
یک فرد به طور متوسط ۹۰ هزار ساعت معادل یک سوم از عمر خود را در محل کار میگذراند. همین موضوع اهمیت تلاش برای خوب کردن حال کارمندان را به وضوح نشان میدهد.
طنز هوشمندانه به عنوان ابزاری استراتژیک استرس را کاهش داده، پیوندهای میان اعضای تیم کاری را بهبود بخشیده و کسالت بارترین جلسات را به تبادلاتی پر شور و حال و جذاب تبدیل میکند.
طنز هوشمندانه یک نوع شوخی است که کسی را مورد تمسخر قرار نداده و به جای ایجاد چالشی جدید، تاکید بر روی چالشهای جمعی را در اولویت قرار میدهد. شوخ طبعی در محل کار مثل چسب زخم عمل میکند. وقتی همه چیز از هم میپاشد، خرده شیشهها را به هم میچسباند. یک شوخی مناسب میتواند به راحتی از تنشی جدی یک کار گروهی ساخته و جو را شاد تر کند.
این استراتژی مدیریتی راهی تازه و دوست داشتنی برای مواجه شدن با حقایق تلخ و جدی، تقویت هوش و خلاقیت و به چالش کشیدن کارمندان برای استفاده از بخش خاکستری مغز محسوب میشود. این قبیل شوخیهای کوچک میتوانند همه چیز را تغییر دهند.
حتی در سخت ترین روزها نیز حس شوخ طبعی میتواند به عنوان یک مکانیسم دفاعی قدرتمند در محل کار عمل کند. برای مثال این روزها که همه به نوعی با مشکل کمبود بودجه دست و پنجه نرم میکنند، آن دسته از شرکتهایی که برای ایجاد تعادل در محیط کار ارزش قائلند، در کارمندانشان این حس را به وجود میآورند که حرفهایشان شنیده شده و توسط مدیران مورد حمایت قرار میگیرند.
www.worklife.news