
در مراسم سالانه The Drum Awards 2025 که با حضور گسترده فعالان صنعت تبلیغات و بازاریابی برگزار شد، خلاقیت و نوآوری در سه حوزه آژانسهای تجاری، کمپینهای تجربی و روابطعمومی مورد تقدیر قرار گرفت.
معرفی آژانس سال
در مراسم جوایز کسبوکار آژانسهای درام ۲۰۲۵ که در جریان جشنواره سالانه The Drum برگزار شد، چهار آژانس در بخشهای مختلف عنوان «آژانس سال» را دریافت کردند.
آژانس Rapp در بخش آژانسهای با بیش از ۲۵۰ نفر، بهدلیل رویکرد تحولآفرین، رشد چشمگیر کسبوکار، بهرهگیری گسترده از هوش مصنوعی و تمرکز بر فرهنگ سازمانی موفق به کسب این عنوان شد.
همچنین آژانسهای Billion Dollar Boy، Hopeful Monsters و DCX Growth Accelerator در دستههای مربوط به خود عنوان آژانس سال را از آنِ خود کردند.

درخشش «تابوتِ دفننشده»
در مراسم جوایز تجربی The Drum 2025 که بهعنوان بخشی از جشنواره سالانه The Drum برگزار شد، کمپین Women For Change با اثر تأثیرگذار خود با عنوان «تابوتِ دفننشده» موفق به کسب جایزه Grand Prix شد. این اثر با الهام از بحران روبهافزایش زنکشی در آفریقای جنوبی خلق شده و تابوتی ۳۳.۸ درصد بزرگتر از اندازه معمول را همراه با تصاویر قربانیان و ۱۸۰ هزار امضا در قالب یک تشییعجنازه ملی به نمایش گذاشت؛ اقدامی که دولت را به واکنش زنده تلویزیونی واداشت و اکنون بهصورت کاروانی در سراسر کشور به گردش درمیآید.

یک خال کوچک
در بخش برندگان جوایز روابطعمومی The Drum 2025دو کمپین موفق به کسب جایزه Grand Prix شدند: آژانس Area 23 برای همکاری با Instituto Melanoma Brasil و باشگاه بوتافوگو، و آژانس PrettyGreen برای همکاری با Hasbro.
کمپین Area 23 با استفاده از یک «خال» کوچک شبیه نشانه ملانوما روی پشت بازیکنان باشگاه بوتافوگو، توجه ملی را به سرطان پوست جلب کرد و با ۲ میلیون بازدید و ۶۰ میلیون بازتاب، جستوجوی اینترنتی درباره ملانوما را بهطور چشمگیری افزایش داد.

بازگشت اوئیسیس با کپشن ضدآب Lidl
جایزه President’s Award نیز به آژانس The Romans برای کمپین خلاقانه «Lidl by Lidl» اهدا شد؛ طرحی الهامگرفته از یک جنبش موسیقی بریتانیایی به نام بریتپاپ که همزمان با بازگشت گروه اوئیسیس معرفی شد. کمپین «Lidl by Lidl» متمرکز بر یک پارکا یا کاپشن ضدآب با الهام از استایل بریتپاپ و به مناسبت بازگشت گروه اوئیسیس بود که برند Lidl آن را بهعنوان یک آیتم نمادین و شوخطبعانه معرفی کرد تا توجه رسانهها و مخاطبان را جلب کند.




