منتقدان و کارشناسانی مثل بهرام عظیمی، از استانداردهای بالاتری نسبت به انیمیشنهای وطنی برخوردار است و به لطف حمایت بانک گردشگری و استفادهی مناسب از فناوری، فرآیند تولید یک انیمیشن حرفهای و تمامعیار را به درستی طی کرده است.
فیلم انیمیشنی شنگول و منگول، از ۳۰ آبان اکران شده و با حضور بازیگران سرشناسی مثل هوتن شکیبا، محمدرضا علیمردانی، آشا محرابی، بهنوش بختیاری، حامد آهنگی و … به عنوان صداپیشه، یکی از پرمخاطبترین فیلمهای گروه سنی کودک و نوجوان به شمار میرود.