مصاحبه

“درخانه بمانیم” روی برج آزادی

با هدف اعلام همبستگی بین المللی درمقابله با بحران کرونا، نماد پرچم کشورهای مبتلا به این ویروس با تکنولوژی ویدئومپینگ، روی برج آزادی نقش بست.

جعفری معاون فنی تبلیغات شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد، برای اعلام همبستگی باهمه شهرهای دنیا درقالب دیپلماسی شهری، سناریوی چهاردقیقه ای که توسط طراحان داخلی تدوین شده بود، با استفاده ازگرافیک موشن ها، پیام تشکر از کادر درمان درسراسر جهان و همچنین تصویر پرچم کشورهای درگیر با این بحران روی برج آزادی نقش بست که مورد استقبال بینظیر کشورهای مختلف قرارگرفته و بازخوردهای بسیارخوبی داشت که واکنش مجله گاردین یکی از آنها است.

همچنین پیام در “خانه بمانیم” که این روزها به شعار بین المللی تبدیل شده نیز به بیست زبان دنیا با استفاده از همین تکنولوژی روی برج آزادی نمایش داده شد که نشانه ی اعلام همبستگی تهران با سایر شهرهای دنیا و دیپلماسی شهری در این رابطه بوده است.

وی در ادامه گفت: برج آزادی یکی از نمادهای مطرح درسطح بین المللی است که نماد و المان برجسته ایران و تهران به شمار می رود، که هم به دلیل نام آزادی آن و دارا بودن معماری ویژه که برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و آمیختگی این دو درکنارهم، در دنیا مطرح بوده و از ظرفیت های فرهنگی آن درمناسبت های مختلف قبلا استفاده شده و در این رویداد نیز قابلت های این برج به نمایش گذاشته شد.

درابتدا که موضوع شیوع ویروس کرونا در ووهان چین مطرح شده بود، با بهره گیری از تکنولوژی های نورپردازی، پیامهایی در ابراز همبستگی با مردم این کشور به نمایش درآمد با عنوان “ووهان قوی باش” که با حضور سفیر چین اکران شد و مورد توجه مردم و دولت چین قرارگرفت و این موضوع باعث شد پس از اعلام رسمی دولت ایران مبنی برشیوع کرونا در ایران تعاملات بیشتر بین دو کشور برای مقابله با کرونا ویروس بیشتر شود.

معاون فنی تبلیغات سازمان زیباسازی درمورد نحوه ی اجرای طرح های نورپردازی دربنای برج آزادی تصریح کرد، با توجه به امکانات محدودی که به دلایل متعدد از جمله تحریم ها در اختیار داریم تمام تلاشمان را برای اجرای طرح های خلاقانه درحوزه زیبایی شناسی شب در شهر بزرگ تهران به کار خواهیم بست.

در همه ی دنیا زندگی شبانه و ایجاد تفریحات شبانه در شهرهای بزرگ و پرجمعیت از اهمیت بالایی برخوردار است که در تهران طی سالهای گذشته مورد غفلت قرارگرفته بود.

شهرداری تهران امسال برای نخستین بار با استفاده از تکنولوژی نورپردازی در ایام نوروز، حدود ۲۰۰ کیلومتر از خیابان های شهر تهران را نورآرایی و آذین بندی کرده است که شامل خیابان های ولیعصر، شریعتی و آزادی و انقلاب بود. اما به دلیل موضوع کرونا و خارج نشدن مردم از خانه ها دیده نشد و تصمیم داریم بعد از این بحران این اقدام تکرار شود.

وی در رابطه با استفاده از ظرفیت های برج میلاد و سایر المان های تهران برای نورپردازی گفت: این بنا به دلایل متعدد نظیر معماری خاص و آلودگی های نوری که در خود برج و همچنین در اطرافش وجود دارد محدودیت هایی را ایجاد کرده اما طراحی اجرای خاص و ویژه ی نورپردازی به مناسبت های مختلف در دست انجام است که از ظرفیت این بنا نیز بتوان بیشتر استفاده کرد. همچنین برخی ساختمان های خیابان انقلاب برای نورپردازی به مناسبت های مختلف مورد استفاده قرارگرفته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا